McLaren s Hondou během března udělali podle závodního ředitele Erica Boulliera ohromný pokrok. V Číně díky několika novinkám očekávají další zlepšení.
I když v předsezónních testech ujeli nejméně kilometrů (Manor netestoval) a ve dvou dosavadních závodech sezóny 2015 nezískali ani bod, tak je tým vzestupem své konkurenceschopností povzbuzen.
"Nejsme na bodech. Jo, jsme před Force Indií, ale to není to, kde chceme být. Zatím ještě neměříme absolutní výkonnost - to začíná až tehdy, když začínáte bojovat o vítězství v kvalifikaci a v závodě," uvádí Boullier pro Autosport.
"Měříme však tu relativní ve srovnání s testováním v Barceloně a s Austrálií - a to je obrovský rozdíl. Oba piloti byli spokojeni s vyvážením auta a s ovladatelností, což je velmi důležité. Musíme však takto pokračovat," uvědomuje si závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii v první části kvalifikace ztrácel na nejrychlejší Mercedes 3,2 %, v Malajsii to už bylo 2,4 %, což v čase na kolo dělá rozdíl více než 1,1 sekundy. Honda svou pohonnou jednotku provozuje stále se sníženým výkonem, ani to však v Malajsii nezabránilo odstoupení obou vozu.
Stále tedy zbývá spousta práce: "Jde rozhodně o pokrok, ale musíme udělat další krok. Spolehlivost pomocných systémů může být vyvíjena na dynamometru. Z testování nám samozřejmě chybí kilometry, musíme tedy napravovat drobné věci," dodává Boullier.
McLaren v Malajsii nasadil nové přední křídlo i dvojitý S-kanál,v Číně očekává další pokrok (foto: McLaren)
Jenson Button vnímá, že kvůli obrovskému deficitu jsou vítězství na míle vzdálená, ale rychlost pokroku je podle něj v tomto ohledu velmi uklidňující: "Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty a během dvou týdnů toho moc nenaděláte.
Ale to, co jsme dokázali, je výjimečné. Celý tým by měl být hrdý na to, jak drží pohromadě a zůstává pozitivní. Není to jednoduché pro nikoho z nás, je však příjemné vidět pokrok," pokračuje Button, který musel v Sepangu odstoupit kvůli problému s turbem.
Co očekává před závodem v Číně příští týden? "Nemyslím si, že by to tam mělo být o mnoho těžší. Náročnější budou nižší teploty, takže nebudeme moci těžit z výhody, kterou jsme měli - z vyššího přítlaku než ostatní auta, takže budou zřejmě silnější.
Snad budeme mít velká vylepšení ve výkonu a několik aerodynamických věcí, které by nám měli pomoci se posunout více dopředu. Ubírá se to správným směrem a já jsem překvapený tím, že už závodíme s jinými vozy, což je skvělé. Kluci odvedli fantastickou práci."
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.