Ředitel traťových činností Lotusu Alan Permane označuje za budoucí hvězdu šampiona evropské Formule 3 - Estebana Ocona. Proč?
Osmnáctiletý Francouz dostal po zisku titulu v nižší formulové sérii za odměnu možnost jízdy s F1 monopostem Ferrari F10 ve Fioranu i s Lotusem E20 ve Valencii. Tam se při testu vyrovnal výkonům Pastora Maldonada a zanechal na členy týmu velmi dobrý dojem.
"Pracovat s jezdci jako je on je absolutním potěšením. Je samozřejmě velmi rychlý. Nemyslím si, že bychom ho potřebovali posadit do našeho auta, abychom to věděli. O tom není pochyb," chválí Ocona Permane.
"Excelentní je ale jeho zpětná vazba. Nemá žádné předsudky o voze, takže vám neřekne, že se pneumatiky přehřívají nebo že dochází k odtržení proudění v difuzoru. Jen vám řekne, co to dělá - že to je tady nedotáčivé. To je z pohledu budoucnosti velmi pozitivní.
Dokončit svou první jízdu o tři desetiny sekundy za Pastorem je velmi, velmi dobré. Šlo o 100% reprezentativní čas. Měli stejné množství paliva a stejný program. S kombinací vozu a pohonné jednotky pro rok 2014 nikdy nejezdil, takže toho předvede ještě mnohem více," pokračuje v hodnocení podle Autosportu šéf traťových činností Lotusu.
Esteban Ocon na konci letošní sezóny s Ferrari F10 ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
"Zmínil se o jedné věci, že je třeba přepínat hodně tlačítek, na což jsou závodní jezdci samozřejmě zvyklí. Vidí, že v každém kole něco přepnou, a na začátku sezóny to představovalo opravdové trápení, nyní jde ale o druhotnou věc.
Musí se to všechno tedy naučit, také trať. Při svém velkém kroku vpřed tohle všechno zvládal. Jsem si jistý, že je hvězdou budoucnosti," dodává Permane na adresu mladého Francouze, který je členem programu Lotusu pro mladé jezdce.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.