Po týdnech spekulací o možném uskutečnění Velké ceny Kataru arabská monarchie potvrdila, že usiluje o uspořádání závodu Formule 1.
Emír Tamím ibn Hamad al-Sání, vládce Kataru, potvrdil oficiální snahu o přilákání vrcholné události motorsportu. Velkou cenu by ale nehostil okruh v Losail, kde od roku 2004 závodí MotoGP, ale silniční trať poblíž v nové části města.
Viceprezident FIA Nasír Chálíf Al Attíja, jenž je šéfem Katarské federace motorsportu (QMMF) uvedl, že vláda stojí za úsilím dokončit přípravy závodu se záměrem pomoci v propagaci Lusailu. Velká cena by se podle něj mohla jet již příští rok, pravděpodobnější je spíše uskutečnění o rok později.
Panovník Al-Sání schválil požadavek na podporu bezpečnostní kampaně FIA, který mu nedávno zaslal její prezident Jean Todt. Ta si s Katarem v posledních měsících vybudovala dobré vztahy, na sklonku minulého roku tam uspořádala také slavnostní ceremoniál s předáváním cen.
Bernie Ecclestone ale nedávno uvedl, že osud závodu v Kataru bude záviset na Bahrajnu, který ho má právo vetovat. Výkonný ředitel bahrajnského závodu šejk Salman bin Isa Al Chalífa popřel, že by to bylo součástí smlouvy. Připustil ale, že by se Velká cena Kataru bez jejich podpory zřejmě neobešla. Pro další závod na Středním východě podle něj není prostor, s nápadem by proto nesouhlasil.
Katar by v blízké budoucnosti rád uspořádal noční závod F1(ilustrační foto: McLaren)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.