Z tábora Ferrari přicházejí spokojené hlasy, ale nelze pominout střízlivé hodnocení, které krotí přílišnou euforii. Vettel také neopomněl popřát svému kolegovi Alonsovi co nejrychlejší návrat do kokpitu vozu.
Pilot Ferrari s vozem SF15-T dnes ujel v Barceloně 76 kol (353,8 km) a zajel až sedmý nejrychlejší čas - za prvním Romainem Grosjeanem zaostal o 2,245 sekundy. Jaké si odnáší po prvním týdnu v Katalánsku dojmy?
Sebastian Vettel: "Především bych chtěl Fernandovi popřát brzké uzdravení, naštěstí už máme nějaké uspokojivé zprávy, a tak doufám, že se příští týden objeví na trati a v nejlepší formě. Pokud jde o dnešní testy, mohu jen říci, že jsme se v první řadě zaměřili na spolehlivost vozu a završení některých procesů, které trvají už nějakou dobu.
Testovali jsme různá nastavení a konfiguraci pneumatik. Nedařilo se nám dosahovat takových výsledků, jaké bychom očekávali, ale to je v zimních testech obvyklé, že musíte počítat s určitými problémy. Chceme se s nimi co nejdříve vypořádat. Můj celkový dojem z auta je pozitivní a už teď se těším na příští týden."
Sebastian Vettel byl při testech spokojen, ale v závěru posledního testovacího odpoledne toho moc nenajel, pouhých 10 kol během tří hodin (foto: Scuderia Ferrari)
Šéfkonstruktér Simone Resta přibližuje program Scuderie: "Po celý testovací čas jsme se zaměřili na plnění plánovaného programu, dolaďovali jsme jednotlivé složky a strategii. Rovněž jsme provedli aerodynamické zkoušky, které budou dalším předmětem vývoje v aerodynamickém tunelu. Testovali jsme i další hardware společně s různými zkouškami pneumatik.
Absolvovali jsme několik plánovaných zastávek, abychom prověřili co nejvíc komponentů, které jsou na konci svého použitelného cyklu. Vyzkoušeli jsme i závodní simulaci, což je v souladu s vytýčeným programem. Oba piloti se vyjádřili, že mají z vozu dobrý pocit, musím ocenit také jejich snahu přizpůsobit se stále se měnícím povětrnostním podmínkám."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.