Williams si potřebuje zajistit větší rozpočet před tím, než začne bojovat o titul, alespoň takový názor zastává technický ředitel týmu Pat Symonds.
Uzavření smlouvy s novým titulárním sponzorem, společností Martini, bylo klíčové pro návrat konkurenceschopnosti během sezony 2014 - v několika závodech Williams bojoval o titul a v šampionátu konstruktéru obsadil 3. místo (v roce 2013 pouze 9.). Technický ředitel týmu ale poukazuje na to, že dosáhnout další úrovně bude stále těžší.
"Myslím, že postup ze třetího na první místo bude těžší než byl z devátého na třetí. Opravdu si to myslím. Potanciál musí být vítězství a není důvod, proč bychom toho nemohli dosáhnout. Co k tomu ale bude zapotřebí? Určitě hodně tvrdé práce a také vyšší rozpočet, než jaký máme teď," říká Pat Symonds pro Autosport.
"Nemyslím si, že je nezbytné mít rozpočet jako Ferrari nebo Red Bull - věřím, že se dá zvládnout víc s menším rozpočtem - jen se podívejte na fakt, že operujeme s polovičním rozpočtem co má Ferrari a porazili jsme je. Ale nakonec, tohle je jediný důvod, proč jsem tuto práci vzal: Chci vyhrát další šampionát před tím, než odejdu a sednu si na pláž."
Zkraje tisíciletí do týmu "tekly" peníze od BMW, Allianz, HP nebo Petrobrasu(foto: Williams F1 Team)
Williams sází na efektivitu
Výkonná ředitelka týmu, Claire Williams, souhlasí, že by vyšší rozpočet pomohl, avšak dle ní tým nepotřebuje žádný velký balík. "Jasně že všichni potřebujeme víc peněz. Ale nejde o žádnou horentní sumu, o které cítíme, že ji potřebujeme, abychom byli konkurenceschopní. Například nemyslíme si, že bychom potřebovali zdvojnásobit náš rozpočet.
Nevěříme tomu, že bychom potřebovali 200 miliionů GBP, abychom mohli závodit. A také nemáme tu mentalitu, protože těch 200 milionů GBP nemáme. Vždy jsme byli týmem, který dokázal vyhrávat oproti ostatním rivalům s nižším rozpočtem. Zvládli jsme to v minulosti, zvládneme to i v budoucnosti," říká Claire.
Dcera Franka věří, že tým dokáže smazat finanční manko na přední týmy díky své efektivnosti: "Vždy jsme měli efektivní tým. Museli jsme, protože jsme nezávislý tým. Máme jenom dva zdroje příjmů - peníze za umístění a peníze od sponzorů. Frank [Williams] a Patrick [Head] vždy vedli tým s nízkým rozpočtem a přesto prorazili."
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.