Eric Boullier, ředitel McLarenu, odmítl, že by měli připravený plán, kdy bude tým s novým motorem od Hondy konkurenceschopný.
11. místo Jensona Buttona se rozhodně nedalo považovat za úspěch, když dojel poslední se 2 koly ztráty. Částečně to bylo způsobeno i tím, že se Honda obávala přehřívání MGU-K. Ale i přesto se neví, kdy bude sjednána náprava.
"Nemáme žádný harmonogram," řekl pro autosport.com Eric Boullier. "Trošku se motáme v kruhu, je to jako s vajíčkem a slepicí. Můžeme vyvíjet auto, ale když nejste ostatečně rychlí, pneumatiky nebudou fungovat, a proto ztratíte výkonnost."
"Čím více zlepšíme schopnosti a výkonnost auta, tím více potenciálu auta odemkneme. Takže musíme hned na začátku udělat obrovský krok vpřed, abychom odemkli potenciál, ale kdy budeme dosahovat dobrých výsledků, to nevím."
McLaren při VC Austrálie (foto: McLaren)
"Už víme, co se stalo, takže krok za krokem půjdeme a budeme odstraňovat chyby," řekl Jasuhisa Araj, šéf vývoje motoru Honda. "Když nějaké chyby nalezneme, budeme postupovat pomalu a obezřetně - každý závod je budeme odstraňovat, takže vám neřeknu, kdy bude vše v pořádku."
Nakonec Boullier dodal, že motor není jediná příčina problémů McLarenu. Nemyslí si totiž, že mají auto, které by mohlo vyhrávat nebýt motorového problému. Stále totiž musí vyvíjet koncept. Naštěstí pro McLaren to vypadá, že za několik dalších měsíců udělají velký výkonnostní skok. Otázka ale zní, jestli to bude stačit, aby už v závodech nekončili s 2 koly ztráty na Mercedes.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.