Red Bull se celý závod v Malajsii trápil s brzdami, pořád se z nich uvolňoval černý oblak prachu. Kromě vysokých teplot za to pravděpodobně mohla i změna dodavatele brzdových kotoučů.
"Jakmile jsme se dostali do provozu, teploty se začaly vymykat kontrole, hlavně brzdy, Potom jsme už neměli žádné tempo, protože celou druhou půlku závodu jsme se snažili o to, abychom dostali auta do cíle," řekl Christian Horner pro motorsport.com.
"Mohl na tom mít podíl i nový dodavatel brzd, ale rozhodně si nemyslím, že by to byla jen jeho chyba. Potřebujeme pochopit nějaké problémy, jež se před víkendem vyskytly, a snad je do závodu v Číně vyřešíme."
"Změnili jsme dodavatele brzd pro tuto sezonu. Potřebujeme zjistit, v jaké jsme situaci a jak se z ní poučit. Brzdy byly náročné na zvládnutí celý víkend, ale myslím, že nás nedělní problémy lehce zaskočily, obzvláště když jsme byli za jiným vozem ve špinavém vzduchu."
"Mohli jsme vidět velké opotřebení brzd a hodně brzdového prachu, který se uvolňoval při brzdění, takže jsme nakonec byli rádi, že jsme dojeli do cíle. Bylo to hlavně o otázce limitu, jak moc můžeme brzdy poškodit, abychom to s nimi zvládli až do konce závodu, takže jsme neukázali naši závodní rychlost," zakončil Christian Horner.
Výkon Red Bullu nebyl v Malajsii moc dobrý, protože i Toro Rosso, které má stejné motory, dokázalo Red Bull překonat oběma vozy, a je dokonce lepší i v pohárů konstruktérů.
Dočkáme se podobných problémů Red Bullu i v Číně? (foto:Pirelli)
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.