Felipe Massa neměl v sezoně 2014 zrovna štěstí, i přesto ale na tým Williamsu udělal dojem. Například Pat Symonds si dovednosti Brazilce nemůže vynachválit.
Pro mnoho fanoušků už byl Felipe Massa před touto sezonou odepsaný. Po osmi letech u Ferrari si musel hledat nový tým a našel jej právě u Williamsu. Rozhodující v jeho získání byly především Brazilcovi zkušenosti. Jeho týmovým kolegou byl letos mladý Valtteri Bottas, který několikrát předvedl, že je velmi rychlý.
Nicméně Felipe Massa dle slov Pata Symondse předčil očekávání, která v něj Williams vkládal, když dokázal dostávat Bottase pod tlak. Podle mnohých jsme mohli letos vidět Felipeho poprvé ve své kůži od jeho nehody v roce 2009 na Hungaroringu. Změna týmu tedy vicemistrovi světa z roku 2008 více než prospěla.
Oslavujícího Massu jsme před letošní sezonou už takřka nevídali(foto: Williams F1 Team)
"Všichni jsme věděli, že Felipe je rychlým jezdcem a před ne tak dávným časem málem získal titul mistra světa," říká technický šéf Williamsu, Pat Symonds pro Autosport. "Ale nakonec byl rychlejší, než jsem si myslel. Předtím, než k nám přišel, tak jsem ho neznal, ale je skvělým člověkem a fantastickým týmovým hráčem." Dle jeho názoru Massa prostě potřeboval jen vhodnější prostředí než v týmu s Alonsem po boku. "Myslím, že je to dobrý příklad pilota, který ožije, když je posazen do dobrého prostředí. Je v perfektní pozici a také týmu."
Massa dostal od týmu určitou volnost, kterou pak ale splatil, jak Symonds přiznává. Bottas sice získal o 52 bodů více, ale Pat jasně vidí letošní příspěvek Massy. "Co mohl dělat v Austrálii, když mu Kobajaši jednoduše najel do zádi? A v Silverstone jeho reakce zabránila podstatně vážnější kolizi s Räikkönenem. Nikdo by se této srážce nevyhnul. Některým věcem prostě člověk zabránit nemůže." Symondsovi prý vadí jen to, když vidí, o kolik bodů díky těmto kolizím přišli.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.