Felipe Massa vnímá Williams po restrukturalizaci jako nový tým ve srovnání s Ferrari. Lépe funguje také aerodynamické oddělení, které dokázalo postavit vůz s vyšším přítlakem než to v Maranellu.
Brazilec před letošní sezónou přišel po osmi letech u Ferrari do týmu, jehož restrukturalizace se chopil technický ředitel Pat Symonds. Společně s Felipem dorazil také jeho bývalý závodní inženýr Rob Smedley, jenž se u Williamsu stal šéfem výkonnosti.
V čem Williams ještě zaostáváLetos se jim podařilo Scuderii porazit, Massa si však uvědomuje, že v některých oblastech mají v Maranellu stále navrch: "Podle mého názoru je tím největším negativním rozdílem to, že organizace Williamsu není tak úplná. U Ferrari nebyla kompletní, ale jako velký tým byla zřejmě lépe organizovaná."
"Williams je jako nový tým s tolika novými lidmi a letos dělají hodně jiných věcí než dříve. Také se změnila mentalita. V tom Williams stále zaostával nejen za Ferrari, ale také za některými velkými týmy," pokračuje brazilský pilot pro Autosport.
Silné stránky týmuVůbec však nepochybuje o technických schopnostech svého týmu: "Podle mě je dobré to, že Williams tak dobře pracuje v aerodynamickém tunelu. Auto dokázal mezi prvním a posledním závodem během sezóny zlepšit nejvíc - rychlost jejich pokroku byla zřejmě vyšší než u kteréhokoliv jiného týmu."
Williams dokázal podle Felipeho Massy vůz v průběhu sezóny zlepšit nejvíceze všech týmů (foto: circuitoftheamericas.com)
"Myslím, že fantastickou práci odvedli v aerodynamickém tunelu, na šasi, na nastavení, po technické stránce v mnoha oblastech. To je něco, co u Ferrari dlouhá léta nefungovalo, pro tým to tedy bylo pozitivní.
Ale stále potřebujeme organizaci vylepšit, a to je něco, co se nezmění ze dne na den," dodává vicemistr sezóny 2008, který letos v šampionátu nasbíral 134 bodů a skončil sedmý - o tři příčky za svým týmovým kolegou Valtterim Bottasem.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.