Bývalý jezdec F1 Phillipe Streiff, blízký přítel německé rodiny tvrdí, že Michael Schumacher je při vědomí a je schopen komunikovat pomocí očí. Potřebnou dobu rehabilitace ale není možné předpovědět. A co Jules Bianchi? Jeho situace zůstává složitá.
Malé, ale významné příznaky zlepšení stavu Michaela Schumachera se dají konstatovat po jednom roku od jeho lyžařské nehody, při které se vážně zranil. O Michaelovi promluvil bývalý francouzský jezdec F1 Phillipe Streiff, blízký přítel rodiny sedminásobného mistra světa.
Streiff, který po nehodě v roce 1989 zůstal na vozíčku, říká, že Schumacher je v současnosti schopen rozeznat své nejbližší, i když ještě nemluví. „Je při vědomí a komunikuje pomocí očí. Začíná rozeznávat svoji manželku a děti, problémy s pamětí přetrvávají nadále.“
Poté, co už Schumacher přestal setrvávat v kómatu, zahájil dlouhý proces rehabilitace, kterému napomáhá zářijový přesun do svého domu ve Švýcarsku. „Základním problémem zůstává paměť,“ vysvětluje Streiff.
„Když jsem se v nemocnici po měsíci a půl v kómatu vzbudil, okamžitě jsem se zeptal mé ošetřovatelky, zda můžu jet nejbližší Velkou cenu Brazílie, která se měla uskutečnit za pár dní. Pak jsem viděl v televizi Velkou cenu San Marina, ve které jel v mém voze někdo jiný. Nebylo jednoduché zvyknout si na nemocniční prostředí v přítomnosti osob, které jsem neznal. Skutečnost, že Michael je doma v známém prostředí, mu hodně pomáhá a jeho paměť se mu vrací rychleji.“
Další důležitou složkou rehabilitace je rozvoj motoriky. „V současnosti je Michael dost omezen. Přechod z postele na vozíček je velmi těžký, už na tom začal pracovat. Možná bude později schopen krátké procházky s berlemi, protože jeho páteř nebyla poškozená. Teď není nikdo schopen poskytnout jakoukoliv předpověď, protože každá rehabilitace je jiná.“
Streiff se pravidelně informuje o stavu Michaela Schumachera u profesora Saillanta, který má rovněž přehled o stavu Julese Bianchiho po říjnové nehodě v Suzuce. „Jeho zdravotní stav je mnohem složitější. Utrpěl silnější náraz do hlavy než Michael, navíc byl poškozen mozek. V současnosti jsou předpovědi o jeho rehabilitaci mnohem pesimističtější než ty u Michaela.“
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.