McLaren míří do Austrálie připravený na velkou výzvu. Velmi se těší na svou první velkou cenu po obnovení partnerství s Hondou. Jak si nový vůz MP4-30 o víkendu povede?
"Velká cena Austrálie představuje kulminaci ohromného množství tvrdé práce a horlivost všech v McLarenu - Hondě. Pro nás šlo o relativně krátkou zimu s testováním, věřím ale, že se pohybujeme kupředu a že závod v Melbourne je pouze začátkem obrovského vývoje výkonnosti během sezóny," uvádí Eric Boullier.
Při testech (shrnutí zde) ale McLaren zvládl za 12 dní pouze 1751 kilometrů: "Je to samozřejmě zklamáním, že jsme při testech nedokázali ujet tolik kilometrů, kolik jsme doufali. Nejsme ale zastrašeni a neúnavně pracujeme na vylepšení spolehlivosti MP4-30 a hlavně na pokroku v naší čisté rychlosti.
Přes naše obtíže balík vykazuje velký příslib. Během testů jsme dokončili spoustu cenných systémových kontrol a pracovali na nastavení. Data z Jensonových 101 kol z druhého dne posledního testu v Barceloně jsou velmi povzbuzující," pokračuje závodní ředitel v optimistickém duchu.
McLaren toho v předsezónních testech moc neujel, na závodní debut nového vozupoháněného Hondou se ale už moc těší (foto: McLaren)
Jak si ale povedou v ostrém souboji s konkurencí, která má s novými motory zkušenosti již z loňské sezóny? "Samozřejmě zůstává složitou otázkou, nakolik se to projeví na okruhu v Albert Parku a obzvlášť ve srovnání s našimi soupeři. V týmu jsou ale všichni plně soustředěni, odhodlaní a horliví.
Debut McLarenu - Hondy MP4-30 na dráze nás naplňuje velkým nadšením. Věřím v pokrok, který jsme doposud udělali. Víme však, že je před námi dlouhá cesta, pokud jde o vývoj, a že se bude počítat každý kilometr," uvědomuje si Boullier před prvním závodem sezóny, na kterou se velmi těší.
"Je to skvělý pocit být zpět v Melbourne - jde o báječné město a na začátku nové sezóny zde vždy panuje vzrušení, jak u fanoušků, tak i u týmů. A ještě více letos, protože jde o začátek mého druhého roku u McLarenu a začátek nové éry McLarenu s Hondou.
Jsme připraveni na výzvu, která je před námi. Už se nemůžeme dočkat, až auto o tomto víkendu vyjede poprvé z garáže k velké ceně. Půjde o velmi dojemný okamžik pro celý tým," říká závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii bude závodit Jenson Button a Kevin Magnussen, Fernando Alonso na doporučenílékařů úvodní velkou cenu vynechá (foto: Honda Racing F1)
Šéf vývoje motorů Hondy, Jasuihsa Araj, dodává: "Jsem opravdu rozechvělý tím, jak začne naše sezóna a nová éra. Zimní testování nám připadalo velmi krátké a neměli jsme dostatek času vyzkoušet, jak si naše nově vyvinutá pohonná jednotka povede na trati.
Každý den jsme ale získávali klíčovou zpětnou vazbu o pohonné jednotce, která se neustále vyvíjela od Jerezu po Barcelonu a nyní po Melbourne. Těšíme se opět na dráhu a na to, co dokážeme," dodává zástupce japonské automobilky.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.