McLaren s Hondou během března udělali podle závodního ředitele Erica Boulliera ohromný pokrok. V Číně díky několika novinkám očekávají další zlepšení.
I když v předsezónních testech ujeli nejméně kilometrů (Manor netestoval) a ve dvou dosavadních závodech sezóny 2015 nezískali ani bod, tak je tým vzestupem své konkurenceschopností povzbuzen.
"Nejsme na bodech. Jo, jsme před Force Indií, ale to není to, kde chceme být. Zatím ještě neměříme absolutní výkonnost - to začíná až tehdy, když začínáte bojovat o vítězství v kvalifikaci a v závodě," uvádí Boullier pro Autosport.
"Měříme však tu relativní ve srovnání s testováním v Barceloně a s Austrálií - a to je obrovský rozdíl. Oba piloti byli spokojeni s vyvážením auta a s ovladatelností, což je velmi důležité. Musíme však takto pokračovat," uvědomuje si závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii v první části kvalifikace ztrácel na nejrychlejší Mercedes 3,2 %, v Malajsii to už bylo 2,4 %, což v čase na kolo dělá rozdíl více než 1,1 sekundy. Honda svou pohonnou jednotku provozuje stále se sníženým výkonem, ani to však v Malajsii nezabránilo odstoupení obou vozu.
Stále tedy zbývá spousta práce: "Jde rozhodně o pokrok, ale musíme udělat další krok. Spolehlivost pomocných systémů může být vyvíjena na dynamometru. Z testování nám samozřejmě chybí kilometry, musíme tedy napravovat drobné věci," dodává Boullier.
McLaren v Malajsii nasadil nové přední křídlo i dvojitý S-kanál,v Číně očekává další pokrok (foto: McLaren)
Jenson Button vnímá, že kvůli obrovskému deficitu jsou vítězství na míle vzdálená, ale rychlost pokroku je podle něj v tomto ohledu velmi uklidňující: "Stále zbývá ujít dlouhý kus cesty a během dvou týdnů toho moc nenaděláte.
Ale to, co jsme dokázali, je výjimečné. Celý tým by měl být hrdý na to, jak drží pohromadě a zůstává pozitivní. Není to jednoduché pro nikoho z nás, je však příjemné vidět pokrok," pokračuje Button, který musel v Sepangu odstoupit kvůli problému s turbem.
Co očekává před závodem v Číně příští týden? "Nemyslím si, že by to tam mělo být o mnoho těžší. Náročnější budou nižší teploty, takže nebudeme moci těžit z výhody, kterou jsme měli - z vyššího přítlaku než ostatní auta, takže budou zřejmě silnější.
Snad budeme mít velká vylepšení ve výkonu a několik aerodynamických věcí, které by nám měli pomoci se posunout více dopředu. Ubírá se to správným směrem a já jsem překvapený tím, že už závodíme s jinými vozy, což je skvělé. Kluci odvedli fantastickou práci."
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.