McLaren míří do Austrálie připravený na velkou výzvu. Velmi se těší na svou první velkou cenu po obnovení partnerství s Hondou. Jak si nový vůz MP4-30 o víkendu povede?
"Velká cena Austrálie představuje kulminaci ohromného množství tvrdé práce a horlivost všech v McLarenu - Hondě. Pro nás šlo o relativně krátkou zimu s testováním, věřím ale, že se pohybujeme kupředu a že závod v Melbourne je pouze začátkem obrovského vývoje výkonnosti během sezóny," uvádí Eric Boullier.
Při testech (shrnutí zde) ale McLaren zvládl za 12 dní pouze 1751 kilometrů: "Je to samozřejmě zklamáním, že jsme při testech nedokázali ujet tolik kilometrů, kolik jsme doufali. Nejsme ale zastrašeni a neúnavně pracujeme na vylepšení spolehlivosti MP4-30 a hlavně na pokroku v naší čisté rychlosti.
Přes naše obtíže balík vykazuje velký příslib. Během testů jsme dokončili spoustu cenných systémových kontrol a pracovali na nastavení. Data z Jensonových 101 kol z druhého dne posledního testu v Barceloně jsou velmi povzbuzující," pokračuje závodní ředitel v optimistickém duchu.
McLaren toho v předsezónních testech moc neujel, na závodní debut nového vozupoháněného Hondou se ale už moc těší (foto: McLaren)
Jak si ale povedou v ostrém souboji s konkurencí, která má s novými motory zkušenosti již z loňské sezóny? "Samozřejmě zůstává složitou otázkou, nakolik se to projeví na okruhu v Albert Parku a obzvlášť ve srovnání s našimi soupeři. V týmu jsou ale všichni plně soustředěni, odhodlaní a horliví.
Debut McLarenu - Hondy MP4-30 na dráze nás naplňuje velkým nadšením. Věřím v pokrok, který jsme doposud udělali. Víme však, že je před námi dlouhá cesta, pokud jde o vývoj, a že se bude počítat každý kilometr," uvědomuje si Boullier před prvním závodem sezóny, na kterou se velmi těší.
"Je to skvělý pocit být zpět v Melbourne - jde o báječné město a na začátku nové sezóny zde vždy panuje vzrušení, jak u fanoušků, tak i u týmů. A ještě více letos, protože jde o začátek mého druhého roku u McLarenu a začátek nové éry McLarenu s Hondou.
Jsme připraveni na výzvu, která je před námi. Už se nemůžeme dočkat, až auto o tomto víkendu vyjede poprvé z garáže k velké ceně. Půjde o velmi dojemný okamžik pro celý tým," říká závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii bude závodit Jenson Button a Kevin Magnussen, Fernando Alonso na doporučenílékařů úvodní velkou cenu vynechá (foto: Honda Racing F1)
Šéf vývoje motorů Hondy, Jasuihsa Araj, dodává: "Jsem opravdu rozechvělý tím, jak začne naše sezóna a nová éra. Zimní testování nám připadalo velmi krátké a neměli jsme dostatek času vyzkoušet, jak si naše nově vyvinutá pohonná jednotka povede na trati.
Každý den jsme ale získávali klíčovou zpětnou vazbu o pohonné jednotce, která se neustále vyvíjela od Jerezu po Barcelonu a nyní po Melbourne. Těšíme se opět na dráhu a na to, co dokážeme," dodává zástupce japonské automobilky.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.