Williams si potřebuje zajistit větší rozpočet před tím, než začne bojovat o titul, alespoň takový názor zastává technický ředitel týmu Pat Symonds.
Uzavření smlouvy s novým titulárním sponzorem, společností Martini, bylo klíčové pro návrat konkurenceschopnosti během sezony 2014 - v několika závodech Williams bojoval o titul a v šampionátu konstruktéru obsadil 3. místo (v roce 2013 pouze 9.). Technický ředitel týmu ale poukazuje na to, že dosáhnout další úrovně bude stále těžší.
"Myslím, že postup ze třetího na první místo bude těžší než byl z devátého na třetí. Opravdu si to myslím. Potanciál musí být vítězství a není důvod, proč bychom toho nemohli dosáhnout. Co k tomu ale bude zapotřebí? Určitě hodně tvrdé práce a také vyšší rozpočet, než jaký máme teď," říká Pat Symonds pro Autosport.
"Nemyslím si, že je nezbytné mít rozpočet jako Ferrari nebo Red Bull - věřím, že se dá zvládnout víc s menším rozpočtem - jen se podívejte na fakt, že operujeme s polovičním rozpočtem co má Ferrari a porazili jsme je. Ale nakonec, tohle je jediný důvod, proč jsem tuto práci vzal: Chci vyhrát další šampionát před tím, než odejdu a sednu si na pláž."
Zkraje tisíciletí do týmu "tekly" peníze od BMW, Allianz, HP nebo Petrobrasu(foto: Williams F1 Team)
Williams sází na efektivitu
Výkonná ředitelka týmu, Claire Williams, souhlasí, že by vyšší rozpočet pomohl, avšak dle ní tým nepotřebuje žádný velký balík. "Jasně že všichni potřebujeme víc peněz. Ale nejde o žádnou horentní sumu, o které cítíme, že ji potřebujeme, abychom byli konkurenceschopní. Například nemyslíme si, že bychom potřebovali zdvojnásobit náš rozpočet.
Nevěříme tomu, že bychom potřebovali 200 miliionů GBP, abychom mohli závodit. A také nemáme tu mentalitu, protože těch 200 milionů GBP nemáme. Vždy jsme byli týmem, který dokázal vyhrávat oproti ostatním rivalům s nižším rozpočtem. Zvládli jsme to v minulosti, zvládneme to i v budoucnosti," říká Claire.
Dcera Franka věří, že tým dokáže smazat finanční manko na přední týmy díky své efektivnosti: "Vždy jsme měli efektivní tým. Museli jsme, protože jsme nezávislý tým. Máme jenom dva zdroje příjmů - peníze za umístění a peníze od sponzorů. Frank [Williams] a Patrick [Head] vždy vedli tým s nízkým rozpočtem a přesto prorazili."
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.