Šéf závodní stáje Ferrari, Maurizio Arrivabene, si myslí, že mexický pilot Esteban Gutiérrez vstoupil do Formule 1 příliš mladý a těžce za to zaplatil.
Na Gutiérreze po letošní sezóně u Sauberu nezbylo místo - ne, že by za sebou neměl silné sponzory, ale našli se takoví, kteří byli ochotni zaplatit ještě více. Závodní sedačku jinde už nesehnal, proto využil alespoň možnosti stát se testovacím pilotem Ferrari.
Podle Arrivabeneho mu v Maranellu pomohou, aby prokázal svůj talent. Společně s mexickým pilotem přišel i jeho sponzor: telekomunikační gigant America Movil. Poté Scuderia vzala dalšího testovacího pilota, na kterého nezbylo v F1 místo: Jeana-Erica Vergneho.
Gutiérrez by ale přesto neměl být podceňován: "Je pilotem, který v F1 debutoval příliš brzy. Talentovaní jezdci nesmí být vhozeni na scénu moc mladí. Jsem si jistý, že má talent a že bude mít šanci ho prokázat," uvádí Arrivabene.
Esteban Gutiérrez u Sauberu skončil, nyní bude působit u Ferrari jakorezervní a testovací pilot (foto: Sauber Motorsport AG)
Se Sauberem, který poháněly motory Ferrari, letos zažil velmi špatnou sezónu, když nezískali ani jeden bod. Švýcarský tým se kromě něj zbavil i zkušeného Adriana Sutila, v příštím ročníku za něj budou závodit Marcus Ericsson a brazilský nováček Felipe Nasr.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.