Christian Horner si myslí, že rozhodnutí Sebastiana Vettela opustit Red Bull ovlivnila rychlost jeho nového týmového kolegy Daniela Ricciarda.
Ricciardo podle Hornera "byl zřejmě faktorem" přestupu čtyřnásobného mistra světa do Maranella a jeho předjetí mladším týmovým kolegou během Velké ceny Itálie bylo "pro Sebastiana celkem charakteristickým okamžikem." Australan tehdy před druhou šikanou předvedl jeden z nejhezčích manévrů sezóny: na rovince povolil plyn a pustil Vettela do závodní stopy na vnější stranu a ukázkově jej zdolal na brzdy.
"Bylo to v době po letní přestávce. Protože Sebastiana znám velmi dobře, pozoroval jsem, jak je roztržitý. Očividně se na pozadí v jeho hlavě něco odehrávalo. Myslím, že se mu Ferrari kolem Spa a Monzy dost usilovně dvořilo. To bylo období, kdy se rozhodl udělat příští rok něco jinak," tvrdí Horner pro BBC.
Vettelovo rozhodnutí, které padlo mezi závody v Monze a v Singapuru jej "ani nepřekvapilo. V době, kdy jsme dorazili do Singapuru, jste mohli vidět, že byl jiným člověkem. Byl uvolněný a mohli jste pozorovat, že se v mysli změnil. Věci se však musely vyvinout skrze Fernanda, který skutečně opustil Ferrari. Takže ne, nebylo to nakonec velké překvapení. Vábení Ferrari je pro každého jezdce ohromně silné."
Sebastian Vettel při testech s Ferrari ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)
Vettel se podle Hornera trápil s přizpůsobením se novým vozům po snížení přítlaku, zavedení hybridních turbomotorů s palivovými omezeními: "Nelíbilo se mu, čím se F1 stala, a dával to celkem nahlas najevo. Neměl rád ty motory, zvuk a to, jak se auto chovalo.
Dost ho to na začátku štvalo, ale když si uvědomil, že se to nezmění, začal se tím více zabývat. Pracoval velmi tvrdě, jak to obvykle dělával. Byl však velmi frustrovaný tím, že auto nedělalo to, co chtěl. A samozřejmě to je třeba spojit s jeho týmovým kolegou, který vyhrál několik závodů a podával výkony na stejné úrovni, jako on."
Šéf Red Bull přiznává, že zákaz výfukových difuzorů, které měly velký vliv na aerodynamiku zadní části vozu, byl zákazem technologie, v níž jeho tým v předchozích sezónách exceloval. A to na Vettela mělo velký vliv.
Sebastian Vettel podle Christiana Hornera dokázal hodně těžit z foukání z výfuků, což dominulého roku hodně pomáhalo navyšovat přítlak zadní části vozu (foto: Red Bull Racing)
"Změna v pravidlech byla významná a nejvíce postihla dva kluky: Seba a Kimiho. Myslím, že odebraní zadního přítlaku bylo pro Sebastiana opravdu velkým faktorem. Čas na kolo vytvářel z velké části s využitím zadní části při nájezdu do pomalých zatáček, což letos bylo oslabeno.
Společně s elektronickým brzdovým (brake-by-wire) systémem to ubralo něco s citu při brzdění, na kterém je tak závislý. On je tak vnímavým pilotem, že některé z těchto pocitů byly umlčeny, což utlumilo část jeho výkonnosti," dodává Horner.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.