Bývalý pilot F1 David Coulthard si myslí, že to pro Toro Rosso s dvěma mladými nováčky bude náročné vyvíjet vůz během sezóny.
Za italský tým budou letos závodit Max Verstappen a Carlos Sainz mladší - prvnímu je teprve 17, druhému 20 let. Toro Rosso se drží své politiky - dávat šanci mladíkům a vychovávat talenty pro mateřský Red Bull, podle Coultharda si to ale vyžádá svou daň.
"Inženýři a konstruktéři musí pokračovat v práci s tím, že co podle nich ten nejlepší balík pro vývoj vozu, ale vy potřebujete za volantem vůdcovství. Potřebujete interakci mezi jezdcem a aerodynamikem nebo hlavním mechanickým inženýr, je to tak důležité!
Dva mladí piloti musí zkušenosti někde získat. V mnoha ohledech je proto lepší párovat jednoho zkušeného jezdce s jedním nováčkem. Ale takový je formát Toro Rosso. Je zkušebním polem pro mladé piloty, a pokud si povedou dobře, mohou se posunout na další úroveň," přibližuje Coulthard pro Sky Sports.
Podle něj bude muset tým upravit letos své rozbory s inženýry, aby z mladých jezdců vymámil ty správné informace: "Musí zvolit trochu jiný formát schůzek, chápání a výchovy pilotů a opravdu se z nich pokusit něco vydolovat kladením správných otázek."
Max Verstappen při testech v Abú Zabí (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Zkušenosti jsou přínosné v tom, že můžete zdokonalovat oblasti vývoje, které jsou podle nich klíčové. Co ztěžuje rychlejší jízdu. Zdá se to jako jednoduché pro položení otázky, ale oddělení aerodynamiky od mechaniky je někdy tak obtížné!" upozorňuje Coulthard.
Původně měl u Toro Rosso zůstat s ohlášeným Verstappenem Daniil Kvjat, toho si však do svého týmu vytáhl Red Bull poté, co je Sebastian Vettel překvapil s odchodem k Ferrari. Mohli si ještě nechat zkušeného Jeana-Erica Vergneho, místo toho ale uzavřeli smlouvu s Carlosem Sainzem mladším.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.