Honda dnes představila své sportovní plány na sezónu 2015. K tiskové konferenci přizvala svého partnera - tým McLaren zastoupený výkonným ředitelem Ronem Dennisem a závodními jezdci Fernandem Alonsem a Jensonem Buttonem.
Velkou akci japonské automobilky v Tokiu na ulici doprovázela výstava historických F1 monopostů včetně loňského McLarenu MP4-29/1X1, který byl při testu v Abú Zabí poprvé poháněn novou hybridní 1,6l pohonnou jednotkou Hondy
Prezident Hondy Takanobu Ito brzy ráno (začínalo se v 6 hod našeho času) potvrdil odhodlání dosáhnout úspěchu ve vrcholné disciplíně motorsportu a navázat na výsledky, kterých kdysi dosahovali.
"Nyní máme příležitost předvést naše skutečné hodnoty při závodění v F1, v nejprestižnější automobilové závodní sérii ze všech. Budeme se zabývat technologiemi pro životní prostředí představenými při závodech F1 v rámci naší výzvy rozvoje co nejlepšího managementu energie, který povede k technologické dokonalosti Hondy v budoucnosti," očekává prezident Hondy.
"Náročné závodní prostředí také zušlechtí rozvoj profesionálních lidských zdrojů. Honda chce prostřednictvím nových technologií a lidských zdrojů zušlechtěných v extrémním prostředí F1 vytvářet inovace. Více než cokoliv jiného chceme naplnit očekávání fanoušků Hondy a pokračovat ve vítězstvích. Pro naplnění tohoto snu přijímáme výzvy F1 se silnou odhodlaností zastoupenou naším korporátním sloganem - Síla snů," dodává Ito.
Hlavní aktéři dnešní tiskové konference (zleva doprava): Jasuhisa Araj, Takanobu Ito,Fernando Alonso, Jenson Button a Ron Dennis (foto: Honda Racing F1)
Svou důvěru v obnovené partnerství pak během svých krátkých proslovů potvrdili také Dennis, Alonso i Button (psali jsme zde a zde).
Snímky z dnešní tiskové konference Hondy najdete pod článkem.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.