Automobilka Renault při zvláštním zasedání své správní rady hodnotil různé možnosti po nekonkurenceschopné sezóně 2014 ve Formuli 1, kde působí jako dodavatel pohonných jednotek. Podle Tota Wolffa se s Mercedesem shoduje na zachování současného formátu motorů.
Renault se zabýval celou řadou možností: od opuštění Formule 1 po odkoupení továrny Lotusu v Enstone, aby znovu získal svůj tovární tým. Odchod z F1 je vysoce nepravděpodobný, nedostatek konkurenceschopnosti ve srovnání s Mercedesem a nejistota ohledně pravidel jim ale do karet také moc nehrají.
Red Bull, který odebírá jejich pohonné jednotky, vede v posledních týdnech kampaň za změnu - Christian Horner i Bernie Ecclestone dokonce hovoří o návratu zpět k atmosférickým V8 motorům, popř. k hybridním agregátům se standardizovaným systémem pro rekuperaci energie.
Soupeři ale upozorňují na to, že to byl právě Renault, který prosazoval současný formát motorů, a že by s Mercedesem při návratu k V8 z F1 zřejmě odešli. Další změna motorů by také pochopitelně zvýšila náklady.
Podle sportovního ředitele Mercedesu Tota Wolffa se vedení německé automobilky s Renaultem na nejvyšší úrovni shodují v přání, aby se současný formát motorů v F1 neměnil: "Renault a Mercedes se 100% shodují na tom, že současná V6 technologie je špičková, má smysl pro silniční vozy a že má budoucnost. Na sportovní úrovni mezi Renaultem Sport a Mercedesem se v tomto plně shodujeme."
Letošní vítězný V6 turbomotor Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Renault byl velmi hlasitý v prosazování těchto motorů, což byla podmínka jeho setrvání v F1. Všechny ostatní věci, o kterých se hovoří, jsou zkrátka směšné. Všichni se shodujeme na tom, že vývoj motoru s vnitřním spalováním a hybridního systému zůstane součástí pravidel. Pokud chceme pravidla pro motory změnit, prodiskutujeme to. Je příjemné slyšet pohledy různých týmů při těchto rozhovorech, ty však neodrážejí pohledy výrobců," pokračuje Wolff.
Red Bull si však stěžuje na to, že za současných pravidel, kdy během sezóny motor není možné vyvíjet, a po ní jen v omezené míře, nedává Renaultu ani Ferrari dostatek prostoru pro stažení náskoku Mercedesu. "Nechte to tak a zřejmě tím Renault a ještě jednoho nebo dva dostanete pryč. Musíte tedy udělat to, co je správné pro sport a ne to, co je správné pro jednoho výrobce," dodává Horner.
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.