Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu Sauber, přiznává, že slabá pohonná jednotka Ferrari je jen jedna z částí, které přispěly k nepřijatelné výkonnosti v letošní sezoně.
Sezona bez bodů a v poháru konstruktérů až 10. příčka za Marussii - to je děsivá bilance týmu Sauber v roce 2014. Ve skutečnosti šlo o nejhorší sezonu od vzniku týmu v roce 1993. Adrian Sutil a Esteban Gutierrez nedokázali v žádném z 19 závodů dojet mezi nejrychlejšími 10, za což také, avšak ne výhradně, mohla slabá pohonná jednotka o Ferrari.
"Celkový paket nebyl zkrátka dostatečně dobrý," musela šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, připustit v rozhovoru pro Autosport. Ke špatným výkonům přispělo také šasi C33: "Pokud se týká šasi, tak už jsme také postavili lepší vozy. Když se k tomu přidají navíc chyby [na motoru], nemůže to mít dobrý konec."
Auto ale nebylo tak špatné, jak by se mohlo zdát, "ale už jsme odvedli i lepší práci a k tomu se musíme také vrátit. Už máme potřebné prostředky na nápravu, ale ty potřebují i správné zdroje a na těch momentálně pracujeme."
Aerodynamický tunel v Hinwilu přitom stále patří k nejlepším v F1. Avšak z důvodu chybějících finančních prostředků mohl Sauber provádět v roce 2014 jen částečný vývoj. To by se mělo díky milionům USD od sponzorů Felipe Nasra a Marcuse Ericssona změnit.
Nejen pod kapotou motoru byl letos u Sauberu problémy (foto: Sauber Motorsport AG)
Avšak i pohonné ústrojí Ferrari, které má ve srovnání s Mercedesem jasný výkonnostní deficit, přispělo k nejhoršímu výsledku Sauberu v historii. Monisha očekává, že se Ferrari v této oblasti v příštím roce zlepší: "Jsem si jistá, že náš dodavatel pohonné jednotky udělá krok vpřed."
I ona však ví, že ztráta na Mercedes je velká a dohánění je umožněno jen v rámci omezení, která jsou dána pravidly. "Zázraky se však konat nebudou. Možná opět bude dominovat jeden výrobce, ale odstup se snad zmenší."
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.