Christian Horner si myslí, že rozhodnutí Sebastiana Vettela opustit Red Bull ovlivnila rychlost jeho nového týmového kolegy Daniela Ricciarda.
Ricciardo podle Hornera "byl zřejmě faktorem" přestupu čtyřnásobného mistra světa do Maranella a jeho předjetí mladším týmovým kolegou během Velké ceny Itálie bylo "pro Sebastiana celkem charakteristickým okamžikem." Australan tehdy před druhou šikanou předvedl jeden z nejhezčích manévrů sezóny: na rovince povolil plyn a pustil Vettela do závodní stopy na vnější stranu a ukázkově jej zdolal na brzdy.
"Bylo to v době po letní přestávce. Protože Sebastiana znám velmi dobře, pozoroval jsem, jak je roztržitý. Očividně se na pozadí v jeho hlavě něco odehrávalo. Myslím, že se mu Ferrari kolem Spa a Monzy dost usilovně dvořilo. To bylo období, kdy se rozhodl udělat příští rok něco jinak," tvrdí Horner pro BBC.
Vettelovo rozhodnutí, které padlo mezi závody v Monze a v Singapuru jej "ani nepřekvapilo. V době, kdy jsme dorazili do Singapuru, jste mohli vidět, že byl jiným člověkem. Byl uvolněný a mohli jste pozorovat, že se v mysli změnil. Věci se však musely vyvinout skrze Fernanda, který skutečně opustil Ferrari. Takže ne, nebylo to nakonec velké překvapení. Vábení Ferrari je pro každého jezdce ohromně silné."
Sebastian Vettel při testech s Ferrari ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
Vettel se podle Hornera trápil s přizpůsobením se novým vozům po snížení přítlaku, zavedení hybridních turbomotorů s palivovými omezeními: "Nelíbilo se mu, čím se F1 stala, a dával to celkem nahlas najevo. Neměl rád ty motory, zvuk a to, jak se auto chovalo.
Dost ho to na začátku štvalo, ale když si uvědomil, že se to nezmění, začal se tím více zabývat. Pracoval velmi tvrdě, jak to obvykle dělával. Byl však velmi frustrovaný tím, že auto nedělalo to, co chtěl. A samozřejmě to je třeba spojit s jeho týmovým kolegou, který vyhrál několik závodů a podával výkony na stejné úrovni, jako on."
Šéf Red Bull přiznává, že zákaz výfukových difuzorů, které měly velký vliv na aerodynamiku zadní části vozu, byl zákazem technologie, v níž jeho tým v předchozích sezónách exceloval. A to na Vettela mělo velký vliv.
Sebastian Vettel podle Christiana Hornera dokázal hodně těžit z foukání z výfuků, což dominulého roku hodně pomáhalo navyšovat přítlak zadní části vozu (foto: Red Bull Racing)
"Změna v pravidlech byla významná a nejvíce postihla dva kluky: Seba a Kimiho. Myslím, že odebraní zadního přítlaku bylo pro Sebastiana opravdu velkým faktorem. Čas na kolo vytvářel z velké části s využitím zadní části při nájezdu do pomalých zatáček, což letos bylo oslabeno.
Společně s elektronickým brzdovým (brake-by-wire) systémem to ubralo něco s citu při brzdění, na kterém je tak závislý. On je tak vnímavým pilotem, že některé z těchto pocitů byly umlčeny, což utlumilo část jeho výkonnosti," dodává Horner.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.