Technický ředitel Williams Pat Symonds nepochybuje o talentu Valtteriho Bottase. Podle něj se jednoho stane šampionem Formule 1.
Finský mladík vstoupil do F1 s Williamsem v sezóně 2013, kdy měli hodně špatné auto. Loni ale prokázal své schopnosti, když šestkrát vystoupal na pódium, svého týmového kolegu Felipeho Massu porazil v kvalifikacích 12:7 průměrně o 0,4 sekundy a v celkovém pořadí skončil se 186 body o tři příčky před ním, čtvrtý.
"Opravdu na mě zapůsobil. Je velmi bystrý a velmi rychlý. Nedělá žádné chyby, a když už nějakou udělá, poučí se z ní. Je skvělou osobností a skutečným týmovým hráčem," popisuje technický ředitel Williamsu pro Autosport.
"Jsem absolutně přesvědčený o tom, že má potenciál na to, aby se stal mistrem světa. Pracoval jsem s několika šampiony v jejich začátcích a nemám pochybnosti o tom, že Valtteri šampionem bude," pokračuje Symonds, který kdysi u Benettonu působil jako závodní inženýr Michaela Schumachera a později pracoval u Renaultu s Fernandem Alonsem.
Podle něj ale v případě Bottase nejde jen o rychlost, ve které vyniká: "Rozhodně to není jen o jedné věci. Není to o rychlosti, ta je daná a existuje spousta lidí, kteří jsou rychlí, ale nikdy titul nevyhrají."
Budoucí mistr světa? Pat Symonds o tom nepochybuje (foto: Williams F1 Team)
"Je to o inteligenci, o jejím uplatňování, přemýšlení o věcech, vynakládání tvrdé práce, o pozornosti k detailům... díky takovým věcem vyhraje šampionát. Já bych si opravdu, opravdu přál, aby k tomu došlo s vozem Williamsu. To by byl skvělý příběh," dodává Symonds.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.