Bernie Ecclestone byl znovu zvolen do představenstva společnosti, která se stará o finanční stránku Formule 1.
84 letý Bernie byl nucen se stáhnout v době kauzy uplatkářské aféry, která probíhala tento rok, i když se neustále staral o každodenní chod obchodu. Nakonec Brit v Německu zaplatil 60 milionů GBP za ukončení případu i přesto, že neustále tvrdil, že je nevinný.
Skupina do představenstva také zvolila bývalého prezidenta Ferrari, Lucu Di Montezemola, a obchodníka Paula Walshe. Oba budou zastávat role nevýkonných předsedů, zatímco Bernie Ecclestone bude pokračovat v roli výkonného ředitele skupiny F1.
Tyto změny jsou vnímány jako vítězství Ecclestona, jehož počínání bylo letos pod přísným drobnohledem. Kromě soudního vyšetřování ve dvou případech navíc musel Ecclestone přestát úpadek dvou týmů, zatímco tři z přeživších si dost nahlas stěžovaly na finanční přerozdělovací mechanismy v F1.
Peter Brabeck Letmathe, který v tomto turbulentním období problémy neměl, bude pokračovat jako předseda F1. Walsh, bývalý výkonný ředitel nápojového gigantu Diageo, byl jako hlavní akcionář CVC Capital Partners spojován s funkcí předsedy.
V úterý ale svoji kandidaturu na tento post po jednání s Berniem stáhl. Walsh je také předsedou společnosti zabývající se stravováním, The Compass Group, a také nevýkonným předsedou společností FedEx a Unilever. Luca Di Montezemolo odešel z Ferrari na konci října, když na sebe převzal odpovědnost za výkonností propad týmu v posledních letech.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.