Závodní ředitel McLarenu sice není spokojený s pozicemi, na kterých jeho piloti v Číně dojeli, pochvaluje si ale spolehlivost pohonné jednotky Hondy. Proto nyní přistoupí ke zvýšení výkonu.
Minulý víkend v Šanghaji na body opět nedosáhli: Fernando Alonso skončil dvanáctý a Jenson Button po penalizaci za způsobení kolize s Pastorem Maldonadem čtrnáctý. "Výsledek zklamáním nebyl. Frustrujícím ano, protože nejsme tam, kde chceme být, ale ne zklamáním, protože jsme neměli vůbec žádné problémy," hodnotí Boullier.
Hondě se ale daří dělat pokroky a konečně závod zvládla bez technických problémů. To bylo dáno částečně i sníženým výkonem a konzervativním přístupem. Nyní ale nastává čas před horkým Bahrajnem, kde se bude závodit o tomto víkendu, nasadit agresivnější mapování.
"O víkendu došlo k velkému pokroku, pokud jde o balík spolehlivosti, není s ním žádný problém. To je slušný úspěch. Nyní víme, že můžeme výkon motoru zvýšit. Půjde jen o stejný základ, víme však, že máme potenciál, který u tohoto motoru můžeme odemknout, takže to je OK," těší se Boullier před čtvrtou velkou cenou sezóny.
Závodní rychlost McLarenu je lepší než kvalifikační, což je podle něj dáno tím, jakým způsobem mohou ostatní týmy své pohonné jednotky provozovat ve snaze o dosažení co nejlepších časů na jedno kolo.
Honda vyřešila spolehlivost své pohonné jednotky, nyní bude zvyšovat její výkon (foto: McLaren)
"My jsme to věděli, protože někteří výrobci motorů mají speciální mapování pro kvalifikaci, ale pro závod musí výkon snížit. Řekněme tedy, že nám to v závodě více nahrává. Postupujeme krok za krokem a dobré je to, že víme, co nám zbývá.
Spolehlivost pro nás byla neustálým problémem, takže výsledek byl velkým úspěchem. Víme, co z motoru stále můžeme dostat, takže už v Bahrajnu můžeme o trochu zvýšit výkon motoru. V Barceloně pak budeme mít další specifikaci. Pokračujeme na cestě vpřed a zlepšujeme se v každém závodě," dodává závodní ředitel.
V kvalifikaci McLaren na nejrychlejší Mercedes v Austrálii ztrácel 3,2 %, v Malajsii 2,4 % a v Číně už jen 1,8 %. V Bahrajnu by chtěl být opět o něco blíže, byť na body to zřejmě stále ještě stačit nebude. Ve vývoji pro motor i šasi má ale dle Boulliera několik zajímavých novinek, které by jej měly po návratu do Evropy posunout na body.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.