Nico Hülkenberg řekl, že ani "pozoruhodný" debut nového vozu nestačí na to, aby smazali ztrátu, kterou mají vhledem k pozdnímu debutu nového vozu.
Zpoždění ve stavbě monopostu VJM08 znamenala, že nový vůz týmu Force India vyjel na trať až v pátek během posledního zimního testu. Týmu teď zbývají před Grand Prix Austrálie pouhé dva dny testů. V pátek sice Force India zvládla ujet poměrně překvapivých 77 kol, jenže Nico Hülkenberg moc dobře ví, že to nestačí, aby dohnali ztracený čas.
"Spolehlivost vypadá být docela OK - poprvé jsme vyjeli z boxů a hned za odpoledne dali 77 okruhů. To je dobrá práce a docela pozoruhodné. Je ale před námi hodně práce, musíme dohnat to, co jsme ztratili," hodnotí soudně pozdní debut Force Indie její jezdec.
Na otázku, jak moc bude muset tým platit za toto zpoždění, odpovídá: "Odhaduji, že až v Melbourne zjistíme, jak na tom jsme. Teoreticky říct, kde jste, je velmi těžké. Není to ideální. Mít více času v autě by bylo lepší, ale situace je taková, jaká je.
Nico Hülkenberg je potěšen ze spolehlivosti nového vozu, trápí jej ale zpoždění (foto: Sahara Force India)
Máme pohromadě dobrý tým a obvykle se učíme rychle. Tentokrát se musíme učit rychle a vytlačit z toho před Melbourne vše." Odhadovat rozdíl mezi novým a starým autem je těžké, je moc brzy: "Během zimních testů se vždy jezdí za nižších teplot, takže těžko říct. Podle pocitu jsou některé oblasti lepší, některé podobné.
Takže zatím těžko říct. Čistě z pohledu spolehlivosti to bylo velmi dobré. Vyjet poprvé z boxů a nemít žádnou technickou poruchu - auto i pohonná jednotka byli velmi dobří."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.