Ředitel traťových činností Lotusu Alan Permane označuje za budoucí hvězdu šampiona evropské Formule 3 - Estebana Ocona. Proč?
Osmnáctiletý Francouz dostal po zisku titulu v nižší formulové sérii za odměnu možnost jízdy s F1 monopostem Ferrari F10 ve Fioranu i s Lotusem E20 ve Valencii. Tam se při testu vyrovnal výkonům Pastora Maldonada a zanechal na členy týmu velmi dobrý dojem.
"Pracovat s jezdci jako je on je absolutním potěšením. Je samozřejmě velmi rychlý. Nemyslím si, že bychom ho potřebovali posadit do našeho auta, abychom to věděli. O tom není pochyb," chválí Ocona Permane.
"Excelentní je ale jeho zpětná vazba. Nemá žádné předsudky o voze, takže vám neřekne, že se pneumatiky přehřívají nebo že dochází k odtržení proudění v difuzoru. Jen vám řekne, co to dělá - že to je tady nedotáčivé. To je z pohledu budoucnosti velmi pozitivní.
Dokončit svou první jízdu o tři desetiny sekundy za Pastorem je velmi, velmi dobré. Šlo o 100% reprezentativní čas. Měli stejné množství paliva a stejný program. S kombinací vozu a pohonné jednotky pro rok 2014 nikdy nejezdil, takže toho předvede ještě mnohem více," pokračuje v hodnocení podle Autosportu šéf traťových činností Lotusu.
Esteban Ocon na konci letošní sezóny s Ferrari F10 ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
"Zmínil se o jedné věci, že je třeba přepínat hodně tlačítek, na což jsou závodní jezdci samozřejmě zvyklí. Vidí, že v každém kole něco přepnou, a na začátku sezóny to představovalo opravdové trápení, nyní jde ale o druhotnou věc.
Musí se to všechno tedy naučit, také trať. Při svém velkém kroku vpřed tohle všechno zvládal. Jsem si jistý, že je hvězdou budoucnosti," dodává Permane na adresu mladého Francouze, který je členem programu Lotusu pro mladé jezdce.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.