Nico Hülkenberg naříká nad současnou situací u Force Indie, která první dva předsezónní testy s novým vozem nestihla. V závodech je pomalá a na novinky čeká jak na smilování.
Indická stáj letos přesunula svůj vývoj do aerodynamického tunelu Toyoty v Kolíně nad Rýnem, přenastavení a dosažení přijatelné míry korelace však zabralo spoustu času. Velký balík vylepšení s B-specifikací vozu již měl být nasazen, místo toho se jejich představení odkládá přinejlepším na osmý závod sezóny - na červnovou Velkou cenu Rakouska.
Ačkoli se Force Indii podařilo v úvodním závodě v Austrálii dojet s oběma vozy na bodech, její forma je bídná. V Malajsii ani v Číně její piloti na body nedosáhli, minulý víkend Hülkenberg dokonce vypadl už v první části kvalifikace společně s Manory a McLareny, v závodě pak musel odstoupit kvůli technickému problému s pohonnou jednotkou Mercedes už v 10. kole.
V nadcházejících závodech to bude mít ještě horší. "Je to vlastně docela těžká situace. Budeme si nějaký čas na novinky počkat, proto jde o náročné období. V mé kariéře tomu tak ještě nikdy dříve nebylo," uvádí závodní pilot Nico Hülkenberg před víkendovou Velkou cenou Bahrajnu.
Kdysi se o něm hovořilo jako o vycházející hvězdě, ve špičkovém týmu však Němec nikdy šanci nedostal. Letos bude závodit také v 24hodinovce Le Mans s Porsche, sezónu v F1 ale nehodlá kvůli problémům vypustit.
Nico Hülkenberg letos u Force Indie prochází náročným obdobím (foto: Sahara Force India)
"Samozřejmě, že nejsem tam, kde bych chtěl být, tyto věci však musíte dát do souvislostí. Existuje mnoho pilotů, kteří se nacházeli v takovéto situaci. Jak neprofesionální by to tedy po jednom z devíti měsíců bylo, kdybyste strčili po třech závodech hlavu do písku?" ptá se Hülkenberg.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.