Ředitel společnosti Renault Sport F1, Cyril Abiteboul, si pochvaluje spolupráci s Ilmorem vedeným Mariem Illienem.
Red Bull letos Renault několikrát zkritizoval za postavení nekonkurenceschopné pohonné jednotky, která jim neumožnila bojovat s dominantním Mercedesem o titul. Šéf rakouské stáje Christian Horner ale uvítal navázání spolupráce s britskou nezávislou společností Ilmor: "Je to skvělé, že Renault nyní pracují s Ilmorem."
Abiteboulovi se nelíbilo neustálé obviňování Red Bullem. Proto poukázal na to, že část viny nese samotný konstruktér: "Red Bull že má nejlepší šasi? Povídá se o tom, že je příliš citlivé na nastavení a špatně vyvážené a že má velmi úzké okno pro provoz pneumatik."
Samotná spolupráce mezi Renaultem a Red Bullem podle něj stále není ideální: "Není to dobré. Nedaří se nám dostat partnerství na úroveň, na které bych ji chtěl mít z hlediska techniky, marketingu, respektu, vzájemné důvěry, průhlednosti a postavení."
Spolupráci s britskou firmou si Abiteboul pochvaluje více: "Ilmor je silnou společností s rozsáhlými zkušenostmi s podobnými motory, které se používají v jiných sériích." S Renaultem nyní "plní určité úkoly," které se týkají pohonných jednotek pro F1.
Podle Abiteboula není uprostřed Francie jednoduché vytvořit "tak složitý hybridní systém,"jaký se v současné době používá v F1 (foto: Renault Sport F1)
"To je velmi užitečné v situacích, kdy je nezbytné analyzovat celou sadu řešení." Dalším důvodem je to, že "uprostřed Francie to není jednoduché vytvořit tak složitý hybridní systém. Nesídlíme v anglickém 'Údolí motorsportu,' kde jsou hospody každý večer u piva plné inženýrů odevšad," dodává Abiteboul pro Auto Hebdo.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.