Jednou z nejzajímavějších věcí letošní sezóny je pro Lotus přechod na motory Mercedes. Zlepšit chce také aerodynamiku a dosáhnout podobného pokroku jako Williams v sezóně 2014.
Po neúspěšném minulém ročníku, kdy skončil Lotus poháněný Renaultem s pouhými 10 body až na osmém místě, vzhlíží k letošním závodům s optimismem. Dle slov svého ředitele traťových činností, Alana Permana, se poučil, a dosáhne pokroku.
"Žel šlo o tvrdou práci za velmi nízkou odměnu. Poučíme se z toho a posuneme kupředu. Máme pro rok 2015 velmi dobře vypadající balík, tak snad odvedeme lepší práci. Myslím, že po roční zkušenosti víme, co od těchto pohonných jednotek potřebujete a jak je provozovat. Samozřejmě to bude trochu jiné s Mercedesem, ale budeme v lepší pozici než před rokem," říká Permane.
Inspirací je pro ně Williams, který se minulý rok také náhle vzchopil poté, co přešel od Renaultu na dominantní motory Mercedesu. V sezóně 2013 získali jen 5 bodů a skončili jako devátí, minulý rok ale překvapivě obsadili třetí příčku poté, co porazili i Ferrari nebo McLaren.
"Docela upřímně doufám, že se nám to také povede. Ale nepředstírejme, že u nich šlo jenom o motor, postavili také velmi hezké šasi - a my musíme udělat totéž," uvědomuje si ředitel traťových činností Lotusu to, že samotný motor jim k úspěchu stačit nebude.
Pastor Maldonado s nekonkurenceschopným Lotusem E22 v Brazílii (foto: Lotus F1 Team)
Rozdíl spočívá také v tom, že Williams po příchodu nového technického ředitele Pata Symondse restrukturalizoval své technické oddělení a získal další personální posily. To ale Permanovi vrásky na čele nedělá.
"Vždy je dobré zachovat kontinuitu. Lidé vám řeknou to, co chcete slyšet. Prožili jsme v roce 2013 fantastickou sezónu, postavili jsme skvělé auto a řekli byste, že si chcete nechat stejné lidi a pokračovat, abyste na tom mohli stavět.
Williams mnoho let stagnoval a samozřejmě změnil věci k lepšímu a odvedl skvělou práci. Když se podíváte na Red Bull, tak po celá ta vítězná léta měli stejný tým. Nemyslím si, že změna věcí jen kvůli změně je to, co chcete," cituje inženýra Lotusu Adam Cooper.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.