Špatná zpráva pro tým Lotus - monopost E23, se kterým stáj bude startovat v sezoně 2015, neprošel předepsanými nárazovými testy.
Tým se rozhodl přejít od motorů Renault na motory Mercedes. Díky tomu byla stáj nucena upravit svoje plány na integraci pohonné jednotky z Německa, která se liší od pohonné jednotky z Francie. Jenže teď monopost z Enstone neprošel předepsanými testy.
Tým doufá, že stroj E23 bude narozdíl od svého letošního předchůdce opět povedeným vozem a naváže na výsledky ze sezony 2013. Inženýři stáje proto podstoupili riziko, které mohlo stát za neprojitím tímto testem.
Co se týče změn na voze, je jasné, že už nebude mít dvojitý nos, který letos Lotus používal. S dalším testem tým bude muset počkat až na leden. Před prvním testem, který začíná 1. února v Jerezu, mu zůstane stále dost času.
Stáj se, na rozdíl od roku 2014, letos chystá již na úvodní testy. Vloni se jí vynechání prvních testů hrubě nevyplatilo, když do Austrálie odjížděla bez absolvování kompletní závodní vzdálenosti. Již dříve jsme Vás informovali o úspěšném absolvování nárazových testů u McLarenu a Sauberu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.