Pastor Maldonado odmítá, že by jej trápila kritika své osoby od některých fanoušků F1. Naopak se chce zaměřovat na ty, kteří jej podporují.
Reputace pilota Lotusu je ovlivněna jeho častými incidenty a také silným finančním zázemím z jeho rodné Venezuely, které za ním stojí. Přitom se už tak často neuvádí, že jde o vítěze Grand Prix Španělska v roce 2012 s Williamsem. Podle něj nemá smysl brát si tuto kritiku nikterak k srdci, vždyť i Fernandu Alonsovi se dostává veřejné kritiky.
"Představte si, že bych si s každou kritikou lámal hlavu - to není možné. Oceňuji lidi, kteří mě podporují. Je jich hodně, zvláště pak z Latinské Ameriky. Ale i v Evropě mám spoustu fanoušků, například hodně jich je z Itálie, jezdil jsem tam totiž juniorské závody.
Jasně, jsou tu nějaké komentáře, které se mi nelíbí, ale nemohu s tím nic dělat. Je dobré mít volnost a říkat si, co chcete. Jsou tu ale také lidé, kteří nejsou spokojeni s Alonsem. Je to jenom příklad, ale někteří říkají, že je arogantní. Přitom je to ale podle mě dobrý chlap a skvělý jezdec. Když jste takto na očích, tak lidé mohou vyjadřovat svůj názor.
Pastorovo vítězství v GP Španělska v roce 2012, kdy na domácí půdě porazil v přímém souboji Alonsa (foto: Williams F1 Team)
Jsou tu dobré i špatné komentáře, ale mě je to jedno." Podle názoru Pastora Maldonada každý dělá chyby a jeho letošní chyby byly pouhým důsledkem přemíry snahy v nekonkurenceschopném autě: "Jsme lidé. I Daniel Ricciardo v Suzuce havaroval. Nebourám tedy jenom já. Můžete udělat chybu, zvláště když jedete naplno a závodíte.
Když k tomu navíc nemáte stabilní auto, pak je to ještě horší." Pastor odešel před sezonou z Williamsu, který se po dobu jeho působení trápil, k Lotusu, který v předešlých sezonách bojoval o podia a vítězství. Jenže situace se najednou zcela otočila a Lotus měl v roce 2014 problém získat body. Jezdec ale věří, že způsob, jakým se vyrovnal s touto situací, ukazuje jeho charakter.
"Do týmu jsem přicházel po velmi těžké sezoně s Williamsem, v týmu také panovalo velmi obtížné klima. Místo u Lotusu bylo tím nejlepším na trhu. Tým byl velmi dobrý, velice konkurenceschopný až do posledního závodu v roce 2013. Bylo těžké akceptovat, že se během sezony nezlepšíme tak, jak bychom si přáli.
Ale pak jsem si řekl OK, možná že mě život dostal sem, abych se připravil na budoucnost. Myslím, že jsem každému ukázal, že když mám příležitost, abych odvedl svoji práci, tak jsem vždy připraven."
Akceptovat letošní formu Lotusu bylo těžké (foto: Lotus Cars)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.