Z tábora Ferrari přicházejí spokojené hlasy, ale nelze pominout střízlivé hodnocení, které krotí přílišnou euforii. Vettel také neopomněl popřát svému kolegovi Alonsovi co nejrychlejší návrat do kokpitu vozu.
Pilot Ferrari s vozem SF15-T dnes ujel v Barceloně 76 kol (353,8 km) a zajel až sedmý nejrychlejší čas - za prvním Romainem Grosjeanem zaostal o 2,245 sekundy. Jaké si odnáší po prvním týdnu v Katalánsku dojmy?
Sebastian Vettel: "Především bych chtěl Fernandovi popřát brzké uzdravení, naštěstí už máme nějaké uspokojivé zprávy, a tak doufám, že se příští týden objeví na trati a v nejlepší formě. Pokud jde o dnešní testy, mohu jen říci, že jsme se v první řadě zaměřili na spolehlivost vozu a završení některých procesů, které trvají už nějakou dobu.
Testovali jsme různá nastavení a konfiguraci pneumatik. Nedařilo se nám dosahovat takových výsledků, jaké bychom očekávali, ale to je v zimních testech obvyklé, že musíte počítat s určitými problémy. Chceme se s nimi co nejdříve vypořádat. Můj celkový dojem z auta je pozitivní a už teď se těším na příští týden."
Sebastian Vettel byl při testech spokojen, ale v závěru posledního testovacího odpoledne toho moc nenajel, pouhých 10 kol během tří hodin (foto: Scuderia Ferrari)
Šéfkonstruktér Simone Resta přibližuje program Scuderie: "Po celý testovací čas jsme se zaměřili na plnění plánovaného programu, dolaďovali jsme jednotlivé složky a strategii. Rovněž jsme provedli aerodynamické zkoušky, které budou dalším předmětem vývoje v aerodynamickém tunelu. Testovali jsme i další hardware společně s různými zkouškami pneumatik.
Absolvovali jsme několik plánovaných zastávek, abychom prověřili co nejvíc komponentů, které jsou na konci svého použitelného cyklu. Vyzkoušeli jsme i závodní simulaci, což je v souladu s vytýčeným programem. Oba piloti se vyjádřili, že mají z vozu dobrý pocit, musím ocenit také jejich snahu přizpůsobit se stále se měnícím povětrnostním podmínkám."
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.