Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu Sauber, přiznává, že slabá pohonná jednotka Ferrari je jen jedna z částí, které přispěly k nepřijatelné výkonnosti v letošní sezoně.
Sezona bez bodů a v poháru konstruktérů až 10. příčka za Marussii - to je děsivá bilance týmu Sauber v roce 2014. Ve skutečnosti šlo o nejhorší sezonu od vzniku týmu v roce 1993. Adrian Sutil a Esteban Gutierrez nedokázali v žádném z 19 závodů dojet mezi nejrychlejšími 10, za což také, avšak ne výhradně, mohla slabá pohonná jednotka o Ferrari.
"Celkový paket nebyl zkrátka dostatečně dobrý," musela šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, připustit v rozhovoru pro Autosport. Ke špatným výkonům přispělo také šasi C33: "Pokud se týká šasi, tak už jsme také postavili lepší vozy. Když se k tomu přidají navíc chyby [na motoru], nemůže to mít dobrý konec."
Auto ale nebylo tak špatné, jak by se mohlo zdát, "ale už jsme odvedli i lepší práci a k tomu se musíme také vrátit. Už máme potřebné prostředky na nápravu, ale ty potřebují i správné zdroje a na těch momentálně pracujeme."
Aerodynamický tunel v Hinwilu přitom stále patří k nejlepším v F1. Avšak z důvodu chybějících finančních prostředků mohl Sauber provádět v roce 2014 jen částečný vývoj. To by se mělo díky milionům USD od sponzorů Felipe Nasra a Marcuse Ericssona změnit.
Nejen pod kapotou motoru byl letos u Sauberu problémy (foto: Sauber Motorsport AG)
Avšak i pohonné ústrojí Ferrari, které má ve srovnání s Mercedesem jasný výkonnostní deficit, přispělo k nejhoršímu výsledku Sauberu v historii. Monisha očekává, že se Ferrari v této oblasti v příštím roce zlepší: "Jsem si jistá, že náš dodavatel pohonné jednotky udělá krok vpřed."
I ona však ví, že ztráta na Mercedes je velká a dohánění je umožněno jen v rámci omezení, která jsou dána pravidly. "Zázraky se však konat nebudou. Možná opět bude dominovat jeden výrobce, ale odstup se snad zmenší."
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.