Po týdnech spekulací o možném uskutečnění Velké ceny Kataru arabská monarchie potvrdila, že usiluje o uspořádání závodu Formule 1.
Emír Tamím ibn Hamad al-Sání, vládce Kataru, potvrdil oficiální snahu o přilákání vrcholné události motorsportu. Velkou cenu by ale nehostil okruh v Losail, kde od roku 2004 závodí MotoGP, ale silniční trať poblíž v nové části města.
Viceprezident FIA Nasír Chálíf Al Attíja, jenž je šéfem Katarské federace motorsportu (QMMF) uvedl, že vláda stojí za úsilím dokončit přípravy závodu se záměrem pomoci v propagaci Lusailu. Velká cena by se podle něj mohla jet již příští rok, pravděpodobnější je spíše uskutečnění o rok později.
Panovník Al-Sání schválil požadavek na podporu bezpečnostní kampaně FIA, který mu nedávno zaslal její prezident Jean Todt. Ta si s Katarem v posledních měsících vybudovala dobré vztahy, na sklonku minulého roku tam uspořádala také slavnostní ceremoniál s předáváním cen.
Bernie Ecclestone ale nedávno uvedl, že osud závodu v Kataru bude záviset na Bahrajnu, který ho má právo vetovat. Výkonný ředitel bahrajnského závodu šejk Salman bin Isa Al Chalífa popřel, že by to bylo součástí smlouvy. Připustil ale, že by se Velká cena Kataru bez jejich podpory zřejmě neobešla. Pro další závod na Středním východě podle něj není prostor, s nápadem by proto nesouhlasil.
Katar by v blízké budoucnosti rád uspořádal noční závod F1(ilustrační foto: McLaren)
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.