Bernie Ecclestone byl znovu zvolen do představenstva společnosti, která se stará o finanční stránku Formule 1.
84 letý Bernie byl nucen se stáhnout v době kauzy uplatkářské aféry, která probíhala tento rok, i když se neustále staral o každodenní chod obchodu. Nakonec Brit v Německu zaplatil 60 milionů GBP za ukončení případu i přesto, že neustále tvrdil, že je nevinný.
Skupina do představenstva také zvolila bývalého prezidenta Ferrari, Lucu Di Montezemola, a obchodníka Paula Walshe. Oba budou zastávat role nevýkonných předsedů, zatímco Bernie Ecclestone bude pokračovat v roli výkonného ředitele skupiny F1.
Tyto změny jsou vnímány jako vítězství Ecclestona, jehož počínání bylo letos pod přísným drobnohledem. Kromě soudního vyšetřování ve dvou případech navíc musel Ecclestone přestát úpadek dvou týmů, zatímco tři z přeživších si dost nahlas stěžovaly na finanční přerozdělovací mechanismy v F1.
Peter Brabeck Letmathe, který v tomto turbulentním období problémy neměl, bude pokračovat jako předseda F1. Walsh, bývalý výkonný ředitel nápojového gigantu Diageo, byl jako hlavní akcionář CVC Capital Partners spojován s funkcí předsedy.
V úterý ale svoji kandidaturu na tento post po jednání s Berniem stáhl. Walsh je také předsedou společnosti zabývající se stravováním, The Compass Group, a také nevýkonným předsedou společností FedEx a Unilever. Luca Di Montezemolo odešel z Ferrari na konci října, když na sebe převzal odpovědnost za výkonností propad týmu v posledních letech.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.