Výrobce motorů Renault podle jezdce Lotusu Romaina Grosjeana letošní sezónu zpackal. To jim ztížilo poznávání nového vozu - některé věci pochopili až v srpnu. Špatné bylo chlazení a aerodynamický tunel nepomohl včas odhalit problémy vozu E22. Pohonné jednotky Mercedesu, na které přecházejí, podle něj budou mít v roce 2015 stále náskok.
Společnost Renault Sport F1 dodávající pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, zažila katastrofální vstup do sezóny 2014, kdy se v F1 začaly využívat nové 1,6l V6 pohonné jednotky s přeplňováním a složitým systémem pro rekuperaci energie (ERS).
Při testech řešili spousty problémů a jejich zákazníci spíše stáli v garáži, než aby se proháněli po trati. Lotus řešil své potíže s šasi, nespolehlivost a nekonkurenceschopnost pohonných jednotek jim ale v pokrocích moc nepomáhala.
"Zlepší se. Vždy dokázali stavět dobré motory. Letos to podělali. Motor byl na začátku roku mimo, ale zlepšili se o tolik, jak to jen šlo. Práci ztížili, ale Mercedes letos odvedl úžasnou práci - stále však má prostor pro zlepšování a lidé jej nadále budou nahánět, protože budou pořád napřed," uvádí Grosjean podle Autosportu.
Lotus přechází před sezónou 2015 na pohonné jednotky Mercedesu a Grosjean za něj bude opět závodit společně s Pastorem Maldonadem. "Myslím, že hlavně v prvním testu potřebujeme pochopit všechno to, co jsme pochopili letos v srpnu."
Romain Grosjean doufá, že během prvního testu s Mercedesem poznají to,co letos s Renaultem poznali až v srpnu (foto: Lotus F1 Team)
"Potřebujeme vědět, co auto dělá a jaké má vlastnosti, abychom ihned věděli, kde se můžeme zlepšovat - na rozdíl od tohoto roku, kdy jsme nevěděli, v čem se během testování můžeme zlepšit.
Pak jsme poznali, že naše chlazení bylo špatné, a strávili jsme s tím hodně času. Potom aerodynamický tunel neukazoval problémy, které jsme měli. Víme, že auto teď můžeme poznat mnohem rychleji a na které oblasti se hned zaměřit," dodává Grosjean.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.