Nico Hülkenberg naříká nad současnou situací u Force Indie, která první dva předsezónní testy s novým vozem nestihla. V závodech je pomalá a na novinky čeká jak na smilování.
Indická stáj letos přesunula svůj vývoj do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, přenastavení a dosažení přijatelné míry korelace však zabralo spoustu času. Velký balík vylepšení s B-specifikací vozu již měl být nasazen, místo toho se jejich představení odkládá přinejlepším na osmý závod sezóny - na červnovou Velkou cenu Rakouska.
Ačkoli se Force Indii podařilo v úvodním závodě v Austrálii dojet s oběma vozy na bodech, její forma je bídná. V Malajsii ani v Číně její piloti na body nedosáhli, minulý víkend Hülkenberg dokonce vypadl už v první části kvalifikace společně s Manory a McLareny, v závodě pak musel odstoupit kvůli technickému problému s pohonnou jednotkou Mercedes už v 10. kole.
V nadcházejících závodech to bude mít ještě horší. "Je to vlastně docela těžká situace. Budeme si nějaký čas na novinky počkat, proto jde o náročné období. V mé kariéře tomu tak ještě nikdy dříve nebylo," uvádí závodní pilot Nico Hülkenberg před víkendovou Velkou cenou Bahrajnu.
Kdysi se o něm hovořilo jako o vycházející hvězdě, ve špičkovém týmu však Němec nikdy šanci nedostal. Letos bude závodit také v 24hodinovce Le Mans s Porsche, sezónu v F1 ale nehodlá kvůli problémům vypustit.
Nico Hülkenberg letos u Force Indie prochází náročným obdobím (foto: Sahara Force India)
"Samozřejmě, že nejsem tam, kde bych chtěl být, tyto věci však musíte dát do souvislostí. Existuje mnoho pilotů, kteří se nacházeli v takovéto situaci. Jak neprofesionální by to tedy po jednom z devíti měsíců bylo, kdybyste strčili po třech závodech hlavu do písku?" ptá se Hülkenberg.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.