Pastor Maldonado odmítá, že by jej trápila kritika své osoby od některých fanoušků F1. Naopak se chce zaměřovat na ty, kteří jej podporují.
Reputace pilota Lotusu je ovlivněna jeho častými incidenty a také silným finančním zázemím z jeho rodné Venezuely, které za ním stojí. Přitom se už tak často neuvádí, že jde o vítěze Grand Prix Španělska v roce 2012 s Williamsem. Podle něj nemá smysl brát si tuto kritiku nikterak k srdci, vždyť i Fernandu Alonsovi se dostává veřejné kritiky.
"Představte si, že bych si s každou kritikou lámal hlavu - to není možné. Oceňuji lidi, kteří mě podporují. Je jich hodně, zvláště pak z Latinské Ameriky. Ale i v Evropě mám spoustu fanoušků, například hodně jich je z Itálie, jezdil jsem tam totiž juniorské závody.
Jasně, jsou tu nějaké komentáře, které se mi nelíbí, ale nemohu s tím nic dělat. Je dobré mít volnost a říkat si, co chcete. Jsou tu ale také lidé, kteří nejsou spokojeni s Alonsem. Je to jenom příklad, ale někteří říkají, že je arogantní. Přitom je to ale podle mě dobrý chlap a skvělý jezdec. Když jste takto na očích, tak lidé mohou vyjadřovat svůj názor.
Pastorovo vítězství v GP Španělska v roce 2012, kdy na domácí půdě porazil v přímém souboji Alonsa (foto: Williams F1 Team)
Jsou tu dobré i špatné komentáře, ale mě je to jedno." Podle názoru Pastora Maldonada každý dělá chyby a jeho letošní chyby byly pouhým důsledkem přemíry snahy v nekonkurenceschopném autě: "Jsme lidé. I Daniel Ricciardo v Suzuce havaroval. Nebourám tedy jenom já. Můžete udělat chybu, zvláště když jedete naplno a závodíte.
Když k tomu navíc nemáte stabilní auto, pak je to ještě horší." Pastor odešel před sezonou z Williamsu, který se po dobu jeho působení trápil, k Lotusu, který v předešlých sezonách bojoval o podia a vítězství. Jenže situace se najednou zcela otočila a Lotus měl v roce 2014 problém získat body. Jezdec ale věří, že způsob, jakým se vyrovnal s touto situací, ukazuje jeho charakter.
"Do týmu jsem přicházel po velmi těžké sezoně s Williamsem, v týmu také panovalo velmi obtížné klima. Místo u Lotusu bylo tím nejlepším na trhu. Tým byl velmi dobrý, velice konkurenceschopný až do posledního závodu v roce 2013. Bylo těžké akceptovat, že se během sezony nezlepšíme tak, jak bychom si přáli.
Ale pak jsem si řekl OK, možná že mě život dostal sem, abych se připravil na budoucnost. Myslím, že jsem každému ukázal, že když mám příležitost, abych odvedl svoji práci, tak jsem vždy připraven."
Akceptovat letošní formu Lotusu bylo těžké (foto: Lotus Cars)
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.