Romain Grosjean upozorňuje, že by jej špičkové týmy neměly přehlížet: v F1 sice neprožil jednoduchou kariéru, ale ke konci loňské sezóny dokázal porážet svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena.
Po výborné sezóně 2013, kdy francouzský jezdec pomohl svými šesti umístěními na stupních vítězů a 132 body Lotusu ke čtvrté pozici v šampionátu letos přišlo zklamání, když jich nasbíral pouze 8 a stáj z Enstone se propadla až na osmé místo.
"Neměl jsem to ve Formuli 1 jednoduché. V roce 2009 jsem byl jako pojistka: přišel jsem a odešel jsem," vzpomíná pro Autosport Grosjean na svůj debut před více než pěti lety. "V roce 2012 jsem se snažil příliš a udělal jsem několik hloupých chyb, ale v roce 2013 jsme zažili opravdu dobrou koncovku poté, co jsme vyřešili své potíže s mapováním KERSu."
"Pak jsem si myslel díky číslům, které jsme měli z aerodynamického tunelu, že bych mohl [v sezóně 2014] bojovat o vítězství a ještě více. Nato jste si uvědomili, že tomu tak nebude. Navíc se Ricciardo a Bottas dostali dopředu, jsou opravdu dobří kluci.
Jenže lidé zapomínají na to, čeho jsem byl schopen ke konci minulého roku, kdy jsem porážel Kimiho [Räikkönena] - a to byl v dobré formě. Auto se mu líbilo a vyhovovalo mu. Ukázalo to, čeho jsem schopný," upozorňuje Grosjean.
Romain Grosjean se svým bývalým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem, jenžpřed rokem přestoupil k Ferrari (foto: Lotus F1 Team)
V sezóně 2015 se pro něj ale nenašlo žádné místo ve špičkovém týmu, proto se nakonec rozhodl zůstat u Lotusu: "Pokud dokážu jezdit tak dobře, jak to umím, a porážet svého týmového kolegu, pak snad budu moci být v roce 2016 ve vítězném autě," dodává Grosjean, který moc nevěří tomu, že by jeho tým mohl příští rok bojovat o vítězství.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.