Výrobce motorů Renault podle jezdce Lotusu Romaina Grosjeana letošní sezónu zpackal. To jim ztížilo poznávání nového vozu - některé věci pochopili až v srpnu. Špatné bylo chlazení a aerodynamický tunel nepomohl včas odhalit problémy vozu E22. Pohonné jednotky Mercedesu, na které přecházejí, podle něj budou mít v roce 2015 stále náskok.
Společnost Renault Sport F1 dodávající pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, zažila katastrofální vstup do sezóny 2014, kdy se v F1 začaly využívat nové 1,6l V6 pohonné jednotky s přeplňováním a složitým systémem pro rekuperaci energie (ERS).
Při testech řešili spousty problémů a jejich zákazníci spíše stáli v garáži, než aby se proháněli po trati. Lotus řešil své potíže s šasi, nespolehlivost a nekonkurenceschopnost pohonných jednotek jim ale v pokrocích moc nepomáhala.
"Zlepší se. Vždy dokázali stavět dobré motory. Letos to podělali. Motor byl na začátku roku mimo, ale zlepšili se o tolik, jak to jen šlo. Práci ztížili, ale Mercedes letos odvedl úžasnou práci - stále však má prostor pro zlepšování a lidé jej nadále budou nahánět, protože budou pořád napřed," uvádí Grosjean podle Autosportu.
Lotus přechází před sezónou 2015 na pohonné jednotky Mercedesu a Grosjean za něj bude opět závodit společně s Pastorem Maldonadem. "Myslím, že hlavně v prvním testu potřebujeme pochopit všechno to, co jsme pochopili letos v srpnu."
Romain Grosjean doufá, že během prvního testu s Mercedesem poznají to,co letos s Renaultem poznali až v srpnu (foto: Lotus F1 Team)
"Potřebujeme vědět, co auto dělá a jaké má vlastnosti, abychom ihned věděli, kde se můžeme zlepšovat - na rozdíl od tohoto roku, kdy jsme nevěděli, v čem se během testování můžeme zlepšit.
Pak jsme poznali, že naše chlazení bylo špatné, a strávili jsme s tím hodně času. Potom aerodynamický tunel neukazoval problémy, které jsme měli. Víme, že auto teď můžeme poznat mnohem rychleji a na které oblasti se hned zaměřit," dodává Grosjean.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.