McLaren s Hondou během března udělali podle závodního ředitele Erica Boulliera ohromný pokrok. V Číně díky několika novinkám očekávají další zlepšení.
I když v předsezónních testech ujeli nejméně kilometrů (Manor netestoval) a ve dvou dosavadních závodech sezóny 2015 nezískali ani bod, tak je tým vzestupem své konkurenceschopností povzbuzen.
"Nejsme na bodech. Jo, jsme před Force Indií, ale to není to, kde chceme být. Zatím ještě neměříme absolutní výkonnost - to začíná až tehdy, když začínáte bojovat o vítězství v kvalifikaci a v závodě," uvádí Boullier pro Autosport.
"Měříme však tu relativní ve srovnání s testováním v Barceloně a s Austrálií - a to je obrovský rozdíl. Oba piloti byli spokojeni s vyvážením auta a s ovladatelností, což je velmi důležité. Musíme však takto pokračovat," uvědomuje si závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii v první části kvalifikace ztrácel na nejrychlejší Mercedes 3,2 %, v Malajsii to už bylo 2,4 %, což v čase na kolo dělá rozdíl více než 1,1 sekundy. Honda svou pohonnou jednotku provozuje stále se sníženým výkonem, ani to však v Malajsii nezabránilo odstoupení obou vozu.
Stále tedy zbývá spousta práce: "Jde rozhodně o pokrok, ale musíme udělat další krok. Spolehlivost pomocných systémů může být vyvíjena na dynamometru. Z testování nám samozřejmě chybí kilometry, musíme tedy napravovat drobné věci," dodává Boullier.
McLaren v Malajsii nasadil nové přední křídlo i dvojitý S-kanál,v Číně očekává další pokrok (foto: McLaren)
Jenson Button vnímá, že kvůli obrovskému deficitu jsou vítězství na míle vzdálená, ale rychlost pokroku je podle něj v tomto ohledu velmi uklidňující: "Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty a během dvou týdnů toho moc nenaděláte.
Ale to, co jsme dokázali, je výjimečné. Celý tým by měl být hrdý na to, jak drží pohromadě a zůstává pozitivní. Není to jednoduché pro nikoho z nás, je však příjemné vidět pokrok," pokračuje Button, který musel v Sepangu odstoupit kvůli problému s turbem.
Co očekává před závodem v Číně příští týden? "Nemyslím si, že by to tam mělo být o mnoho těžší. Náročnější budou nižší teploty, takže nebudeme moci těžit z výhody, kterou jsme měli - z vyššího přítlaku než ostatní auta, takže budou zřejmě silnější.
Snad budeme mít velká vylepšení ve výkonu a několik aerodynamických věcí, které by nám měli pomoci se posunout více dopředu. Ubírá se to správným směrem a já jsem překvapený tím, že už závodíme s jinými vozy, což je skvělé. Kluci odvedli fantastickou práci."
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.