Porsche opět popřelo spekulace o svém možném návratu do Formule 1. Místo toho se bude i nadále zaměřovat na vytrvalostní závody.
O F1 údajně přemýšlí Audi, pro které ke konci loňského roku začal pracovat bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali, tuto myšlenku ale odmítá Porsche.
"Formule 1 pro nás nikdy nebyla tématem a ani nebude. Le Mans je proti ní vždy atraktivnější prostředím. Je tam stále větší konkurence a my se tam toho s ohledem na silniční auta naučíme více," uvádí šéf vývoje Wolfgang Hatz pro Auto Motor und Sport.
V letošní sezóně ve vytrvalostní sérii míří za triumfem: "Výhra ve finále sezóny v Sao Paulu ukazuje, že náš koncept má už dnes na vítězství." Svůj závodní vůz během zimy dále vyvinul a zlepšil.
"Nejlepší na voze 919 je náš pohon. Na rovinkách jsme měli už tu nejlepší výkonnost. Nyní ukazujeme, že do toho zapadá i zbytek auta," pokračuje Hatz, podle nějž bude letošní auto "na dráze opět jasně lepší."
Porsche se o F1 nezajímá, cílem jsou vítězství ve vytrvalostním šampionátu WEC (foto: Porsche)
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.