Závodní ředitel McLarenu sice není spokojený s pozicemi, na kterých jeho piloti v Číně dojeli, pochvaluje si ale spolehlivost pohonné jednotky Hondy. Proto nyní přistoupí ke zvýšení výkonu.
Minulý víkend v Šanghaji na body opět nedosáhli: Fernando Alonso skončil dvanáctý a Jenson Button po penalizaci za způsobení kolize s Pastorem Maldonadem čtrnáctý. "Výsledek zklamáním nebyl. Frustrujícím ano, protože nejsme tam, kde chceme být, ale ne zklamáním, protože jsme neměli vůbec žádné problémy," hodnotí Boullier.
Hondě se ale daří dělat pokroky a konečně závod zvládla bez technických problémů. To bylo dáno částečně i sníženým výkonem a konzervativním přístupem. Nyní ale nastává čas před horkým Bahrajnem, kde se bude závodit o tomto víkendu, nasadit agresivnější mapování.
"O víkendu došlo k velkému pokroku, pokud jde o balík spolehlivosti, není s ním žádný problém. To je slušný úspěch. Nyní víme, že můžeme výkon motoru zvýšit. Půjde jen o stejný základ, víme však, že máme potenciál, který u tohoto motoru můžeme odemknout, takže to je OK," těší se Boullier před čtvrtou velkou cenou sezóny.
Závodní rychlost McLarenu je lepší než kvalifikační, což je podle něj dáno tím, jakým způsobem mohou ostatní týmy své pohonné jednotky provozovat ve snaze o dosažení co nejlepších časů na jedno kolo.
Honda vyřešila spolehlivost své pohonné jednotky, nyní bude zvyšovat její výkon (foto: McLaren)
"My jsme to věděli, protože někteří výrobci motorů mají speciální mapování pro kvalifikaci, ale pro závod musí výkon snížit. Řekněme tedy, že nám to v závodě více nahrává. Postupujeme krok za krokem a dobré je to, že víme, co nám zbývá.
Spolehlivost pro nás byla neustálým problémem, takže výsledek byl velkým úspěchem. Víme, co z motoru stále můžeme dostat, takže už v Bahrajnu můžeme o trochu zvýšit výkon motoru. V Barceloně pak budeme mít další specifikaci. Pokračujeme na cestě vpřed a zlepšujeme se v každém závodě," dodává závodní ředitel.
V kvalifikaci McLaren na nejrychlejší Mercedes v Austrálii ztrácel 3,2 %, v Malajsii 2,4 % a v Číně už jen 1,8 %. V Bahrajnu by chtěl být opět o něco blíže, byť na body to zřejmě stále ještě stačit nebude. Ve vývoji pro motor i šasi má ale dle Boulliera několik zajímavých novinek, které by jej měly po návratu do Evropy posunout na body.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.