Jednou z nejzajímavějších věcí letošní sezóny je pro Lotus přechod na motory Mercedes. Zlepšit chce také aerodynamiku a dosáhnout podobného pokroku jako Williams v sezóně 2014.
Po neúspěšném minulém ročníku, kdy skončil Lotus poháněný Renaultem s pouhými 10 body až na osmém místě, vzhlíží k letošním závodům s optimismem. Dle slov svého ředitele traťových činností, Alana Permana, se poučil, a dosáhne pokroku.
"Žel šlo o tvrdou práci za velmi nízkou odměnu. Poučíme se z toho a posuneme kupředu. Máme pro rok 2015 velmi dobře vypadající balík, tak snad odvedeme lepší práci. Myslím, že po roční zkušenosti víme, co od těchto pohonných jednotek potřebujete a jak je provozovat. Samozřejmě to bude trochu jiné s Mercedesem, ale budeme v lepší pozici než před rokem," říká Permane.
Inspirací je pro ně Williams, který se minulý rok také náhle vzchopil poté, co přešel od Renaultu na dominantní motory Mercedesu. V sezóně 2013 získali jen 5 bodů a skončili jako devátí, minulý rok ale překvapivě obsadili třetí příčku poté, co porazili i Ferrari nebo McLaren.
"Docela upřímně doufám, že se nám to také povede. Ale nepředstírejme, že u nich šlo jenom o motor, postavili také velmi hezké šasi - a my musíme udělat totéž," uvědomuje si ředitel traťových činností Lotusu to, že samotný motor jim k úspěchu stačit nebude.
Pastor Maldonado s nekonkurenceschopným Lotusem E22 v Brazílii (foto: Lotus F1 Team)
Rozdíl spočívá také v tom, že Williams po příchodu nového technického ředitele Pata Symondse restrukturalizoval své technické oddělení a získal další personální posily. To ale Permanovi vrásky na čele nedělá.
"Vždy je dobré zachovat kontinuitu. Lidé vám řeknou to, co chcete slyšet. Prožili jsme v roce 2013 fantastickou sezónu, postavili jsme skvělé auto a řekli byste, že si chcete nechat stejné lidi a pokračovat, abyste na tom mohli stavět.
Williams mnoho let stagnoval a samozřejmě změnil věci k lepšímu a odvedl skvělou práci. Když se podíváte na Red Bull, tak po celá ta vítězná léta měli stejný tým. Nemyslím si, že změna věcí jen kvůli změně je to, co chcete," cituje inženýra Lotusu Adam Cooper.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.