Romain Grosjean upozorňuje, že by jej špičkové týmy neměly přehlížet: v F1 sice neprožil jednoduchou kariéru, ale ke konci loňské sezóny dokázal porážet svého týmového kolegu Kimiho Räikkönena.
Po výborné sezóně 2013, kdy francouzský jezdec pomohl svými šesti umístěními na stupních vítězů a 132 body Lotusu ke čtvrté pozici v šampionátu letos přišlo zklamání, když jich nasbíral pouze 8 a stáj z Enstone se propadla až na osmé místo.
"Neměl jsem to ve Formuli 1 jednoduché. V roce 2009 jsem byl jako pojistka: přišel jsem a odešel jsem," vzpomíná pro Autosport Grosjean na svůj debut před více než pěti lety. "V roce 2012 jsem se snažil příliš a udělal jsem několik hloupých chyb, ale v roce 2013 jsme zažili opravdu dobrou koncovku poté, co jsme vyřešili své potíže s mapováním KERSu."
"Pak jsem si myslel díky číslům, které jsme měli z aerodynamického tunelu, že bych mohl [v sezóně 2014] bojovat o vítězství a ještě více. Nato jste si uvědomili, že tomu tak nebude. Navíc se Ricciardo a Bottas dostali dopředu, jsou opravdu dobří kluci.
Jenže lidé zapomínají na to, čeho jsem byl schopen ke konci minulého roku, kdy jsem porážel Kimiho [Räikkönena] - a to byl v dobré formě. Auto se mu líbilo a vyhovovalo mu. Ukázalo to, čeho jsem schopný," upozorňuje Grosjean.
Romain Grosjean se svým bývalým týmovým kolegou Kimim Räikkönenem, jenžpřed rokem přestoupil k Ferrari (foto: Lotus F1 Team)
V sezóně 2015 se pro něj ale nenašlo žádné místo ve špičkovém týmu, proto se nakonec rozhodl zůstat u Lotusu: "Pokud dokážu jezdit tak dobře, jak to umím, a porážet svého týmového kolegu, pak snad budu moci být v roce 2016 ve vítězném autě," dodává Grosjean, který moc nevěří tomu, že by jeho tým mohl příští rok bojovat o vítězství.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.