McLaren sice zaostává za Mercedesem o pořádný kus, podle závodního ředitele Erica Boulliera nicméně není dominance německého týmu pro Formuli 1 špatná.
Stáj z Wokingu s Hondou nezažila v Melbourne jednoduchý začátek obnoveného partnerství. Kevin Magnussen, který jezdil místo Fernanda Alonsa, kvůli poruše motoru ani neodstartoval, Jenson Button byl v cíli o dvě kola později než Mercedes. Situace už asi ani horší být nemůže.
McLaren se ale nesnaží zpochybňovat nadvládu Mercedesu, místo toho se snaží tvrdě pracovat, aby s nimi mohli v budoucnu bojovat. "Nemyslím si, že to je špatné pro sport," komentuje Boullier pro Sky Sport. Nesouhlasí s Red Bullem, který volá po srovnání výkonů motorů: "Bude to asi trvat déle, než očekávali."
"Všichni by si samozřejmě přáli, aby auta závodila společně, jako tomu bylo v roce 2012 nebo 2013. Ale jakákoliv technická změna v pravidlech, spíše než ta sportovní, otvírá dveře pro rozdíly a díry. Takže to není překvapením. Abyste mohli bojovat s Mercedesem, musíte být trpěliví. Tým to stáhne," věří závodní ředitel McLarenu.
Podle Red Bullu byl loňský přechod na hybridní pohonné jednotky velkou chybou: jsou příliš drahé, složité a tiché. Ale McLaren se nesnaží o prosazení změn, i když prohrává, ani neobviňuje svého motorového partnera z nekonkurenceschopnosti.
McLaren tvrdě pracuje na tom, aby s Mercedesem mohl bojovat (foto: McLaren)
"Jsme Formule 1, špička motorsportu, a to znamená, že musíme mít tu nejnovější technologii. Neochotně přiznávám, že týmy a výrobci motorů přijali výzvu soutěžení ve velkých cenách s 2/3 množstvím paliva a s rozvojem hybridních systému budoucnosti. KERS a ERS jsou neuvěřitelně složité a intenzita vývoje, která jim je věnována, zakrývá fakt, že jde o budoucnost," dodává Ron Dennis, výkonný ředitel McLarenu.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.