Ztráta klíčových technických pracovníků v roce 2013 měla podle ředitele traťových činností, Alana Permana, za následek propad ve výkonnosti týmů v následující sezóně.
Z Enstone odešel k Ferrari technický ředitel James Allison i šéf aerodynamiky Dirk de Beer, kromě nich se poroučeli ale i další schopní lidé. Z Lotusu, který v roce 2013 dokázal vyhrát úvodní závod a skončit celkově čtvrtý, se stal tým, který měl loni potíže postoupit z úvodní části kvalifikace a který se propadl až na osmou příčku. Oproti předchozím 315 bodům jich dokázal získat jen 10.
Permane přiznal, že ztráta technického ředitele Jamese Allisona přispěla k loňskému bídnému roku. Odešli ale i další schopní inženýři: "Přišli jsme o Dirka, našeho šéfa aerodynamiky. Přišli jsme o našeho šéfa CFD. Všechno to byli dobří lidé. Nikdo není nenahraditelný, ale trvá to, než za ně získáte náhrady, aby to začalo fungovat."
Lotus dále opustili Grame Hackland (šéf IT), Gary Hall (šéf materiálů), José Gallego Segura (šéf aerodynamické konstukce), Frederic Launoy (zkušený aerodynamik), Rod Nelson (hlavní testovací inženýr), Ettore Griffini, Ciaron Pilbeam ši výkonný ředitel Martin Louis a šéf týmu Eric Boullier, jenž nyní pracuje pro McLaren.
"Předchozí oddělení aerodynamiky pracovalo společně pět nebo šest let a dávali dohromady opravdu dobré věci. Když to náhle zastavíte, tak to věci naruší. Ale v Enstone máme skvělý aerodynamický tunel a základnu. Není důvod, proč bychom se nemohli dostat zpět na tu správnou cestu," pokračuje šéf traťových činností pro Autosport.
Lotus podle něj rozpoznal, v čem tkvěly slabiny loňského vozu E22, nešly ale plně napravit. To by se mělo podařit až s novým monopostem - s E23: Aerodynamika nebyla dobré, ale tým naštěstí zjistil, proč: "Jsme si dost jistí tím, že víme, kde zaostávala. Nešlo o něco, co bychom na tom autě mohli změnit."
Loňský Lotus se kvůli odchodu klíčových zaměstnanců nepovedl, u nového vozu E23 tým jižv aerodynamickém tunelu pozoruje významné zisky ve výkonnosti (foto: Lotus F1 Team)
"Změnili jsme to na tom příštím [pro sezónu 2015] a už můžeme v aerodynamickém tunelu pozorovat vidět významné zisky. Velmi si tedy věříme. Neříkáme sice, že vyrazíme a porazíme Mercedes a Red Bull - tyto týmy zaměstnávají téměř dvojnásobný počet lidí, které zaměstnáváme my.
Velmi věříme tomu, že budeme zpět v Q3 a znovu bojovat o pódia. Hodně jsme se naučili. Neprožili jsme skvělý rok, když jsme přišli s našimi bočními výfuky [v roce 2011], ale hodně jsme se toho o foukání naučili a to nám pomohlo v následujících letech.
Není pochyb o tom, že jsme v posledních třech či čtyřech závodech auto značně vylepšili. Ve skutečnosti nedošlo ke zlepšení pozice, protože jsme měli tak velkou ztrátu. Když se ale podíváte na procenta z pole position, stáhli jsme ji," dodává Permane.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.