Christian Horner si myslí, že rozhodnutí Sebastiana Vettela opustit Red Bull ovlivnila rychlost jeho nového týmového kolegy Daniela Ricciarda.
Ricciardo podle Hornera "byl zřejmě faktorem" přestupu čtyřnásobného mistra světa do Maranella a jeho předjetí mladším týmovým kolegou během Velké ceny Itálie bylo "pro Sebastiana celkem charakteristickým okamžikem." Australan tehdy před druhou šikanou předvedl jeden z nejhezčích manévrů sezóny: na rovince povolil plyn a pustil Vettela do závodní stopy na vnější stranu a ukázkově jej zdolal na brzdy.
"Bylo to v době po letní přestávce. Protože Sebastiana znám velmi dobře, pozoroval jsem, jak je roztržitý. Očividně se na pozadí v jeho hlavě něco odehrávalo. Myslím, že se mu Ferrari kolem Spa a Monzy dost usilovně dvořilo. To bylo období, kdy se rozhodl udělat příští rok něco jinak," tvrdí Horner pro BBC.
Vettelovo rozhodnutí, které padlo mezi závody v Monze a v Singapuru jej "ani nepřekvapilo. V době, kdy jsme dorazili do Singapuru, jste mohli vidět, že byl jiným člověkem. Byl uvolněný a mohli jste pozorovat, že se v mysli změnil. Věci se však musely vyvinout skrze Fernanda, který skutečně opustil Ferrari. Takže ne, nebylo to nakonec velké překvapení. Vábení Ferrari je pro každého jezdce ohromně silné."
Sebastian Vettel při testech s Ferrari ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
Vettel se podle Hornera trápil s přizpůsobením se novým vozům po snížení přítlaku, zavedení hybridních turbomotorů s palivovými omezeními: "Nelíbilo se mu, čím se F1 stala, a dával to celkem nahlas najevo. Neměl rád ty motory, zvuk a to, jak se auto chovalo.
Dost ho to na začátku štvalo, ale když si uvědomil, že se to nezmění, začal se tím více zabývat. Pracoval velmi tvrdě, jak to obvykle dělával. Byl však velmi frustrovaný tím, že auto nedělalo to, co chtěl. A samozřejmě to je třeba spojit s jeho týmovým kolegou, který vyhrál několik závodů a podával výkony na stejné úrovni, jako on."
Šéf Red Bull přiznává, že zákaz výfukových difuzorů, které měly velký vliv na aerodynamiku zadní části vozu, byl zákazem technologie, v níž jeho tým v předchozích sezónách exceloval. A to na Vettela mělo velký vliv.
Sebastian Vettel podle Christiana Hornera dokázal hodně těžit z foukání z výfuků, což dominulého roku hodně pomáhalo navyšovat přítlak zadní části vozu (foto: Red Bull Racing)
"Změna v pravidlech byla významná a nejvíce postihla dva kluky: Seba a Kimiho. Myslím, že odebraní zadního přítlaku bylo pro Sebastiana opravdu velkým faktorem. Čas na kolo vytvářel z velké části s využitím zadní části při nájezdu do pomalých zatáček, což letos bylo oslabeno.
Společně s elektronickým brzdovým (brake-by-wire) systémem to ubralo něco s citu při brzdění, na kterém je tak závislý. On je tak vnímavým pilotem, že některé z těchto pocitů byly umlčeny, což utlumilo část jeho výkonnosti," dodává Horner.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.