Jedna z klíčových osobností Hamiltonova technického týmu - Jock Clear - se přesouvá k Ferrari.
Poté, co v Maranellu provedli velkou personální čistku, ve které se zbavili i šéfa inženýrů Pata Frye, se pro změnu objevují informace o posilách. Frye nahradí Hamiltonův výkonnostní inženýr Jock Clear.
Mercedes ho ovšem nepustí ihned - bude muset strpět roční výpovědní lhůtu. Do té doby bude na dráze vést inženýry technický ředitel James Allison. 51letý Clear své rozhodnutí sdělil německému týmu ihned po posledním závodě sezóny v Abú Zabí na konci listopadu.
Je však nepravděpodobné, že by celých 12 měsíců musel čekat - týmy se obvykle dohodnou, aby lidé mohli začít pracovat dříve, než je dáno v jejich smlouvě.
Clear, jenž pomáhal letošnímu mistrovi světa získávat rozhodující výhodu ve výkonnosti, má ve Formuli 1 bohaté zkušenosti. Dříve pracoval s bývalými šampiony: s Michaelem Schumacherem a Jacquesem Villeneuvem. U týmu působí již 15 let - v roce 1999 přišel s Kanaďanem k British American Racing, který se pak přejmenoval na Hondu, Brawn a dnešní Mercedes. V F1 se ale pohybuje od konce 80. let: před přestupem do Brackley pracoval pro Lolu, Leyton House Racing, Lotus a Williams.
Jock Clear letos pomohl Lewisovi Hamiltonovi k porážce Nica Rosbergaa zisku druhého titulu mistra světa (foto: Daimler AG)
Ten ale nedokázal nabídnout Clearovi vyšší post jako Ferrari, které z Mercedesu získalo také Boba Bella, jenž rezignoval již v dubnu. Kvůli soukromým aktivitám se ale v Maranellu ještě neobjevil, ale očekává se, že také nastoupí na vyšší post.
Scuderii s Fernandem Alonsem opouští také jeho závodní inženýr Andrea Stella - oba míří do Wokingu. McLaren tuto informaci ale ještě oficiálně nepotvrdil, zatím tedy ještě není jasné, jakou roli bude Stella zastávat.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.