Dva týmy ze startovního pole F1 očekávají pro příští rok významný vzestup formy - Lotus a Red Bull. Obě dvě stáje očekávají více především od svého pohonného ústrojí.
Red Bull během letošní sezony zřejmě v určité fázi dost váhal, co a jak dále s motory, nakonec se ale rozhodl setrvat u jejich dlouhodobého partnera, společnosti Renault. Šéf Red Bullu, Christian Horner, teď potvrdil, že francouzský výrobce motorů začal spolupracovat s Mario Illienem, což je v oblasti motorů velice uznávaný specialista, který v minulosti založil společnost Ilmor. Přes tuto společnost se do Formule 1 vrátil v 90. letech aktuálně dominantní Mercedes.
"Je to skvělá novinka, že Renault kontaktoval firmu Ilmor. Se svými V6 turbo motory čelila v IndyCar podobným problémům, jako my během této sezony. Mario má mnoho zkušeností. Přichází s novým pohledem a novými komentáři," říká Christian Horner.
Letos navíc po sezoně ukončil spolupráci s Renaultem dlouholetý partner a v minulosti také jejich bývalý tým, dnešní stáj Lotus. Od příštího roku jejich monoposty bude pohánět agregát Mercedesu. Renault se tak může plně soustředit na Red Bull.
Jeden z nejmenovaných inženýrů z Enstone pro německý Auto Motor und Sport řekl: "Tato změna nám umožnuje z motoru dostat navíc 85 koní a pohonná jednotka celkově zhubne 18 kilo."
Motory z dílen Illiena začaly pohánět na konci 90. let McLareny (foto: Williams F1 Team)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.