Dva týmy ze startovního pole F1 očekávají pro příští rok významný vzestup formy - Lotus a Red Bull. Obě dvě stáje očekávají více především od svého pohonného ústrojí.
Red Bull během letošní sezony zřejmě v určité fázi dost váhal, co a jak dále s motory, nakonec se ale rozhodl setrvat u jejich dlouhodobého partnera, společnosti Renault. Šéf Red Bullu, Christian Horner, teď potvrdil, že francouzský výrobce motorů začal spolupracovat s Mario Illienem, což je v oblasti motorů velice uznávaný specialista, který v minulosti založil společnost Ilmor. Přes tuto společnost se do Formule 1 vrátil v 90. letech aktuálně dominantní Mercedes.
"Je to skvělá novinka, že Renault kontaktoval firmu Ilmor. Se svými V6 turbo motory čelila v IndyCar podobným problémům, jako my během této sezony. Mario má mnoho zkušeností. Přichází s novým pohledem a novými komentáři," říká Christian Horner.
Letos navíc po sezoně ukončil spolupráci s Renaultem dlouholetý partner a v minulosti také jejich bývalý tým, dnešní stáj Lotus. Od příštího roku jejich monoposty bude pohánět agregát Mercedesu. Renault se tak může plně soustředit na Red Bull.
Jeden z nejmenovaných inženýrů z Enstone pro německý Auto Motor und Sport řekl: "Tato změna nám umožnuje z motoru dostat navíc 85 koní a pohonná jednotka celkově zhubne 18 kilo."
Motory z dílen Illiena začaly pohánět na konci 90. let McLareny (foto: Williams F1 Team)
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.