McLaren sice zaostává za Mercedesem o pořádný kus, podle závodního ředitele Erica Boulliera nicméně není dominance německého týmu pro Formuli 1 špatná.
Stáj z Wokingu s Hondou nezažila v Melbourne jednoduchý začátek obnoveného partnerství. Kevin Magnussen, který jezdil místo Fernanda Alonsa, kvůli poruše motoru ani neodstartoval, Jenson Button byl v cíli o dvě kola později než Mercedes. Situace už asi ani horší být nemůže.
McLaren se ale nesnaží zpochybňovat nadvládu Mercedesu, místo toho se snaží tvrdě pracovat, aby s nimi mohli v budoucnu bojovat. "Nemyslím si, že to je špatné pro sport," komentuje Boullier pro Sky Sport. Nesouhlasí s Red Bullem, který volá po srovnání výkonů motorů: "Bude to asi trvat déle, než očekávali."
"Všichni by si samozřejmě přáli, aby auta závodila společně, jako tomu bylo v roce 2012 nebo 2013. Ale jakákoliv technická změna v pravidlech, spíše než ta sportovní, otvírá dveře pro rozdíly a díry. Takže to není překvapením. Abyste mohli bojovat s Mercedesem, musíte být trpěliví. Tým to stáhne," věří závodní ředitel McLarenu.
Podle Red Bullu byl loňský přechod na hybridní pohonné jednotky velkou chybou: jsou příliš drahé, složité a tiché. Ale McLaren se nesnaží o prosazení změn, i když prohrává, ani neobviňuje svého motorového partnera z nekonkurenceschopnosti.
McLaren tvrdě pracuje na tom, aby s Mercedesem mohl bojovat (foto: McLaren)
"Jsme Formule 1, špička motorsportu, a to znamená, že musíme mít tu nejnovější technologii. Neochotně přiznávám, že týmy a výrobci motorů přijali výzvu soutěžení ve velkých cenách s 2/3 množstvím paliva a s rozvojem hybridních systému budoucnosti. KERS a ERS jsou neuvěřitelně složité a intenzita vývoje, která jim je věnována, zakrývá fakt, že jde o budoucnost," dodává Ron Dennis, výkonný ředitel McLarenu.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.