Čtvrtá hodina ranní odstartovala třetí tréninkové klání první Grand Prix sezóny 2015. V Melbourne po dva dny dominoval Mercedes a první půlhodina tréninku nenaznačila, že by se něco mělo měnit.
Zatímco někteří piloti vypadali, že se nemohou dočkat, až budou na trati, až na osm statečných skončilo jen u rychlého objetí zahřívacího kola a potom se zase vrátili zpátky do stínů boxových stání. Platilo to i pro Bottase, který vyjel na trať jako první. Ale premiérový měřený čas třetího tréninku zajel Felipe Nasr - výchozí hodnota, která ovšem dlouho nevydržela, byla 1:33,301.
Pokračovalo trápení Red Bullu, Daniil Kvjat v předposlední zatáčce nebyl s to zkrotit svůj vůz, krátce předtím si stěžoval na problémy s motorem, takže se pokorně vrátil přes trávu do boxů a první polovinu se víc na trať nepodíval. Časy se postupně blížily hodnotě 1:30, ovšem první dvacetiminutovku absolovala jen osmička pilotů - Nasr, Ericsson, Ricciardo, Sainz, Pérez, Verstappen, Maldonado a Grosjean.
Teprve potom se vydali na trať Räikkönen a hned za ním Rosberg. Finův úvodní čas vzbuzoval spíš veselí (1:41.694), ovšem vzápětí šel do čela časem 1:30,383. Rosberg, v tu chvíli šestý, však nenechal nic náhodě a jako první šel pod hranici 1:30, po půlhodině byl v čele časem 1:29,364.
Na trati se v sobotu neobjeví Manor-Marussia, na druhou polovinu startovního pole jsme čekali třicet minut. Zato někteří piloti, jako oba zástupci Lotusu či Verstappen, dokazovali, že monoposty mohou jezdit i hodně zeširoka...
Druhá polovina tréninku už nám představila všech 18 pilotů, mezi nimiž ovšem jen čas z povinnosti zajel již zmíněný Kvjat. Čekalo se, co předvede Lewis Hamilton, který na svůj premiérový výjezd na trať čekal téměř 40 minut, ale jak se vzápětí ukázalo, stálo to za to.
Časem 1:29,128 zaujal první příčku a mohl čekat, co předvedou ostatní. Až na Rosberga se nejlepší piloti "zbytku světa" pohybovali kolem hranice 1:30. Pro přesnost dodejme, že téměř celé dvě třetiny absolvovali piloti na bíle označených pneumatikách.
Suverénní Lewis Hamilton s Mercedesem (foto: Daimler AG)
Na poslední čtvrhodinu téměř všichni piloti na trati vyzkoušeli pláště se žlutým pruhem, a ihned se posunul do čela Nico Rosberg, ovšem čas 1:28,939 nepředstavoval žádný zásadní náskok na týmového kolegu.
Ba co víc, i přes mírné zlepšení o 118 setin se vicemistr světa záhy musel dívat, jak se přes něj dostává nejen týmový kolega, ale i poněkud "rozevlátý" Vettel, jehož Ferrari využívalo často celou šíři tratě. Účelu však bylo dosaženo, Sebastian si zachoval zhruba třísetinový náskok před Rosbergem, ovšem ztráta na Hamiltona byla přibližně stejná jako včera. V závěru se čekalo, zda Nico zkusí zvednout hozenou rukavici, ale Němec stejně jako druhý pilot Mercedesu slibně rozjeté poslední kolo vypustil.
Je pochopitelné, že se v posledním tréninku místy nechtějí příliš odkrývat karty, ale leccos naznačuje provizorní startovní rost - dva Mercedesy, Ferrari a Williamsy by se za této konstelace postavily do prvních tří řad. Zdá se však, že nejlépe rozdané listy mezi týmy má bezesporu obhájce titulu.
O nemalé vzrušení se postaral Markus Ericsson, jenž nezvládl ve vlásence za protilehnou rovinkou svůj sauber a po dlouhém skluzu zůstal stát napříč trati. Naštěstí pro něj zrovna nebyl nikdo v dohledu, takže mohl úspěšně vůz otočit do správného směru a nahlásit do boxů, že vše je - v rámci možností - v pořádku. Asi ho tahle nemilá příhoda vyhecovala, neboť v zápětí zajel své maximum v podobě času 1:30,613.
Ostré kvalifikační jízdy na první závod sezóny začínají v 7:00 středoevropského času.
Přehled všech časů: PDF.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.