McLaren s Hondou má podle závodního ředitele Erica Boulliera to nejhorší už za sebou. Pro Barcelonu chystají zlepšení spolehlivosti a výkonnosti šasi i pohonné jednotky.
Zatímco v Austrálii dojel McLaren do cíle se ztrátou 2 kol, v Bahrajnu skončil Alonso za body na 11. pozici. Výkonnostní pokrok je patrný, stále se však objevují problémy se spolehlivostí, na které naposledy doplácel Jenson Button. Kvůli elektrickému problému nejezdil v trénincích a nakonec nenastoupil ani do závodu.
"Očividně máme stále s jedním vozem potíže. Ten druhý jezdil po celý víkend bez problémů, což je povzbuzující. Je to příjemné pozorovat, že můžeme dosahovat určitého pokroku. Už jsme téměř připraveni zaslouženě zabodovat," říká Boullier pro ESPN.
"Stále jsme daleko od toho, kde bychom chtěli být. Myslím si, že to ale v určitém smyslu vypadalo hodně dramaticky a nyní ty krušné chvíle máme za sebou, takže jde o pokrok," tvrdí závodní ředitel McLarenu, jenž pro Barcelonu připravuje celou řadu vylepšení.
Kromě vyššího výkonu pohonné jednotky Hondy se tým zaměří hlavně na spolehlivost: "Program spolehlivosti stále pokračuje. Je to příjemné, že Fernando odjel svůj druhý závod v řadě za sebou bez problémů, ale Jensonovo aute stále není dost dobré."
McLaren s Hondou má to nejhorší za sebou, získá v příštívelké ceně své první letošní body? (foto: McLaren)
"Balík spolehlivosti víceméně funguje, ale stále ještě ne na takové úrovni, jakou bychom si přáli. Pokud jde o vyspělost projektu, je stále ještě velmi, velmi mladý," dodává Boullier, který se svým týmem ve Španělsku očekává velký pokrok.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.