Automobilka Renault při zvláštním zasedání své správní rady hodnotil různé možnosti po nekonkurenceschopné sezóně 2014 ve Formuli 1, kde působí jako dodavatel pohonných jednotek. Podle Tota Wolffa se s Mercedesem shoduje na zachování současného formátu motorů.
Renault se zabýval celou řadou možností: od opuštění Formule 1 po odkoupení továrny Lotusu v Enstone, aby znovu získal svůj tovární tým. Odchod z F1 je vysoce nepravděpodobný, nedostatek konkurenceschopnosti ve srovnání s Mercedesem a nejistota ohledně pravidel jim ale do karet také moc nehrají.
Red Bull, který odebírá jejich pohonné jednotky, vede v posledních týdnech kampaň za změnu - Christian Horner i Bernie Ecclestone dokonce hovoří o návratu zpět k atmosférickým V8 motorům, popř. k hybridním agregátům se standardizovaným systémem pro rekuperaci energie.
Soupeři ale upozorňují na to, že to byl právě Renault, který prosazoval současný formát motorů, a že by s Mercedesem při návratu k V8 z F1 zřejmě odešli. Další změna motorů by také pochopitelně zvýšila náklady.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa se vedení německé automobilky s Renaultem na nejvyšší úrovni shodují v přání, aby se současný formát motorů v F1 neměnil: "Renault a Mercedes se 100% shodují na tom, že současná V6 technologie je špičková, má smysl pro silniční vozy a že má budoucnost. Na sportovní úrovni mezi Renaultem Sport a Mercedesem se v tomto plně shodujeme."
Letošní vítězný V6 turbomotor Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Renault byl velmi hlasitý v prosazování těchto motorů, což byla podmínka jeho setrvání v F1. Všechny ostatní věci, o kterých se hovoří, jsou zkrátka směšné. Všichni se shodujeme na tom, že vývoj motoru s vnitřním spalováním a hybridního systému zůstane součástí pravidel. Pokud chceme pravidla pro motory změnit, prodiskutujeme to. Je příjemné slyšet pohledy různých týmů při těchto rozhovorech, ty však neodrážejí pohledy výrobců," pokračuje Wolff.
Red Bull si však stěžuje na to, že za současných pravidel, kdy během sezóny motor není možné vyvíjet, a po ní jen v omezené míře, nedává Renaultu ani Ferrari dostatek prostoru pro stažení náskoku Mercedesu. "Nechte to tak a zřejmě tím Renault a ještě jednoho nebo dva dostanete pryč. Musíte tedy udělat to, co je správné pro sport a ne to, co je správné pro jednoho výrobce," dodává Horner.
Max Verstappen se dostal zpět do hry o vítězství a jeho dalším cílem je dohnat 69bodovou ztrátu, aby získal svůj pátý titul mistra světa jezdců.
Lewis Hamilton po náročném víkendu v Baku varoval, že zbytek sezóny 2025 bude pro Ferrari složitý. Sedminásobný mistr světa upozornil, že tým bude mít problémy udržet krok s nejrychlejšími soupeři.
Cesta Charlese Leclerca a Carlose Sainze zpět do Monaka po Velké ceně Ázerbájdžánu nabrala nečekaný směr. Let, který měl oba piloty Ferrari dopravit domů, byl z provozních důvodů odkloněn do Itálie, čímž se jejich návrat poněkud zkomplikoval.
Australan Oscar Piastri sice drží vedení v šampionátu Formule 1, ale na okruhu v Baku na něj čekal tvrdý pád z výsluní. Jeho naděje na další body skončily hned v úvodním kole, kdy po nešťastné nehodě musel ze závodu odstoupit.
Christian Horner a Red Bull formálně uzavřeli kapitolu své spolupráce po dohodě o vyrovnání, která přišla více než dva měsíce po jeho odvolání z operativních funkcí. Tímto krokem se definitivně uzavírá dlouhá éra Hornera u týmu.
Lewis Hamilton se po závodě v Baku omluvil Charlesi Leclercovi za to, že mu nevrátil osmé místo v posledním kole.
Charles Leclerc v Baku obsadil deváté místo, přičemž jeho závod zkomplikoval problém s pohonnou jednotkou, který ho zpomalil hned v úvodu.
Mclaren v Baku zažil katastrofální víkend. Lando Norris se v Baku propadl na sedmou pozici kvůli pomalé výměně pravého předního kola v boxech.
Lídr šampionátu Oscar Piastri zažil v Baku katastrofální start do závodu, když už v prvním kole havaroval. Tento incident navíc navázal na řadu chyb, které Australan během víkendu v Ázerbájdžánu udělal, a výrazně mu zkomplikoval boj o body i vedení v šampionátu.
Carlos Sainz vybojoval své první pódium s Williamsem, když v Baku dojel třetí. Jeho výkon potvrdil, že tým se postupně zlepšuje, což jsou dobré vyhlídky do budoucna.
Max Verstappen suverénně vyhrál Velkou cenu Ázerbájdžánu před Georgem Russellem a Carlosem Sainzem, který slavil první pódium s Williamsem. Mclaren prožil jeden z nejhorších víkendů sezony.
Lewis Hamilton v Baku nepostoupil do Q3, když ho překonal jeho týmový kolega Charles Leclerc. Po kvalifikaci britský jezdec otevřeně přiznal frustraci a upozornil, že Ferrari zvolilo pneumatiky, které neodpovídaly podmínkám na trati, což nakonec rozhodlo o jeho neúspěchu.