Hondu rozzlobila dodatečná úprava motorových pravidel, které FIA na poslední chvíli schválila. Umožňuje to její konkurenci vyvíjet pohonné jednotky i během sezóny, jí se to však netýká.
Japonská automobilka se letos po 6 letech vrací do Formule 1 jako dodavatel motorů, zatím bude pohánět pouze McLaren. FIA nedávno uznala mezeru v pravidlech, proto ostatním výrobcům umožní vývoj motorů během sezóny až do libovolného data homologace toho nového - do té doby musí nastupovat s tím loňským - více si o praktických dopadech této změny můžete přečíst zde.
Jeden z vysoce postavených zdrojů v F1 uvedl, že Honda je kvůli poslednímu vývoji pravidel týkajících se motorů "naštvaná." S McLarenem proto kontaktovala Mezinárodní automobilovou federaci, více se ale k této záležitosti zatím odmítá vyjádřit.
Smyslem pravidel bylo zmrazit vývoj motorů během sezóny kvůli úspoře nákladů, Ferrari a Renault ale usilovali o rozmrazení, aby mohli stáhnout náskok Mercedesu, který postavil dominantní pohonnou jednotku.
FIA Hondě sdělila, že svůj motor musí definitivně homologovat do 28. února, zatímco Ferrari, Mercedes a Renault mohou vesele pokračovat v jeho vývoji během sezóny, budou-li si to přát. Ta začíná Velkou cenou Austrálie 15. března.
Detail nové pohonné jednotky Hondy, další snímky a video zde (foto: Honda Racing F1)
Protože jde v případě japonského výrobce o motor nový, podle FIA to bude jen "férové a spravedlivé," pokud se přidrží stejného termínu, kterému loni čelili jeho konkurenti. Jenže podle Hondy je to znevýhodňuje, a proto se příští týden sejde s FIA, aby současnou situaci prodiskutovali.
Stejně jako v pravidlech chybí jakákoliv zmínka o homologaci motorů pro rok 2015, nepíše se tam nic ani o homologaci nově vstupujících výrobců. Šéf Red Bullu Christian Horner si ale myslí, že uvolnění pravidel "až takový rozdíl nezpůsobí."
Honda má možnost podat protest proti Ferrari, které objevilo mezeru v pravidlech, jež zapříčinila změnu ve výkladu pravidel FIA. Ostatní výrobci zatím kauzu nechtějí komentovat, dnes ale v Ženevě budou přítomni u jednání o budoucí podobě motorů a Formule 1.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.