Ferrari chce Sebastiana Vettela mocně vybavit. Italové nestaví se 60 novými inženýry pouze nový tým kolem německého mistra světa, ale také nový aerodynamický tunel a hned dva simulátory.
Investice v Maranellu se vyšplhala do výše až 40 milionů EUR. Ve snaze dostat se zpět na vrchol F1 se Ferrari činí také v Rakousku, Anglii a nebo Německu. Při stavbě nového aerodynamického tunelu se orientuje především na high-tech vybavený tunel Toyoty v Kolíně nad Rýnem, ve kterém byly v posledních letech vyvíjeny některé vozy.
Data z jejich tunelu totiž dodávala nepřesná čísla. Po aerodynamické stránce byl rudý vůz Kimiho Räikkönena v sezoně 2014 velmi dobrý, avšak kvůli slabému motoru (ztráta na Mercedes až ve výši 50 koňských sil) a špatné přední nápravě nebylo auto vítězné.
To by se mělo s novým aerodynamickým tunelem změnit. V něm bude možné testovat modely v 60% velikosti a také budou technici schopni při vývoji zohlednit vibrace, které na vůz na okruhu působí.
Integrace je také důležité slovo při simulaci. Na motorové brzdě probíhají zkoušky ze 48 % změněného hybridního motoru V6, hlavní pozornost je věnována vlastnostem při brždění [Brake-by-Wire]. Mercedes totiž těžil především z těchto vlastností, pochopitelně kromě výkonnostního náskoku.
Ferrari vnímá příchod Vettela jako příležitost pro odražení se zpět na čelo(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari se podařilo získat speciální zařízení, které by toto mělo simulovat, od stejného dodavatele, který dodává Red Bullu (potažmo Renaultu). Při vývoji nového simulátoru také poslouží bývalý Vettelům tým - Ferrari přetáhlo provozního ředitele Red Bullu, Bena Ferreyho, a také inženýry McLarenu, Christophera Lawse a Ashleyho Warna.
Ferrari má také nový simulátor (přezdívá mu brouk). Známou věcí je, že na starém simulátoru měl například Michael Schumacher problém trénovat, protože se mu na něm dělalo špatně. Tento neduh by měla nová verze odstraňovat.
Ferrari se snaží zlepšit, to je zřejmé. Ale otázka je, jestli to stačí? Mercedes totiž také zcela jasně nespí a svoje mistrovské auto dále vylepšuje. Navíc u Ferrari jsou názoru, že jejich motor už dává přes 900 koňských sil.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.