Grosjean: "Renault to v sezóně 2014 podělal, některé věci jsme pochopili až v srpnu"

Grosjean, Romain
Grosjean, Romain, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 25. prosince 2014 12:00
Sdílej:

Výrobce motorů Renault podle jezdce Lotusu Romaina Grosjeana letošní sezónu zpackal. To jim ztížilo poznávání nového vozu - některé věci pochopili až v srpnu. Špatné bylo chlazení a aerodynamický tunel nepomohl včas odhalit problémy vozu E22. Pohonné jednotky Mercedesu, na které přecházejí, podle něj budou mít v roce 2015 stále náskok.

Společnost Renault Sport F1 dodávající pohonné jednotky Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, zažila katastrofální vstup do sezóny 2014, kdy se v F1 začaly využívat nové 1,6l V6 pohonné jednotky s přeplňováním a složitým systémem pro rekuperaci energie (ERS).

Při testech řešili spousty problémů a jejich zákazníci spíše stáli v garáži, než aby se proháněli po trati. Lotus řešil své potíže s šasi, nespolehlivost a nekonkurenceschopnost pohonných jednotek jim ale v pokrocích moc nepomáhala.

"Zlepší se. Vždy dokázali stavět dobré motory. Letos to podělali. Motor byl na začátku roku mimo, ale zlepšili se o tolik, jak to jen šlo. Práci ztížili, ale Mercedes letos odvedl úžasnou práci - stále však má prostor pro zlepšování a lidé jej nadále budou nahánět, protože budou pořád napřed," uvádí Grosjean podle Autosportu.

Lotus přechází před sezónou 2015 na pohonné jednotky Mercedesu a Grosjean za něj bude opět závodit společně s Pastorem Maldonadem. "Myslím, že hlavně v prvním testu potřebujeme pochopit všechno to, co jsme pochopili letos v srpnu."

Romain Grosjean doufá, že během prvního testu s Mercedesem poznají to,co letos s Renaultem poznali až v srpnu (foto: Lotus F1 Team)

"Potřebujeme vědět, co auto dělá a jaké má vlastnosti, abychom ihned věděli, kde se můžeme zlepšovat - na rozdíl od tohoto roku, kdy jsme nevěděli, v čem se během testování můžeme zlepšit.

Pak jsme poznali, že naše chlazení bylo špatné, a strávili jsme s tím hodně času. Potom aerodynamický tunel neukazoval problémy, které jsme měli. Víme, že auto teď můžeme poznat mnohem rychleji a na které oblasti se hned zaměřit," dodává Grosjean.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.