McLaren míří do Austrálie připravený na velkou výzvu. Velmi se těší na svou první velkou cenu po obnovení partnerství s Hondou. Jak si nový vůz MP4-30 o víkendu povede?
"Velká cena Austrálie představuje kulminaci ohromného množství tvrdé práce a horlivost všech v McLarenu - Hondě. Pro nás šlo o relativně krátkou zimu s testováním, věřím ale, že se pohybujeme kupředu a že závod v Melbourne je pouze začátkem obrovského vývoje výkonnosti během sezóny," uvádí Eric Boullier.
Při testech (shrnutí zde) ale McLaren zvládl za 12 dní pouze 1751 kilometrů: "Je to samozřejmě zklamáním, že jsme při testech nedokázali ujet tolik kilometrů, kolik jsme doufali. Nejsme ale zastrašeni a neúnavně pracujeme na vylepšení spolehlivosti MP4-30 a hlavně na pokroku v naší čisté rychlosti.
Přes naše obtíže balík vykazuje velký příslib. Během testů jsme dokončili spoustu cenných systémových kontrol a pracovali na nastavení. Data z Jensonových 101 kol z druhého dne posledního testu v Barceloně jsou velmi povzbuzující," pokračuje závodní ředitel v optimistickém duchu.
McLaren toho v předsezónních testech moc neujel, na závodní debut nového vozupoháněného Hondou se ale už moc těší (foto: McLaren)
Jak si ale povedou v ostrém souboji s konkurencí, která má s novými motory zkušenosti již z loňské sezóny? "Samozřejmě zůstává složitou otázkou, nakolik se to projeví na okruhu v Albert Parku a obzvlášť ve srovnání s našimi soupeři. V týmu jsou ale všichni plně soustředěni, odhodlaní a horliví.
Debut McLarenu - Hondy MP4-30 na dráze nás naplňuje velkým nadšením. Věřím v pokrok, který jsme doposud udělali. Víme však, že je před námi dlouhá cesta, pokud jde o vývoj, a že se bude počítat každý kilometr," uvědomuje si Boullier před prvním závodem sezóny, na kterou se velmi těší.
"Je to skvělý pocit být zpět v Melbourne - jde o báječné město a na začátku nové sezóny zde vždy panuje vzrušení, jak u fanoušků, tak i u týmů. A ještě více letos, protože jde o začátek mého druhého roku u McLarenu a začátek nové éry McLarenu s Hondou.
Jsme připraveni na výzvu, která je před námi. Už se nemůžeme dočkat, až auto o tomto víkendu vyjede poprvé z garáže k velké ceně. Půjde o velmi dojemný okamžik pro celý tým," říká závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii bude závodit Jenson Button a Kevin Magnussen, Fernando Alonso na doporučenílékařů úvodní velkou cenu vynechá (foto: Honda Racing F1)
Šéf vývoje motorů Hondy, Jasuihsa Araj, dodává: "Jsem opravdu rozechvělý tím, jak začne naše sezóna a nová éra. Zimní testování nám připadalo velmi krátké a neměli jsme dostatek času vyzkoušet, jak si naše nově vyvinutá pohonná jednotka povede na trati.
Každý den jsme ale získávali klíčovou zpětnou vazbu o pohonné jednotce, která se neustále vyvíjela od Jerezu po Barcelonu a nyní po Melbourne. Těšíme se opět na dráhu a na to, co dokážeme," dodává zástupce japonské automobilky.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.