Podle závodního ředitele Erica Boulliera přiměla Force India zvýšit úsilí McLarenu. To, že se pohybovala v šampionátu před nimi, posloužilo jako budíček.
McLaren se po úspěšném začátku v Bahrajnu propadl za svého indického soupeře, za nímž zůstával až do Velké ceny Belgie po letní přestávce. Boullier připouští, že je ztráta na Force Indii donutila ke zvýšení svého úsilí.
"To, že jsme byli za Force Indií, nám dělalo starosti. Pro všechny to byl budíček. Nebyli jsme úplně na té stejné úrovni jako Mercedes, ale stěžovat si nemůžeme, protože jsme měli ten nejlepší motor.
Je to snazší, když víte, že vám přítlak a aerodynamický tunel nefunguje a že jste ve voze našli problém. Když to je ale více o kultuře, procesech a vůdcovství, pak už nalezení problému tak snadné není.
Vyžaduje to hodně tvrdé práce pochopit, co je špatně a jak dostat všechny zpět. Myslím, že se nám to teď podařilo, takže jsme efektivnější a všichni u McLarenu podle mě chápou, co se přihodilo. To je důležité proto, abychom neopakovali stejné chyby," říká pro Autosport Boullier, jehož týmu se podařilo během sezóny vylepšit vůz MP4-29.
McLaren se během restrukturalizace dokázal zlepšit a porazit Force Indii,ambice má ale mnohem vyšší (foto: McLaren)
Štěstí v Austrálii, šestý nejrychlejší tým se pak stal třetím nejrychlejším"V Austrálii jsme se dostali na pódium, ale když jsme se podívali na čísla, tak jsme věděli, že nejsme konkurenceschopní a že jsme měli štěstí. Možná jsme byli na začátku roku šestým nejrychlejším týmem. Nyní jsme třetí, což znamená, že jsme se zlepšili.
"Mým cílem na konci sezóny bylo dokončit 95 % restrukturalizace McLarenu, a to se povedlo. Všechny cíle jsme splnili a můžeme se pustit do přechodu [na motory Honda]. Není to jednoduché to zvládnout, protože jde o jiné auto, odlišný koncept a přidali se k nám noví lidé, ale pracujeme na tom. Víme, kudy se chceme ubírat, takže to vypadá dobře," dodává Boullier.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.