Insolvenční správce Caterhamu řekl, že nebude financovat první zimní test týmu, pokud nebude včas nalezen vhodný kupec.
Tým Caterham přešel do rukou insolvenčních správců v říjnu a všech 230 zaměstnanců bylo propuštěno. Zimní testy letos začínají 1. února ve španělském Jerezu a první závod je plánován na 15. března v australském Melbourne. "Jednání se zainteresovanými stranami pokračují, ale pokud nebude nalezen kupec před testem, tak neuvolníme peníze na účast," řekl správce týmu, Henry Shinners, pro BBC. "Nic nevylučuji, ale pokud dorazíme k prvnímu závodu ve stejné pozici, tak jsou šance na záchranu týmu prakticky nulové."
Poté, co tým vstoupil do nucené správy, musel vynechat závody v USA a Brazílii. Nicméně sbírka fanoušků týmu pomohla nastoupit k poslednímu závodu sezony v Abú Zabí s jezdeckou dvojicí Will Stevens a Kamuj Kobajaši.
V prosinci Shinners řekl, že jednají se třemi možnými kupci. Zájem mají stále ti stejní lidé a další kolo jednání by mělo proběhnout později během tohoto týdne. Žádná oficiální nabídka ale zatím nepadla. Shinners řekl, že 22. prosince proběhlo setkání věřitelů týmu, na kterém byl podpořen jeho návrh v pokračování hledání vhodného kupce týmu.
Řítí se Caterham do tmy, nebo naopak vidí světlo na konci tunelu?(foto: Caterham F1 Team)
Caterham sice byl schopný vše zorganizovat ve dvou týdnech a zúčastnit se tak závodu v Emirátech. Spousta jeho zaměstnanců už má ale jinou práci, a tak by podobný proces před Melbourne mohl být složitější. "V několika dalších týdnech se potřebujeme začít pohybovat, pokud by měla nějaká dohoda vzniknout." V případě, že by tým byl nakonec prodán, tak musí najmout nové zaměstnance a také podepsat nové jezdce.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.