Bývalý pilot F1 David Coulthard si myslí, že to pro Toro Rosso s dvěma mladými nováčky bude náročné vyvíjet vůz během sezóny.
Za italský tým budou letos závodit Max Verstappen a Carlos Sainz mladší - prvnímu je teprve 17, druhému 20 let. Toro Rosso se drží své politiky - dávat šanci mladíkům a vychovávat talenty pro mateřský Red Bull, podle Coultharda si to ale vyžádá svou daň.
"Inženýři a konstruktéři musí pokračovat v práci s tím, že co podle nich ten nejlepší balík pro vývoj vozu, ale vy potřebujete za volantem vůdcovství. Potřebujete interakci mezi jezdcem a aerodynamikem nebo hlavním mechanickým inženýr, je to tak důležité!
Dva mladí piloti musí zkušenosti někde získat. V mnoha ohledech je proto lepší párovat jednoho zkušeného jezdce s jedním nováčkem. Ale takový je formát Toro Rosso. Je zkušebním polem pro mladé piloty, a pokud si povedou dobře, mohou se posunout na další úroveň," přibližuje Coulthard pro Sky Sports.
Podle něj bude muset tým upravit letos své rozbory s inženýry, aby z mladých jezdců vymámil ty správné informace: "Musí zvolit trochu jiný formát schůzek, chápání a výchovy pilotů a opravdu se z nich pokusit něco vydolovat kladením správných otázek."
Max Verstappen při testech v Abú Zabí (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Zkušenosti jsou přínosné v tom, že můžete zdokonalovat oblasti vývoje, které jsou podle nich klíčové. Co ztěžuje rychlejší jízdu. Zdá se to jako jednoduché pro položení otázky, ale oddělení aerodynamiky od mechaniky je někdy tak obtížné!" upozorňuje Coulthard.
Původně měl u Toro Rosso zůstat s ohlášeným Verstappenem Daniil Kvjat, toho si však do svého týmu vytáhl Red Bull poté, co je Sebastian Vettel překvapil s odchodem k Ferrari. Mohli si ještě nechat zkušeného Jeana-Erica Vergneho, místo toho ale uzavřeli smlouvu s Carlosem Sainzem mladším.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.