Rory Byrne je uznávaným inženýrem z Jižní Afriky. 71 letý konstruktér se připojí k Jamesi Allisonovi ve snaze postavit pro Scuderii konkurenceschopný vůz.
Rory Byrne působil v F1 od roku 1981. Jistě je zajímavostí, že právě on konstruoval všechny monoposty, se kterými Michael Schumacher získal své tituly - jak u Benettonu tak u Ferrari. V roce 2004 oznámil svůj odchod do ústraní, avšak až doposud spolupracuje se Scuderii jako občasný technický konzultant.
Na prosbu Sergia Marchionneho a zřejmě i Jamese Allisona, se kterým má Byrne velmi dobré vztahy, se Jihoafričan více zapojí do dění kolem monopostu pro sezonu 2015 - do jeho vývoje v průběhu sezony.
Rory Byrne v barvách Ferrari v roce 2003 (foto: Scuderia Ferrari)
Prezident Ferrari tuto informaci potvrdil. Marchionne se zároveň znovu opřel do Montezemola: "Byl už čas na změnu. Luca vedl byznys 23 let a odvedl přitom skvělou práci, ale od roku 2008 jsme nezískali žádný titul. Sezona 2014 byla katastrofou a myslím, že se organizace stávala línou."
Tip: Více o důvodech velkých změn z pohledu Marchionneho si přečtěte v tomto článku.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.