McLaren po náročných dvou dnech v úterý zvládl konečně delší vzdálenost. Jak hodnotí situaci závodní ředitel Eric Boullier a co na nové auto říká pilot Fernando Alonso?
Britský tým konečně zvládl více než 6 kol - Alonso byl ráno mezi prvními na dráze a po několika průzkumných kolech se zaměřil na kontroly aerodynamiky, přičemž pravidelně své stinty protahoval.
Na vlhké trati používal přechodné pneumatiky, dokud mu stopku před obědem nevystavilo podivné chování vozu, které zaznamenal. "Když se vrátil do garáže, objevili jsme ztrátu tlaku chladicí vody. Vyřešení problémy vyžadovalo vymontování pohonné jednotky," vysvětluje McLaren.
"To je časově dlouhá změna, kterou jsme nemohli dokončit včas, aby se mohl ještě dnes vrátit na dráhu. Jde nicméně o opravitelný problém. Věci vyměníme před jízdou Jensona s vozem zítra," věří stáj z Wokingu.
Úterní dění v ní přibližuje Boullier: "Jensonovo poslední kolo předchozí večer nás všechny potěšilo, protože jsme cítili, že jsme vyřešili problémy, které nás trápily v neděli a v pondělí. Toto dopoledne to byla úleva vidět, jak auto vyráží v 9 hodin na trať a jezdí několik hodin bez problémů."
Mechanici tlačí Fernanda Alonsa do boxů (foto: McLaren)
Co na monopost říká Alonso, který ho dnes proháněl po dráze? "Fernandovy komentáře byly také velmi pozitivní. Řekl, že auto na změny reaguje dobře a chová se stabilně. Z provozního hlediska jsme již pokryli všechno v našem programu, ale ještě lepší je to, že jsme mohli absolvovat několik delších jízd.
Ty nám ukázaly, že auto nemá žádné koncepční nebo architektonické problémy. Je to příjemné vidět, že auto dokáže ihned jezdit, bez nějakých větších obtíží. To je ten nejlepší bod dne," dodává spokojeně Boullier.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.