Vozy Manor se v závodu objeví i přesto, že Will Stevens neujel v kvalifikaci ani jedno kolo a jeho kolega, Roberto Merhi, se nevešel do kvalifikačního limitu 107 %.
Komisaři se přesto rozhodli připustit oba dva vozy na start zítřejší Grand Prix. Důvod je zřejmý - Will Stevens dokázal v trénincích zajet čas, který by se do limitu 107 % času vítěze kvalifikace vešel. Brita do kvalifikace nepustila závada palivového systému, která se na jeho vozu vyskytla v průběhu třetího tréninku.
Roberto Merhimu chyběly k naplnění daného limitu jen 4 desetiny sekundy. Navíc komisaři zohlednili, že Mercedes už v Q1 použil rychlejší střední sadu pneumatik. Sezona nejmenšího týmu tedy může s dvoutýdenním zpožděním začít.
Penalizaci odsunu o dvě místa dostal Romain Grosjean z Lotusu. Francouz si ji vysloužil za situaci, která předcházela zahájení Q2. Z obavy před deštěm se v boxové uličce seřadili všichni postoupivší jezdci, aby stihli zajet alespoň jedno kolo na suché trati. Grosjean frontu předjel a to není v pitline dovoleno.
Komisaři ocenili Grosjeanovo předjíždění v pitlane odsunem o dvě místa na startu (foto: Lotus F1 Team)
Romain se kvalifikoval jako 8., v důsledku penalizace se propadá na 10. místo. Komisaři oznámili, že jezdce "trestají za to, že pitlane neopustil v pořadí, v jakém do ní vjel." Strach jezdců se nakonec ukázal jako oprávněný, když désť přišel právě po absolvování prvních měřených pokusů v Q2.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.