McLaren míří do Austrálie připravený na velkou výzvu. Velmi se těší na svou první velkou cenu po obnovení partnerství s Hondou. Jak si nový vůz MP4-30 o víkendu povede?
"Velká cena Austrálie představuje kulminaci ohromného množství tvrdé práce a horlivost všech v McLarenu - Hondě. Pro nás šlo o relativně krátkou zimu s testováním, věřím ale, že se pohybujeme kupředu a že závod v Melbourne je pouze začátkem obrovského vývoje výkonnosti během sezóny," uvádí Eric Boullier.
Při testech (shrnutí zde) ale McLaren zvládl za 12 dní pouze 1751 kilometrů: "Je to samozřejmě zklamáním, že jsme při testech nedokázali ujet tolik kilometrů, kolik jsme doufali. Nejsme ale zastrašeni a neúnavně pracujeme na vylepšení spolehlivosti MP4-30 a hlavně na pokroku v naší čisté rychlosti.
Přes naše obtíže balík vykazuje velký příslib. Během testů jsme dokončili spoustu cenných systémových kontrol a pracovali na nastavení. Data z Jensonových 101 kol z druhého dne posledního testu v Barceloně jsou velmi povzbuzující," pokračuje závodní ředitel v optimistickém duchu.
McLaren toho v předsezónních testech moc neujel, na závodní debut nového vozupoháněného Hondou se ale už moc těší (foto: McLaren)
Jak si ale povedou v ostrém souboji s konkurencí, která má s novými motory zkušenosti již z loňské sezóny? "Samozřejmě zůstává složitou otázkou, nakolik se to projeví na okruhu v Albert Parku a obzvlášť ve srovnání s našimi soupeři. V týmu jsou ale všichni plně soustředěni, odhodlaní a horliví.
Debut McLarenu - Hondy MP4-30 na dráze nás naplňuje velkým nadšením. Věřím v pokrok, který jsme doposud udělali. Víme však, že je před námi dlouhá cesta, pokud jde o vývoj, a že se bude počítat každý kilometr," uvědomuje si Boullier před prvním závodem sezóny, na kterou se velmi těší.
"Je to skvělý pocit být zpět v Melbourne - jde o báječné město a na začátku nové sezóny zde vždy panuje vzrušení, jak u fanoušků, tak i u týmů. A ještě více letos, protože jde o začátek mého druhého roku u McLarenu a začátek nové éry McLarenu s Hondou.
Jsme připraveni na výzvu, která je před námi. Už se nemůžeme dočkat, až auto o tomto víkendu vyjede poprvé z garáže k velké ceně. Půjde o velmi dojemný okamžik pro celý tým," říká závodní ředitel McLarenu.
V Austrálii bude závodit Jenson Button a Kevin Magnussen, Fernando Alonso na doporučenílékařů úvodní velkou cenu vynechá (foto: Honda Racing F1)
Šéf vývoje motorů Hondy, Jasuihsa Araj, dodává: "Jsem opravdu rozechvělý tím, jak začne naše sezóna a nová éra. Zimní testování nám připadalo velmi krátké a neměli jsme dostatek času vyzkoušet, jak si naše nově vyvinutá pohonná jednotka povede na trati.
Každý den jsme ale získávali klíčovou zpětnou vazbu o pohonné jednotce, která se neustále vyvíjela od Jerezu po Barcelonu a nyní po Melbourne. Těšíme se opět na dráhu a na to, co dokážeme," dodává zástupce japonské automobilky.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.