Stáj z Enstone se dnes pochlubila tím, že s novým šasi E23 úspěšně prošla povinnými nárazovými testy Mezinárodní automobilové federace.
Lotus se o to pokoušel již minulý rok v prosinci, do závěru tohoto týdne byl ale neúspěšný. Dnes se ale konečně mohl pochlubit tím, že je zvládl: "Jsme zpět poté, co jsme prošli homologačními testy FIA."
"Naše E23 se dává moc pěkně dohromady," těší se Lotus a přidává další detailní snímek nového monopostu (viz níže). Ten kvůli změně pravidel už nebude obsahovat dvojitý asymetrický nos. Další velkou změnou je přechod od Renaultu na pohonné jednotky Mercedesu, podstatně se má zlepšit také aerodynamika.
Jak moc se bude nový monopost lišit od loňského E22? "Nosy budou vypadat jinak, jak jsme mohli už vidět během tréninků v Austinu. Předpokládám, že by se dal popsat jako konvenčnější. Karosérie E23 bude o něco užší: kryt motoru a zadní křídlo budou jiné. Přední křídlo by také mělo v prvním závodě vypadat odlišně. Opravdu celé auto by mělo vypadat jinak. Při pravidelném pozorování v aerodynamickém tunelu vypadá velmi hezky," poznamenal po loňské sezóně technický ředitel Nick Chester.
Detail nového monopostu E23 (foto: Lotus F1 Team)
Úspěšné zvládnutí nárazových testů již dříve potvrdili McLaren, Sauber či Toro Rosso. Ty jsou nutnou podmínkou pro možnost účasti v předsezónních testech, které začínají 1. února ve španělském Jerezu.
Lotus již dříve zveřejnil několik detailních snímků nového vozu (pro zvětšení klikněte):
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.