Proč Jarno Trulli počítá s tím, že na Fernanda Alonsa u McLarenu čeká pokračování jeho trnité cesty. Proč dle názoru Itala také tým z Wokingu stále nemá hlavního sponzora?
Jak všichni víme, Fernando Alonso se pro tuto sezonu vrací ke svému dřívějšímu zaměstnavateli, McLarenu. Jejich spolupráce v roce 2007 neskončila zrovna slavně, když se Španěl i přes platnou smlouvu poroučel zpět k Renaultu. Rok 2015 bude určitě napínavý, protože Španěl bude chtít po letech nenaplněných očekáváních u Ferrari konečně získat třetí titul. Přiznejme si ale, že McLaren v posledních letech rozhodně nepředváděl výkony mistrovského týmu. Navíc připočítejme letošní přechod z pohonných jednotek Mercedesu na Hondu.
Někdejší týmový kolega Alonsa, Jarno Trulli, teď pro 'EFE' řek, že trnitá cesta Španěla bude pokračovat: "Situace je složitá a těžko akceptovatelná. A to zvláště pro něj, protože chce samozřejmě bojovat o vítězství, ale já myslím, že u McLarenu prožije další náročnou sezonu. Nepřeji mu to, ale vyhlídky nejsou dobré."
Podle Itala je jediným pozitivem, že Alonso od McLarenu dostane slušné 'bolestné'. "Momentálně je jediným pozitivem, že je Fernando dobře placen, ale z technického pohledu si nedokáži představit, že McLaren bude schopen bojovat se třemi nejlepšími týmy." I mezi třemi nejlepšími týmy vidí současný pilot šampionátu Formule E velké rozdíly. "Mercedes má jednoznačnou výhodu. Ostatní to ještě nedoženou, protože Mercedes měl vloni určitě rezervy [ve výkonnosti]."
Dle Trulliho ale Alonso nemusí litovat toho, že opustil Ferrari. To, že došlo k rozchodu, bylo dle jeho názoru "logickým koncem, neboť jak Fernando tak i Ferrari chtějí vyhrávat závody." Než se ale Ferrari dostane zpět na špici, tak to může dle 40letého Trulliho ještě dlouho trvat. "Něco podobného se člověku nepodaří udělat přes noc. Dokonce ani přes rok."
Jarno Trulli a Fernando Alonso spolu byli týmoví kolegové u Renaultu v roce 2004(foto: Lotus F1 Team)
Vloni se podařilo i Williamsu, který byl v roce 2013 až devátý, porazit Scuderii. Podobný vzestup formy Mclarenu ale Trulli neočekává: "McLaren se pro Fernanda nezdá být lepší volbou než Ferrari."
U McLarenu se mezitím velice tvrdě pracuje na nápravě. Od doby, co kormidlo týmu opět převzal Ron Dennis - dřívější úhlavní nepřítel Fernanda - očekávání výrazně vzrostla. Už v nadcházející sezoně by měla přijít vítězství. A to i přesto, že se na posezonním testu v Abú Zabí, kde McLaren poprvé testoval s agregáty Hondy, málem ani neodlepil z místa. Navíc McLaren stále nemá hlavního sponzora, ačkoliv Dennis před rokem jeho získání slíbil.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.