Romain Grosjean upozorňuje, že by jej špičkové týmy neměly přehlížet: v F1 sice neprožil jednoduchou kariéru, ale ke konci loňské sezóny dokázal porážet svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena.
Po výborné sezóně 2013, kdy francouzský jezdec pomohl svými šesti umístěními na stupních vítězů a 132 body Lotusu ke čtvrté pozici v šampionátu letos přišlo zklamání, když jich nasbíral pouze 8 a stáj z Enstone se propadla až na osmé místo.
"Neměl jsem to ve Formuli 1 jednoduché. V roce 2009 jsem byl jako pojistka: přišel jsem a odešel jsem," vzpomíná pro Autosport Grosjean na svůj debut před více než pěti lety. "V roce 2012 jsem se snažil příliš a udělal jsem několik hloupých chyb, ale v roce 2013 jsme zažili opravdu dobrou koncovku poté, co jsme vyřešili své potíže s mapováním KERSu."
"Pak jsem si myslel díky číslům, které jsme měli z aerodynamického tunelu, že bych mohl [v sezóně 2014] bojovat o vítězství a ještě více. Nato jste si uvědomili, že tomu tak nebude. Navíc se Ricciardo a Bottas dostali dopředu, jsou opravdu dobří kluci.
Jenže lidé zapomínají na to, čeho jsem byl schopen ke konci minulého roku, kdy jsem porážel Kimiho [Räikkönena] - a to byl v dobré formě. Auto se mu líbilo a vyhovovalo mu. Ukázalo to, čeho jsem schopný," upozorňuje Grosjean.
Romain Grosjean se svým bývalým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem, jenžpřed rokem přestoupil k Ferrari (foto: Lotus F1 Team)
V sezóně 2015 se pro něj ale nenašlo žádné místo ve špičkovém týmu, proto se nakonec rozhodl zůstat u Lotusu: "Pokud dokážu jezdit tak dobře, jak to umím, a porážet svého týmového kolegu, pak snad budu moci být v roce 2016 ve vítězném autě," dodává Grosjean, který moc nevěří tomu, že by jeho tým mohl příští rok bojovat o vítězství.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.