Dle vyjádření Erica Boulliera musí být pohonné jednotky vyvíjeny i během sezony, zvyšuje to dle něj soutěžení.
Podle závodního ředitele McLarenu, Erica Boulliera, je v zájmu Formule 1, aby mohli ostatní rivalové dotáhnout náskok Mercedesu soutěží. Dle něj patří uvolnění vývoje pohonných jednotek k pořádné soutěži Formule 1.
"Nacházíme se v závodě a chceme auta zlepšovat tak, jak budeme chtít. Pohonné jednotky by měly být zmraženy až tehdy, kdy bude mít každý jednotlivý výrobce možnost je vyvinout. Zakázat soutěžení v této oblasti odporuje duchu sportu."
Konkurenti německého výrobce bojují za uvolnění pravidel, která zakazují jakékoliv vylepšení v průběhu roku, aby tak mohli stáhnout letošní zjevný náskok Mercedesu. Mercedes je samozřejmě proti této myšlence a poukazuje na s ní spojený růst nákladů: "Co nechceme, je nějaké opatření, kterým bychom hloupě zvýšili náklady."
Výkonnostní náskok pohonné jednotky Mercedes byl letos zřejmý(foto: circuitoftheamericas.com)
Boullier a ostatní si ale zase dost dobře nedovedou představit to, že by Mercedesu lepší pochopení pravidel zaručilo několikaletou dominanci. "Odvedli velmi dobrou práci a profitují z toho. A nyní profitují také z toho, že pravidla zmrazila vývoj. Největší část jejich náskoku připadá na pohonnou jednotku a bude trvat několik let, než ostatní doženou tento vývoj. Je to jejich výhoda. Ale kdyby byl vývoj pohonných jednotek povolen, tak by je ostatní dohonili."
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.