Felipe Massa neměl v sezoně 2014 zrovna štěstí, i přesto ale na tým Williamsu udělal dojem. Například Pat Symonds si dovednosti Brazilce nemůže vynachválit.
Pro mnoho fanoušků už byl Felipe Massa před touto sezonou odepsaný. Po osmi letech u Ferrari si musel hledat nový tým a našel jej právě u Williamsu. Rozhodující v jeho získání byly především Brazilcovi zkušenosti. Jeho týmovým kolegou byl letos mladý Valtteri Bottas, který několikrát předvedl, že je velmi rychlý.
Nicméně Felipe Massa dle slov Pata Symondse předčil očekávání, která v něj Williams vkládal, když dokázal dostávat Bottase pod tlak. Podle mnohých jsme mohli letos vidět Felipeho poprvé ve své kůži od jeho nehody v roce 2009 na Hungaroringu. Změna týmu tedy vicemistrovi světa z roku 2008 více než prospěla.
Oslavujícího Massu jsme před letošní sezonou už takřka nevídali(foto: Williams F1 Team)
"Všichni jsme věděli, že Felipe je rychlým jezdcem a před ne tak dávným časem málem získal titul mistra světa," říká technický šéf Williamsu, Pat Symonds pro Autosport. "Ale nakonec byl rychlejší, než jsem si myslel. Předtím, než k nám přišel, tak jsem ho neznal, ale je skvělým člověkem a fantastickým týmovým hráčem." Dle jeho názoru Massa prostě potřeboval jen vhodnější prostředí než v týmu s Alonsem po boku. "Myslím, že je to dobrý příklad pilota, který ožije, když je posazen do dobrého prostředí. Je v perfektní pozici a také týmu."
Massa dostal od týmu určitou volnost, kterou pak ale splatil, jak Symonds přiznává. Bottas sice získal o 52 bodů více, ale Pat jasně vidí letošní příspěvek Massy. "Co mohl dělat v Austrálii, když mu Kobajaši jednoduše najel do zádi? A v Silverstone jeho reakce zabránila podstatně vážnější kolizi s Räikkönenem. Nikdo by se této srážce nevyhnul. Některým věcem prostě člověk zabránit nemůže." Symondsovi prý vadí jen to, když vidí, o kolik bodů díky těmto kolizím přišli.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.