Proč Jarno Trulli počítá s tím, že na Fernanda Alonsa u McLarenu čeká pokračování jeho trnité cesty. Proč dle názoru Itala také tým z Wokingu stále nemá hlavního sponzora?
Jak všichni víme, Fernando Alonso se pro tuto sezonu vrací ke svému dřívějšímu zaměstnavateli, McLarenu. Jejich spolupráce v roce 2007 neskončila zrovna slavně, když se Španěl i přes platnou smlouvu poroučel zpět k Renaultu. Rok 2015 bude určitě napínavý, protože Španěl bude chtít po letech nenaplněných očekáváních u Ferrari konečně získat třetí titul. Přiznejme si ale, že McLaren v posledních letech rozhodně nepředváděl výkony mistrovského týmu. Navíc připočítejme letošní přechod z pohonných jednotek Mercedesu na Hondu.
Někdejší týmový kolega Alonsa, Jarno Trulli, teď pro 'EFE' řek, že trnitá cesta Španěla bude pokračovat: "Situace je složitá a těžko akceptovatelná. A to zvláště pro něj, protože chce samozřejmě bojovat o vítězství, ale já myslím, že u McLarenu prožije další náročnou sezonu. Nepřeji mu to, ale vyhlídky nejsou dobré."
Podle Itala je jediným pozitivem, že Alonso od McLarenu dostane slušné 'bolestné'. "Momentálně je jediným pozitivem, že je Fernando dobře placen, ale z technického pohledu si nedokáži představit, že McLaren bude schopen bojovat se třemi nejlepšími týmy." I mezi třemi nejlepšími týmy vidí současný pilot šampionátu Formule E velké rozdíly. "Mercedes má jednoznačnou výhodu. Ostatní to ještě nedoženou, protože Mercedes měl vloni určitě rezervy [ve výkonnosti]."
Dle Trulliho ale Alonso nemusí litovat toho, že opustil Ferrari. To, že došlo k rozchodu, bylo dle jeho názoru "logickým koncem, neboť jak Fernando tak i Ferrari chtějí vyhrávat závody." Než se ale Ferrari dostane zpět na špici, tak to může dle 40letého Trulliho ještě dlouho trvat. "Něco podobného se člověku nepodaří udělat přes noc. Dokonce ani přes rok."
Jarno Trulli a Fernando Alonso spolu byli týmoví kolegové u Renaultu v roce 2004(foto: Lotus F1 Team)
Vloni se podařilo i Williamsu, který byl v roce 2013 až devátý, porazit Scuderii. Podobný vzestup formy Mclarenu ale Trulli neočekává: "McLaren se pro Fernanda nezdá být lepší volbou než Ferrari."
U McLarenu se mezitím velice tvrdě pracuje na nápravě. Od doby, co kormidlo týmu opět převzal Ron Dennis - dřívější úhlavní nepřítel Fernanda - očekávání výrazně vzrostla. Už v nadcházející sezoně by měla přijít vítězství. A to i přesto, že se na posezonním testu v Abú Zabí, kde McLaren poprvé testoval s agregáty Hondy, málem ani neodlepil z místa. Navíc McLaren stále nemá hlavního sponzora, ačkoliv Dennis před rokem jeho získání slíbil.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.