Eric Bouller, šéf McLarenu, se rozhovořil o technickém pokroku a o motoru, který je momentálně největší slabinou auta.
"Je to část procesu. Ještě se neusmívám, protože nemáme takovou výkonnost, jakou bychom měli mít. Máme spolehlivostní program, který běží 24 hodin denně 7 dní v týdnu, takže sbíráme hodně dat, která nám problémy pomohou vyřešit.
Zkoušíme různé věci, museli jsme snížit výkon našeho motoru, takže ještě máme další potenciál. Víme, že nějaká technická řešení, která jsme použili pro tento víkend, fungují, teď bychom se mohli vrhnout na vylepšení motoru," řekl Eric Boullier pro adamcooperF1.com.
"Samozřejmě nechceme ztratit motivaci. Jsme profesionálové, jsme závodníci. Chceme závodit a vyhrávat. Když jste v takovéto situaci, chcete hledat pozitiva a jsem šťastný, že jsme nějaká našli i na našem autě. Je to dobré pro morálku týmu."
"Jsem si celkem jistý, že Ferrari a Renault nejezdí s plným výkonem, takže ještě musíme chvíli čekat. Čím více změn uděláme, tím více peněz to stojí, takže se nad vším musíme pořádně zamyslet," zakončil Boullier.
I přes značné technické obtíže, se Buttonovi v Melbourne podařilo odjet celý závod, což McLaren považuje za velký úspěch, když v testech neujel více než 12 kol najednou. S Hondou usilovně pracuje na vyřešení potíží se spolehlivosti a zvýšení konkurenceschopnosti.
Dojede McLaren v horké Malajsii s oběma vozy do cíle? (foto: Honda Racing F1)
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.