Závodní ředitel McLarenu sice není spokojený s pozicemi, na kterých jeho piloti v Číně dojeli, pochvaluje si ale spolehlivost pohonné jednotky Hondy. Proto nyní přistoupí ke zvýšení výkonu.
Minulý víkend v Šanghaji na body opět nedosáhli: Fernando Alonso skončil dvanáctý a Jenson Button po penalizaci za způsobení kolize s Pastorem Maldonadem čtrnáctý. "Výsledek zklamáním nebyl. Frustrujícím ano, protože nejsme tam, kde chceme být, ale ne zklamáním, protože jsme neměli vůbec žádné problémy," hodnotí Boullier.
Hondě se ale daří dělat pokroky a konečně závod zvládla bez technických problémů. To bylo dáno částečně i sníženým výkonem a konzervativním přístupem. Nyní ale nastává čas před horkým Bahrajnem, kde se bude závodit o tomto víkendu, nasadit agresivnější mapování.
"O víkendu došlo k velkému pokroku, pokud jde o balík spolehlivosti, není s ním žádný problém. To je slušný úspěch. Nyní víme, že můžeme výkon motoru zvýšit. Půjde jen o stejný základ, víme však, že máme potenciál, který u tohoto motoru můžeme odemknout, takže to je OK," těší se Boullier před čtvrtou velkou cenou sezóny.
Závodní rychlost McLarenu je lepší než kvalifikační, což je podle něj dáno tím, jakým způsobem mohou ostatní týmy své pohonné jednotky provozovat ve snaze o dosažení co nejlepších časů na jedno kolo.
Honda vyřešila spolehlivost své pohonné jednotky, nyní bude zvyšovat její výkon (foto: McLaren)
"My jsme to věděli, protože někteří výrobci motorů mají speciální mapování pro kvalifikaci, ale pro závod musí výkon snížit. Řekněme tedy, že nám to v závodě více nahrává. Postupujeme krok za krokem a dobré je to, že víme, co nám zbývá.
Spolehlivost pro nás byla neustálým problémem, takže výsledek byl velkým úspěchem. Víme, co z motoru stále můžeme dostat, takže už v Bahrajnu můžeme o trochu zvýšit výkon motoru. V Barceloně pak budeme mít další specifikaci. Pokračujeme na cestě vpřed a zlepšujeme se v každém závodě," dodává závodní ředitel.
V kvalifikaci McLaren na nejrychlejší Mercedes v Austrálii ztrácel 3,2 %, v Malajsii 2,4 % a v Číně už jen 1,8 %. V Bahrajnu by chtěl být opět o něco blíže, byť na body to zřejmě stále ještě stačit nebude. Ve vývoji pro motor i šasi má ale dle Boulliera několik zajímavých novinek, které by jej měly po návratu do Evropy posunout na body.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.