Nico Hülkenberg řekl, že ani "pozoruhodný" debut nového vozu nestačí na to, aby smazali ztrátu, kterou mají vhledem k pozdnímu debutu nového vozu.
Zpoždění ve stavbě monopostu VJM08 znamenala, že nový vůz týmu Force India vyjel na trať až v pátek během posledního zimního testu. Týmu teď zbývají před Grand Prix Austrálie pouhé dva dny testů. V pátek sice Force India zvládla ujet poměrně překvapivých 77 kol, jenže Nico Hülkenberg moc dobře ví, že to nestačí, aby dohnali ztracený čas.
"Spolehlivost vypadá být docela OK - poprvé jsme vyjeli z boxů a hned za odpoledne dali 77 okruhů. To je dobrá práce a docela pozoruhodné. Je ale před námi hodně práce, musíme dohnat to, co jsme ztratili," hodnotí soudně pozdní debut Force Indie její jezdec.
Na otázku, jak moc bude muset tým platit za toto zpoždění, odpovídá: "Odhaduji, že až v Melbourne zjistíme, jak na tom jsme. Teoreticky říct, kde jste, je velmi těžké. Není to ideální. Mít více času v autě by bylo lepší, ale situace je taková, jaká je.
Nico Hülkenberg je potěšen ze spolehlivosti nového vozu, trápí jej ale zpoždění (foto: Sahara Force India)
Máme pohromadě dobrý tým a obvykle se učíme rychle. Tentokrát se musíme učit rychle a vytlačit z toho před Melbourne vše." Odhadovat rozdíl mezi novým a starým autem je těžké, je moc brzy: "Během zimních testů se vždy jezdí za nižších teplot, takže těžko říct. Podle pocitu jsou některé oblasti lepší, některé podobné.
Takže zatím těžko říct. Čistě z pohledu spolehlivosti to bylo velmi dobré. Vyjet poprvé z boxů a nemít žádnou technickou poruchu - auto i pohonná jednotka byli velmi dobří."
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.