Pastor Maldonado odmítá, že by jej trápila kritika své osoby od některých fanoušků F1. Naopak se chce zaměřovat na ty, kteří jej podporují.
Reputace pilota Lotusu je ovlivněna jeho častými incidenty a také silným finančním zázemím z jeho rodné Venezuely, které za ním stojí. Přitom se už tak často neuvádí, že jde o vítěze Grand Prix Španělska v roce 2012 s Williamsem. Podle něj nemá smysl brát si tuto kritiku nikterak k srdci, vždyť i Fernandu Alonsovi se dostává veřejné kritiky.
"Představte si, že bych si s každou kritikou lámal hlavu - to není možné. Oceňuji lidi, kteří mě podporují. Je jich hodně, zvláště pak z Latinské Ameriky. Ale i v Evropě mám spoustu fanoušků, například hodně jich je z Itálie, jezdil jsem tam totiž juniorské závody.
Jasně, jsou tu nějaké komentáře, které se mi nelíbí, ale nemohu s tím nic dělat. Je dobré mít volnost a říkat si, co chcete. Jsou tu ale také lidé, kteří nejsou spokojeni s Alonsem. Je to jenom příklad, ale někteří říkají, že je arogantní. Přitom je to ale podle mě dobrý chlap a skvělý jezdec. Když jste takto na očích, tak lidé mohou vyjadřovat svůj názor.
Pastorovo vítězství v GP Španělska v roce 2012, kdy na domácí půdě porazil v přímém souboji Alonsa (foto: Williams F1 Team)
Jsou tu dobré i špatné komentáře, ale mě je to jedno." Podle názoru Pastora Maldonada každý dělá chyby a jeho letošní chyby byly pouhým důsledkem přemíry snahy v nekonkurenceschopném autě: "Jsme lidé. I Daniel Ricciardo v Suzuce havaroval. Nebourám tedy jenom já. Můžete udělat chybu, zvláště když jedete naplno a závodíte.
Když k tomu navíc nemáte stabilní auto, pak je to ještě horší." Pastor odešel před sezonou z Williamsu, který se po dobu jeho působení trápil, k Lotusu, který v předešlých sezonách bojoval o podia a vítězství. Jenže situace se najednou zcela otočila a Lotus měl v roce 2014 problém získat body. Jezdec ale věří, že způsob, jakým se vyrovnal s touto situací, ukazuje jeho charakter.
"Do týmu jsem přicházel po velmi těžké sezoně s Williamsem, v týmu také panovalo velmi obtížné klima. Místo u Lotusu bylo tím nejlepším na trhu. Tým byl velmi dobrý, velice konkurenceschopný až do posledního závodu v roce 2013. Bylo těžké akceptovat, že se během sezony nezlepšíme tak, jak bychom si přáli.
Ale pak jsem si řekl OK, možná že mě život dostal sem, abych se připravil na budoucnost. Myslím, že jsem každému ukázal, že když mám příležitost, abych odvedl svoji práci, tak jsem vždy připraven."
Akceptovat letošní formu Lotusu bylo těžké (foto: Lotus Cars)
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.