Eric Boullier, ředitel McLarenu, odmítl, že by měli připravený plán, kdy bude tým s novým motorem od Hondy konkurenceschopný.
11. místo Jensona Buttona se rozhodně nedalo považovat za úspěch, když dojel poslední se 2 koly ztráty. Částečně to bylo způsobeno i tím, že se Honda obávala přehřívání MGU-K. Ale i přesto se neví, kdy bude sjednána náprava.
"Nemáme žádný harmonogram," řekl pro autosport.com Eric Boullier. "Trošku se motáme v kruhu, je to jako s vajíčkem a slepicí. Můžeme vyvíjet auto, ale když nejste ostatečně rychlí, pneumatiky nebudou fungovat, a proto ztratíte výkonnost."
"Čím více zlepšíme schopnosti a výkonnost auta, tím více potenciálu auta odemkneme. Takže musíme hned na začátku udělat obrovský krok vpřed, abychom odemkli potenciál, ale kdy budeme dosahovat dobrých výsledků, to nevím."
McLaren při VC Austrálie (foto: McLaren)
"Už víme, co se stalo, takže krok za krokem půjdeme a budeme odstraňovat chyby," řekl Jasuhisa Araj, šéf vývoje motoru Honda. "Když nějaké chyby nalezneme, budeme postupovat pomalu a obezřetně - každý závod je budeme odstraňovat, takže vám neřeknu, kdy bude vše v pořádku."
Nakonec Boullier dodal, že motor není jediná příčina problémů McLarenu. Nemyslí si totiž, že mají auto, které by mohlo vyhrávat nebýt motorového problému. Stále totiž musí vyvíjet koncept. Naštěstí pro McLaren to vypadá, že za několik dalších měsíců udělají velký výkonnostní skok. Otázka ale zní, jestli to bude stačit, aby už v závodech nekončili s 2 koly ztráty na Mercedes.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.