Max Verstappen se snaží udržet očekávání před svoji první sezonou v F1 v rámci rozumných mezí. Dle jeho názoru jsou body reálné, podiová umístění a vítězství ne.
Stále ještě platí, že nejmladším účastníkem závodu Formule 1 všech dob je Jamie Alguersuari. Když pořád ještě mladý Španěl debutoval s týmem Toro Rosso v roce 2009 na Grand Prix Maďarska, tak mu bylo 19 let a 125 dní. Až začne 15. března 2015 v Albert Parku v australském Melbourne nový ročník F1, tak se bude muset Alguersuari svého rekordu vzdát.
Novým jezdcem Toro Rosso byl totiž jmenován, jak všichni víme, Max Verstappen, kterému bude v Melbourne pouze 17 let, pět měsíců a tři dny. Syn bývalého jezdce F1, Jose Verstappena, má ale už teď poměrně jasnou představu o tom, jak by jeho sezona v F1 měla vypadat: "Mistrovské body jsou pro mě realistickým cílem," řekl Max Verstappen pro holandský De Telegraaf.
"S dokončenými závody mezi místy osm až deset bych prokázal, že to dokáži. Pro cokoliv lepší než šesté místo potřebuje člověk štěstí. Sem tam slyším nebo čtu, že jsou očekávány zázraky. Já jsem ale jezdec, ne kouzelník." Podia nebo dokonce vítězství v roce 2015 "nepřipadají v úvahu". Čísla nového monopostu Toro Rosso prý v aerodynamickém tunelu ukazují slibné výsledky.
Max Verstappen s Helmutem Markem v Austinu 2014(foto: Scuderia Toro Rosso)
Verstappen dále pokračuje: "Máte pouze jedinou šanci udělat první dojem, musí to být dobrý dojem. Ze začátku to bude znamenat pouze dojíždět a udržet auto [v celku], ale to platí pro všechny jezdce. Nikdo nechce začít špatným startem. Všechno nebude ze začátku perfektní, ale jsem v autě, abych předváděl výkony. Později během sezony se budu hodně učit - také mimo auto. Ale nejdůležitější věcí bude, jak moc plynu budu dávat na trati."
Jezdec nemá ani strach ze svých konkurentů, mezi kterými je několik velmi zvučných jmen. "Nestarám se o to, s kým závodím, na trati je každý stejný. Pokud za mnou bude Alonso, tak budu závodit úplně stejně tvrdě jako by tam byl kdokoliv jiný." Max ale dodává, že si bude muset "jako nováček vybojovat svoje místo, ale to uděláte tím, když budete rychlí a nebudete dělat hloupé chyby."
Jeho cíli pro rok 2015 tedy jsou "mistrovské body, hodně předjížděcích manévrů a pár chyb." V dlouhodobém horizontu ale zůstává "mistrovský šampionát jezdeckou ambicí. Ale napřed musím jezdit dobře v Toro Rosso a dostat se výše."
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.