Ztráta klíčových technických pracovníků v roce 2013 měla podle ředitele traťových činností, Alana Permana, za následek propad ve výkonnosti týmů v následující sezóně.
Z Enstone odešel k Ferrari technický ředitel James Allison i šéf aerodynamiky Dirk de Beer, kromě nich se poroučeli ale i další schopní lidé. Z Lotusu, který v roce 2013 dokázal vyhrát úvodní závod a skončit celkově čtvrtý, se stal tým, který měl loni potíže postoupit z úvodní části kvalifikace a který se propadl až na osmou příčku. Oproti předchozím 315 bodům jich dokázal získat jen 10.
Permane přiznal, že ztráta technického ředitele Jamese Allisona přispěla k loňskému bídnému roku. Odešli ale i další schopní inženýři: "Přišli jsme o Dirka, našeho šéfa aerodynamiky. Přišli jsme o našeho šéfa CFD. Všechno to byli dobří lidé. Nikdo není nenahraditelný, ale trvá to, než za ně získáte náhrady, aby to začalo fungovat."
Lotus dále opustili Grame Hackland (šéf IT), Gary Hall (šéf materiálů), José Gallego Segura (šéf aerodynamické konstukce), Frederic Launoy (zkušený aerodynamik), Rod Nelson (hlavní testovací inženýr), Ettore Griffini, Ciaron Pilbeam ši výkonný ředitel Martin Louis a šéf týmu Eric Boullier, jenž nyní pracuje pro McLaren.
"Předchozí oddělení aerodynamiky pracovalo společně pět nebo šest let a dávali dohromady opravdu dobré věci. Když to náhle zastavíte, tak to věci naruší. Ale v Enstone máme skvělý aerodynamický tunel a základnu. Není důvod, proč bychom se nemohli dostat zpět na tu správnou cestu," pokračuje šéf traťových činností pro Autosport.
Lotus podle něj rozpoznal, v čem tkvěly slabiny loňského vozu E22, nešly ale plně napravit. To by se mělo podařit až s novým monopostem - s E23: Aerodynamika nebyla dobré, ale tým naštěstí zjistil, proč: "Jsme si dost jistí tím, že víme, kde zaostávala. Nešlo o něco, co bychom na tom autě mohli změnit."
Loňský Lotus se kvůli odchodu klíčových zaměstnanců nepovedl, u nového vozu E23 tým jižv aerodynamickém tunelu pozoruje významné zisky ve výkonnosti (foto: Lotus F1 Team)
"Změnili jsme to na tom příštím [pro sezónu 2015] a už můžeme v aerodynamickém tunelu pozorovat vidět významné zisky. Velmi si tedy věříme. Neříkáme sice, že vyrazíme a porazíme Mercedes a Red Bull - tyto týmy zaměstnávají téměř dvojnásobný počet lidí, které zaměstnáváme my.
Velmi věříme tomu, že budeme zpět v Q3 a znovu bojovat o pódia. Hodně jsme se naučili. Neprožili jsme skvělý rok, když jsme přišli s našimi bočními výfuky [v roce 2011], ale hodně jsme se toho o foukání naučili a to nám pomohlo v následujících letech.
Není pochyb o tom, že jsme v posledních třech či čtyřech závodech auto značně vylepšili. Ve skutečnosti nedošlo ke zlepšení pozice, protože jsme měli tak velkou ztrátu. Když se ale podíváte na procenta z pole position, stáhli jsme ji," dodává Permane.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.