Pastor Maldonado odmítá, že by jej trápila kritika své osoby od některých fanoušků F1. Naopak se chce zaměřovat na ty, kteří jej podporují.
Reputace pilota Lotusu je ovlivněna jeho častými incidenty a také silným finančním zázemím z jeho rodné Venezuely, které za ním stojí. Přitom se už tak často neuvádí, že jde o vítěze Grand Prix Španělska v roce 2012 s Williamsem. Podle něj nemá smysl brát si tuto kritiku nikterak k srdci, vždyť i Fernandu Alonsovi se dostává veřejné kritiky.
"Představte si, že bych si s každou kritikou lámal hlavu - to není možné. Oceňuji lidi, kteří mě podporují. Je jich hodně, zvláště pak z Latinské Ameriky. Ale i v Evropě mám spoustu fanoušků, například hodně jich je z Itálie, jezdil jsem tam totiž juniorské závody.
Jasně, jsou tu nějaké komentáře, které se mi nelíbí, ale nemohu s tím nic dělat. Je dobré mít volnost a říkat si, co chcete. Jsou tu ale také lidé, kteří nejsou spokojeni s Alonsem. Je to jenom příklad, ale někteří říkají, že je arogantní. Přitom je to ale podle mě dobrý chlap a skvělý jezdec. Když jste takto na očích, tak lidé mohou vyjadřovat svůj názor.
Pastorovo vítězství v GP Španělska v roce 2012, kdy na domácí půdě porazil v přímém souboji Alonsa (foto: Williams F1 Team)
Jsou tu dobré i špatné komentáře, ale mě je to jedno." Podle názoru Pastora Maldonada každý dělá chyby a jeho letošní chyby byly pouhým důsledkem přemíry snahy v nekonkurenceschopném autě: "Jsme lidé. I Daniel Ricciardo v Suzuce havaroval. Nebourám tedy jenom já. Můžete udělat chybu, zvláště když jedete naplno a závodíte.
Když k tomu navíc nemáte stabilní auto, pak je to ještě horší." Pastor odešel před sezonou z Williamsu, který se po dobu jeho působení trápil, k Lotusu, který v předešlých sezonách bojoval o podia a vítězství. Jenže situace se najednou zcela otočila a Lotus měl v roce 2014 problém získat body. Jezdec ale věří, že způsob, jakým se vyrovnal s touto situací, ukazuje jeho charakter.
"Do týmu jsem přicházel po velmi těžké sezoně s Williamsem, v týmu také panovalo velmi obtížné klima. Místo u Lotusu bylo tím nejlepším na trhu. Tým byl velmi dobrý, velice konkurenceschopný až do posledního závodu v roce 2013. Bylo těžké akceptovat, že se během sezony nezlepšíme tak, jak bychom si přáli.
Ale pak jsem si řekl OK, možná že mě život dostal sem, abych se připravil na budoucnost. Myslím, že jsem každému ukázal, že když mám příležitost, abych odvedl svoji práci, tak jsem vždy připraven."
Akceptovat letošní formu Lotusu bylo těžké (foto: Lotus Cars)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.