Technický ředitel Williams Pat Symonds nepochybuje o talentu Valtteriho Bottase. Podle něj se jednoho stane šampionem Formule 1.
Finský mladík vstoupil do F1 s Williamsem v sezóně 2013, kdy měli hodně špatné auto. Loni ale prokázal své schopnosti, když šestkrát vystoupal na pódium, svého týmového kolegu Felipeho Massu porazil v kvalifikacích 12:7 průměrně o 0,4 sekundy a v celkovém pořadí skončil se 186 body o tři příčky před ním, čtvrtý.
"Opravdu na mě zapůsobil. Je velmi bystrý a velmi rychlý. Nedělá žádné chyby, a když už nějakou udělá, poučí se z ní. Je skvělou osobností a skutečným týmovým hráčem," popisuje technický ředitel Williamsu pro Autosport.
"Jsem absolutně přesvědčený o tom, že má potenciál na to, aby se stal mistrem světa. Pracoval jsem s několika šampiony v jejich začátcích a nemám pochybnosti o tom, že Valtteri šampionem bude," pokračuje Symonds, který kdysi u Benettonu působil jako závodní inženýr Michaela Schumachera a později pracoval u Renaultu s Fernandem Alonsem.
Podle něj ale v případě Bottase nejde jen o rychlost, ve které vyniká: "Rozhodně to není jen o jedné věci. Není to o rychlosti, ta je daná a existuje spousta lidí, kteří jsou rychlí, ale nikdy titul nevyhrají."
Budoucí mistr světa? Pat Symonds o tom nepochybuje (foto: Williams F1 Team)
"Je to o inteligenci, o jejím uplatňování, přemýšlení o věcech, vynakládání tvrdé práce, o pozornosti k detailům... díky takovým věcem vyhraje šampionát. Já bych si opravdu, opravdu přál, aby k tomu došlo s vozem Williamsu. To by byl skvělý příběh," dodává Symonds.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.