McLaren je stále bez titulárního sponzora. Lákavou možnost propagace a zobrazování log na nejlépe viditelných místech monopostů a kombinéz pilotů ovšem nehodlá prodat nikterak levně.
Poté, co stáj z Wokingu ukončila v roce 2013 spolupráci s Vodafonem, zůstává bez hlavního sponzora. Původně měl oznámit hned náhradu - Martin Whitmarsh sliboval prosinec 2013, nakonec se ale bez něj obešel po celý loňský rok. Ronovi Dennisovi se nepodařilo přilákat žádnou velkou společnost.
V luktrativním místě na bočnicích vozu MP4-29 se vystřídala loga sponzorů Mobil1 (Austrálie), Esso (Malajsie), Gulf Air (Bahrajn), SAP (Čína, Španělsko, Monako, Kanada, Rakousko, Británie, Něměcko, Maďarsko, Belgie, Itálie, Japonsko, Rusko bílým, poté USA, Brazílie a Abú Zabí žlutým písmem) a Johnie Walker (Singapur).
Na dotaz, zda nového sponzora McLaren představí během zimy, závodní ředitel Eric Boullier odpověděl: "Lidé chtějí vědět data, my to ale nepotřebujeme [oznamovat]. Zní to arogantně, ale můžu vám slíbit, že tomu tak není. Můžeme si dovolit fungovat bez titulárního sponzora. Je to privilegium."
"Chceme jej sehnat, protože jde o další krok a my máme mnoho projektů, kterým bychom se rádi věnovali, ale abych byl upřímný, momentálně si můžeme dovolit se obejít bez něj. Netvrdím, že žádného nechceme. Chceme, stále musíme udělat některé věci," pokračuje Boullier.
Příští rok bude mclareny pohánět Honda, tým s představením hlavního sponzora nespěchá(foto: McLaren)
"Ať je to ten pravý ve správný okamžik. Neuděláme to jako jiné týmy, řekněme levně," vysvětluje závodní ředitel McLarenu, který bude v sezóně 2015 exkluzívně pohánět Honda. Ta pomáhá zvýšit atraktivitu britského týmu.
"To proto, že lidé, kteří prováděli analýzy, vědí, jak vážně to McLaren a Honda myslí. Všichni to vědí, zdrojů bude dostatek a budeme mít vše potřebné pro to, abychom byli úspěšní," dodává Boullier pro ESPN.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.