Red Bull se celý závod v Malajsii trápil s brzdami, pořád se z nich uvolňoval černý oblak prachu. Kromě vysokých teplot za to pravděpodobně mohla i změna dodavatele brzdových kotoučů.
"Jakmile jsme se dostali do provozu, teploty se začaly vymykat kontrole, hlavně brzdy, Potom jsme už neměli žádné tempo, protože celou druhou půlku závodu jsme se snažili o to, abychom dostali auta do cíle," řekl Christian Horner pro motorsport.com.
"Mohl na tom mít podíl i nový dodavatel brzd, ale rozhodně si nemyslím, že by to byla jen jeho chyba. Potřebujeme pochopit nějaké problémy, jež se před víkendem vyskytly, a snad je do závodu v Číně vyřešíme."
"Změnili jsme dodavatele brzd pro tuto sezonu. Potřebujeme zjistit, v jaké jsme situaci a jak se z ní poučit. Brzdy byly náročné na zvládnutí celý víkend, ale myslím, že nás nedělní problémy lehce zaskočily, obzvláště když jsme byli za jiným vozem ve špinavém vzduchu."
"Mohli jsme vidět velké opotřebení brzd a hodně brzdového prachu, který se uvolňoval při brzdění, takže jsme nakonec byli rádi, že jsme dojeli do cíle. Bylo to hlavně o otázce limitu, jak moc můžeme brzdy poškodit, abychom to s nimi zvládli až do konce závodu, takže jsme neukázali naši závodní rychlost," zakončil Christian Horner.
Výkon Red Bullu nebyl v Malajsii moc dobrý, protože i Toro Rosso, které má stejné motory, dokázalo Red Bull překonat oběma vozy, a je dokonce lepší i v pohárů konstruktérů.
Dočkáme se podobných problémů Red Bullu i v Číně? (foto:Pirelli)
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.