Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu Sauber, přiznává, že slabá pohonná jednotka Ferrari je jen jedna z částí, které přispěly k nepřijatelné výkonnosti v letošní sezoně.
Sezona bez bodů a v poháru konstruktérů až 10. příčka za Marussii - to je děsivá bilance týmu Sauber v roce 2014. Ve skutečnosti šlo o nejhorší sezonu od vzniku týmu v roce 1993. Adrian Sutil a Esteban Gutierrez nedokázali v žádném z 19 závodů dojet mezi nejrychlejšími 10, za což také, avšak ne výhradně, mohla slabá pohonná jednotka o Ferrari.
"Celkový paket nebyl zkrátka dostatečně dobrý," musela šéfka týmu, Moniša Kaltenbornová, připustit v rozhovoru pro Autosport. Ke špatným výkonům přispělo také šasi C33: "Pokud se týká šasi, tak už jsme také postavili lepší vozy. Když se k tomu přidají navíc chyby [na motoru], nemůže to mít dobrý konec."
Auto ale nebylo tak špatné, jak by se mohlo zdát, "ale už jsme odvedli i lepší práci a k tomu se musíme také vrátit. Už máme potřebné prostředky na nápravu, ale ty potřebují i správné zdroje a na těch momentálně pracujeme."
Aerodynamický tunel v Hinwilu přitom stále patří k nejlepším v F1. Avšak z důvodu chybějících finančních prostředků mohl Sauber provádět v roce 2014 jen částečný vývoj. To by se mělo díky milionům USD od sponzorů Felipe Nasra a Marcuse Ericssona změnit.
Nejen pod kapotou motoru byl letos u Sauberu problémy (foto: Sauber Motorsport AG)
Avšak i pohonné ústrojí Ferrari, které má ve srovnání s Mercedesem jasný výkonnostní deficit, přispělo k nejhoršímu výsledku Sauberu v historii. Monisha očekává, že se Ferrari v této oblasti v příštím roce zlepší: "Jsem si jistá, že náš dodavatel pohonné jednotky udělá krok vpřed."
I ona však ví, že ztráta na Mercedes je velká a dohánění je umožněno jen v rámci omezení, která jsou dána pravidly. "Zázraky se však konat nebudou. Možná opět bude dominovat jeden výrobce, ale odstup se snad zmenší."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.