Ferrari chce Sebastiana Vettela mocně vybavit. Italové nestaví se 60 novými inženýry pouze nový tým kolem německého mistra světa, ale také nový aerodynamický tunel a hned dva simulátory.
Investice v Maranellu se vyšplhala do výše až 40 milionů EUR. Ve snaze dostat se zpět na vrchol F1 se Ferrari činí také v Rakousku, Anglii a nebo Německu. Při stavbě nového aerodynamického tunelu se orientuje především na high-tech vybavený tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, ve kterém byly v posledních letech vyvíjeny některé vozy.
Data z jejich tunelu totiž dodávala nepřesná čísla. Po aerodynamické stránce byl rudý vůz Kimiho Räikkönena v sezoně 2014 velmi dobrý, avšak kvůli slabému motoru (ztráta na Mercedes až ve výši 50 koňských sil) a špatné přední nápravě nebylo auto vítězné.
To by se mělo s novým aerodynamickým tunelem změnit. V něm bude možné testovat modely v 60% velikosti a také budou technici schopni při vývoji zohlednit vibrace, které na vůz na okruhu působí.
Integrace je také důležité slovo při simulaci. Na motorové brzdě probíhají zkoušky ze 48 % změněného hybridního motoru V6, hlavní pozornost je věnována vlastnostem při brždění [Brake-by-Wire]. Mercedes totiž těžil především z těchto vlastností, pochopitelně kromě výkonnostního náskoku.
Ferrari vnímá příchod Vettela jako příležitost pro odražení se zpět na čelo(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se podařilo získat speciální zařízení, které by toto mělo simulovat, od stejného dodavatele, který dodává Red Bullu (potažmo Renaultu). Při vývoji nového simulátoru také poslouží bývalý Vettelům tým - Ferrari přetáhlo provozního ředitele Red Bullu, Bena Ferreyho, a také inženýry McLarenu, Christophera Lawse a Ashleyho Warna.
Ferrari má také nový simulátor (přezdívá mu brouk). Známou věcí je, že na starém simulátoru měl například Michael Schumacher problém trénovat, protože se mu na něm dělalo špatně. Tento neduh by měla nová verze odstraňovat.
Ferrari se snaží zlepšit, to je zřejmé. Ale otázka je, jestli to stačí? Mercedes totiž také zcela jasně nespí a svoje mistrovské auto dále vylepšuje. Navíc u Ferrari jsou názoru, že jejich motor už dává přes 900 koňských sil.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.