McLaren sice zaostává za Mercedesem o pořádný kus, podle závodního ředitele Erica Boulliera nicméně není dominance německého týmu pro Formuli 1 špatná.
Stáj z Wokingu s Hondou nezažila v Melbourne jednoduchý začátek obnoveného partnerství. Kevin Magnussen, který jezdil místo Fernanda Alonsa, kvůli poruše motoru ani neodstartoval, Jenson Button byl v cíli o dvě kola později než Mercedes. Situace už asi ani horší být nemůže.
McLaren se ale nesnaží zpochybňovat nadvládu Mercedesu, místo toho se snaží tvrdě pracovat, aby s nimi mohli v budoucnu bojovat. "Nemyslím si, že to je špatné pro sport," komentuje Boullier pro Sky Sport. Nesouhlasí s Red Bullem, který volá po srovnání výkonů motorů: "Bude to asi trvat déle, než očekávali."
"Všichni by si samozřejmě přáli, aby auta závodila společně, jako tomu bylo v roce 2012 nebo 2013. Ale jakákoliv technická změna v pravidlech, spíše než ta sportovní, otvírá dveře pro rozdíly a díry. Takže to není překvapením. Abyste mohli bojovat s Mercedesem, musíte být trpěliví. Tým to stáhne," věří závodní ředitel McLarenu.
Podle Red Bullu byl loňský přechod na hybridní pohonné jednotky velkou chybou: jsou příliš drahé, složité a tiché. Ale McLaren se nesnaží o prosazení změn, i když prohrává, ani neobviňuje svého motorového partnera z nekonkurenceschopnosti.
McLaren tvrdě pracuje na tom, aby s Mercedesem mohl bojovat (foto: McLaren)
"Jsme Formule 1, špička motorsportu, a to znamená, že musíme mít tu nejnovější technologii. Neochotně přiznávám, že týmy a výrobci motorů přijali výzvu soutěžení ve velkých cenách s 2/3 množstvím paliva a s rozvojem hybridních systému budoucnosti. KERS a ERS jsou neuvěřitelně složité a intenzita vývoje, která jim je věnována, zakrývá fakt, že jde o budoucnost," dodává Ron Dennis, výkonný ředitel McLarenu.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.