McLaren po náročných dvou dnech v úterý zvládl konečně delší vzdálenost. Jak hodnotí situaci závodní ředitel Eric Boullier a co na nové auto říká pilot Fernando Alonso?
Britský tým konečně zvládl více než 6 kol - Alonso byl ráno mezi prvními na dráze a po několika průzkumných kolech se zaměřil na kontroly aerodynamiky, přičemž pravidelně své stinty protahoval.
Na vlhké trati používal přechodné pneumatiky, dokud mu stopku před obědem nevystavilo podivné chování vozu, které zaznamenal. "Když se vrátil do garáže, objevili jsme ztrátu tlaku chladicí vody. Vyřešení problémy vyžadovalo vymontování pohonné jednotky," vysvětluje McLaren.
"To je časově dlouhá změna, kterou jsme nemohli dokončit včas, aby se mohl ještě dnes vrátit na dráhu. Jde nicméně o opravitelný problém. Věci vyměníme před jízdou Jensona s vozem zítra," věří stáj z Wokingu.
Úterní dění v ní přibližuje Boullier: "Jensonovo poslední kolo předchozí večer nás všechny potěšilo, protože jsme cítili, že jsme vyřešili problémy, které nás trápily v neděli a v pondělí. Toto dopoledne to byla úleva vidět, jak auto vyráží v 9 hodin na trať a jezdí několik hodin bez problémů."
Mechanici tlačí Fernanda Alonsa do boxů (foto: McLaren)
Co na monopost říká Alonso, který ho dnes proháněl po dráze? "Fernandovy komentáře byly také velmi pozitivní. Řekl, že auto na změny reaguje dobře a chová se stabilně. Z provozního hlediska jsme již pokryli všechno v našem programu, ale ještě lepší je to, že jsme mohli absolvovat několik delších jízd.
Ty nám ukázaly, že auto nemá žádné koncepční nebo architektonické problémy. Je to příjemné vidět, že auto dokáže ihned jezdit, bez nějakých větších obtíží. To je ten nejlepší bod dne," dodává spokojeně Boullier.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.