Porsche opět popřelo spekulace o svém možném návratu do Formule 1. Místo toho se bude i nadále zaměřovat na vytrvalostní závody.
O F1 údajně přemýšlí Audi, pro které ke konci loňského roku začal pracovat bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali, tuto myšlenku ale odmítá Porsche.
"Formule 1 pro nás nikdy nebyla tématem a ani nebude. Le Mans je proti ní vždy atraktivnější prostředím. Je tam stále větší konkurence a my se tam toho s ohledem na silniční auta naučíme více," uvádí šéf vývoje Wolfgang Hatz pro Auto Motor und Sport.
V letošní sezóně ve vytrvalostní sérii míří za triumfem: "Výhra ve finále sezóny v Sao Paulu ukazuje, že náš koncept má už dnes na vítězství." Svůj závodní vůz během zimy dále vyvinul a zlepšil.
"Nejlepší na voze 919 je náš pohon. Na rovinkách jsme měli už tu nejlepší výkonnost. Nyní ukazujeme, že do toho zapadá i zbytek auta," pokračuje Hatz, podle nějž bude letošní auto "na dráze opět jasně lepší."
Porsche se o F1 nezajímá, cílem jsou vítězství ve vytrvalostním šampionátu WEC (foto: Porsche)
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.