Čtvrtá hodina ranní odstartovala třetí tréninkové klání první Grand Prix sezóny 2015. V Melbourne po dva dny dominoval Mercedes a první půlhodina tréninku nenaznačila, že by se něco mělo měnit.
Zatímco někteří piloti vypadali, že se nemohou dočkat, až budou na trati, až na osm statečných skončilo jen u rychlého objetí zahřívacího kola a potom se zase vrátili zpátky do stínů boxových stání. Platilo to i pro Bottase, který vyjel na trať jako první. Ale premiérový měřený čas třetího tréninku zajel Felipe Nasr - výchozí hodnota, která ovšem dlouho nevydržela, byla 1:33,301.
Pokračovalo trápení Red Bullu, Daniil Kvjat v předposlední zatáčce nebyl s to zkrotit svůj vůz, krátce předtím si stěžoval na problémy s motorem, takže se pokorně vrátil přes trávu do boxů a první polovinu se víc na trať nepodíval. Časy se postupně blížily hodnotě 1:30, ovšem první dvacetiminutovku absolovala jen osmička pilotů - Nasr, Ericsson, Ricciardo, Sainz, Pérez, Verstappen, Maldonado a Grosjean.
Teprve potom se vydali na trať Räikkönen a hned za ním Rosberg. Finův úvodní čas vzbuzoval spíš veselí (1:41.694), ovšem vzápětí šel do čela časem 1:30,383. Rosberg, v tu chvíli šestý, však nenechal nic náhodě a jako první šel pod hranici 1:30, po půlhodině byl v čele časem 1:29,364.
Na trati se v sobotu neobjeví Manor-Marussia, na druhou polovinu startovního pole jsme čekali třicet minut. Zato někteří piloti, jako oba zástupci Lotusu či Verstappen, dokazovali, že monoposty mohou jezdit i hodně zeširoka...
Druhá polovina tréninku už nám představila všech 18 pilotů, mezi nimiž ovšem jen čas z povinnosti zajel již zmíněný Kvjat. Čekalo se, co předvede Lewis Hamilton, který na svůj premiérový výjezd na trať čekal téměř 40 minut, ale jak se vzápětí ukázalo, stálo to za to.
Časem 1:29,128 zaujal první příčku a mohl čekat, co předvedou ostatní. Až na Rosberga se nejlepší piloti "zbytku světa" pohybovali kolem hranice 1:30. Pro přesnost dodejme, že téměř celé dvě třetiny absolvovali piloti na bíle označených pneumatikách.
Suverénní Lewis Hamilton s Mercedesem (foto: Daimler AG)
Na poslední čtvrhodinu téměř všichni piloti na trati vyzkoušeli pláště se žlutým pruhem, a ihned se posunul do čela Nico Rosberg, ovšem čas 1:28,939 nepředstavoval žádný zásadní náskok na týmového kolegu.
Ba co víc, i přes mírné zlepšení o 118 setin se vicemistr světa záhy musel dívat, jak se přes něj dostává nejen týmový kolega, ale i poněkud "rozevlátý" Vettel, jehož Ferrari využívalo často celou šíři tratě. Účelu však bylo dosaženo, Sebastian si zachoval zhruba třísetinový náskok před Rosbergem, ovšem ztráta na Hamiltona byla přibližně stejná jako včera. V závěru se čekalo, zda Nico zkusí zvednout hozenou rukavici, ale Němec stejně jako druhý pilot Mercedesu slibně rozjeté poslední kolo vypustil.
Je pochopitelné, že se v posledním tréninku místy nechtějí příliš odkrývat karty, ale leccos naznačuje provizorní startovní rost - dva Mercedesy, Ferrari a Williamsy by se za této konstelace postavily do prvních tří řad. Zdá se však, že nejlépe rozdané listy mezi týmy má bezesporu obhájce titulu.
O nemalé vzrušení se postaral Markus Ericsson, jenž nezvládl ve vlásence za protilehnou rovinkou svůj sauber a po dlouhém skluzu zůstal stát napříč trati. Naštěstí pro něj zrovna nebyl nikdo v dohledu, takže mohl úspěšně vůz otočit do správného směru a nahlásit do boxů, že vše je - v rámci možností - v pořádku. Asi ho tahle nemilá příhoda vyhecovala, neboť v zápětí zajel své maximum v podobě času 1:30,613.
Ostré kvalifikační jízdy na první závod sezóny začínají v 7:00 středoevropského času.
Přehled všech časů: PDF.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.