Podle závodního ředitele Erica Boulliera přiměla Force India zvýšit úsilí McLarenu. To, že se pohybovala v šampionátu před nimi, posloužilo jako budíček.
McLaren se po úspěšném začátku v Bahrajnu propadl za svého indického soupeře, za nímž zůstával až do Velké ceny Belgie po letní přestávce. Boullier připouští, že je ztráta na Force Indii donutila ke zvýšení svého úsilí.
"To, že jsme byli za Force Indií, nám dělalo starosti. Pro všechny to byl budíček. Nebyli jsme úplně na té stejné úrovni jako Mercedes, ale stěžovat si nemůžeme, protože jsme měli ten nejlepší motor.
Je to snazší, když víte, že vám přítlak a aerodynamický tunel nefunguje a že jste ve voze našli problém. Když to je ale více o kultuře, procesech a vůdcovství, pak už nalezení problému tak snadné není.
Vyžaduje to hodně tvrdé práce pochopit, co je špatně a jak dostat všechny zpět. Myslím, že se nám to teď podařilo, takže jsme efektivnější a všichni u McLarenu podle mě chápou, co se přihodilo. To je důležité proto, abychom neopakovali stejné chyby," říká pro Autosport Boullier, jehož týmu se podařilo během sezóny vylepšit vůz MP4-29.
McLaren se během restrukturalizace dokázal zlepšit a porazit Force Indii,ambice má ale mnohem vyšší (foto: McLaren)
Štěstí v Austrálii, šestý nejrychlejší tým se pak stal třetím nejrychlejším"V Austrálii jsme se dostali na pódium, ale když jsme se podívali na čísla, tak jsme věděli, že nejsme konkurenceschopní a že jsme měli štěstí. Možná jsme byli na začátku roku šestým nejrychlejším týmem. Nyní jsme třetí, což znamená, že jsme se zlepšili.
"Mým cílem na konci sezóny bylo dokončit 95 % restrukturalizace McLarenu, a to se povedlo. Všechny cíle jsme splnili a můžeme se pustit do přechodu [na motory Honda]. Není to jednoduché to zvládnout, protože jde o jiné auto, odlišný koncept a přidali se k nám noví lidé, ale pracujeme na tom. Víme, kudy se chceme ubírat, takže to vypadá dobře," dodává Boullier.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.