Proč Jarno Trulli počítá s tím, že na Fernanda Alonsa u McLarenu čeká pokračování jeho trnité cesty. Proč dle názoru Itala také tým z Wokingu stále nemá hlavního sponzora?
Jak všichni víme, Fernando Alonso se pro tuto sezonu vrací ke svému dřívějšímu zaměstnavateli, McLarenu. Jejich spolupráce v roce 2007 neskončila zrovna slavně, když se Španěl i přes platnou smlouvu poroučel zpět k Renaultu. Rok 2015 bude určitě napínavý, protože Španěl bude chtít po letech nenaplněných očekáváních u Ferrari konečně získat třetí titul. Přiznejme si ale, že McLaren v posledních letech rozhodně nepředváděl výkony mistrovského týmu. Navíc připočítejme letošní přechod z pohonných jednotek Mercedesu na Hondu.
Někdejší týmový kolega Alonsa, Jarno Trulli, teď pro 'EFE' řek, že trnitá cesta Španěla bude pokračovat: "Situace je složitá a těžko akceptovatelná. A to zvláště pro něj, protože chce samozřejmě bojovat o vítězství, ale já myslím, že u McLarenu prožije další náročnou sezonu. Nepřeji mu to, ale vyhlídky nejsou dobré."
Podle Itala je jediným pozitivem, že Alonso od McLarenu dostane slušné 'bolestné'. "Momentálně je jediným pozitivem, že je Fernando dobře placen, ale z technického pohledu si nedokáži představit, že McLaren bude schopen bojovat se třemi nejlepšími týmy." I mezi třemi nejlepšími týmy vidí současný pilot šampionátu Formule E velké rozdíly. "Mercedes má jednoznačnou výhodu. Ostatní to ještě nedoženou, protože Mercedes měl vloni určitě rezervy [ve výkonnosti]."
Dle Trulliho ale Alonso nemusí litovat toho, že opustil Ferrari. To, že došlo k rozchodu, bylo dle jeho názoru "logickým koncem, neboť jak Fernando tak i Ferrari chtějí vyhrávat závody." Než se ale Ferrari dostane zpět na špici, tak to může dle 40letého Trulliho ještě dlouho trvat. "Něco podobného se člověku nepodaří udělat přes noc. Dokonce ani přes rok."
Jarno Trulli a Fernando Alonso spolu byli týmoví kolegové u Renaultu v roce 2004(foto: Lotus F1 Team)
Vloni se podařilo i Williamsu, který byl v roce 2013 až devátý, porazit Scuderii. Podobný vzestup formy Mclarenu ale Trulli neočekává: "McLaren se pro Fernanda nezdá být lepší volbou než Ferrari."
U McLarenu se mezitím velice tvrdě pracuje na nápravě. Od doby, co kormidlo týmu opět převzal Ron Dennis - dřívější úhlavní nepřítel Fernanda - očekávání výrazně vzrostla. Už v nadcházející sezoně by měla přijít vítězství. A to i přesto, že se na posezonním testu v Abú Zabí, kde McLaren poprvé testoval s agregáty Hondy, málem ani neodlepil z místa. Navíc McLaren stále nemá hlavního sponzora, ačkoliv Dennis před rokem jeho získání slíbil.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.