Soupeři Mercedesu si uvědomují, že jej bude letos nesmírně těžké porazit. McLaren se o to ve svém prvním roce po návratu Hondou jako svého motorového partnera pokusí.
Mercedes loni získal jedenáctkrát double, tj. obsadil první dvě místa v závodech, a vyhrál 18 z 19 kvalifikací. Očekává se, že si svůj náskok přenese také do letošní sezóny, a bude tak měřítkem pro své soupeře, kteří mu budou chtít cestu za obhajobou titulu překazit.
"Mercedes měl loni velkou výhodu a zkusit ji snížit, obzvlášť u motorů, které mají samozřejmě dlouhou zaváděcí dobu, to není jednoduchý úkol. Ale Renault na tom tvrdě pracuje, takže našim partnerům věříme," sděluje pro Sky Sports Adrian Newey, konstruktér Red Bullu.
"Myslím, že to bude těžké porazit Mercedes, ale my se o to rozhodně pokusíme. Máme skvělý tým, skvělé partnery, skvělý motor a skvělé piloty," uvádí Eric Boullier, závodní ředitel McLarenu, který zahajuje spolupráci s Hondou, od níž bude odebírat pohonné jednotky.
Své nové auto MP4-30 představí příští čtvrtek - 29. ledna, tři dny před zahájením předsezónního testování v Jerezu, kde si jej budou moci poprvé vyzkoušet závodní piloti Fernando Alonso, jenž po loňské sezóně opustil Ferrari, a Jenson Button.
McLaren se rozhodně pokusí o to, aby porazil Mercedes (foto: McLaren)
"Je to příjemné pozorovat, jak u nich stoupá nadšení. Telefonují, přijíždějí do továrny, pokládají inženýrům otázky a dovolávají se všech, protože se už nemůžou dočkat, až se dostanou za volant," popisuje atmosféru v týmu Boullier.
Mluvčí Mercedesu potvrdil, že do sezóny nakonec vstoupí s novým motorem, aby Hondě zmenšil prostor pro vývoj svých pohonných jednotek, šest žetonů si ale ponechá pro případné úpravy v záloze. Japonská automobilka je totiž přeci jen bude moci vyvíjet i po jejich homologaci 28. února v rámci průměru z nevyužitých žetonů ostatními výrobci - ti jich mají k dispozici 32 (každý z nich).
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.