Italský výrobce brzd Brembo letos v F1 prožil velmi úspěšnou sezónu, když vyhrál všechny velké ceny. Jaké další zajímavé statistické údaje zaznamenal?
Společnost sídlící v italském Stezzanu v sezóně 2014 potvrdila, že patří mezi špičku. Svými výrobky letos zpomalovala monoposty Caterhamu, Ferrari, Force Indie, Mercedesu, Red Bullu, Sauberu a Toro Rosso, tj. 64 % startovního pole (McLaren používá brzdy Akebono; Lotus, Marussia a Williams AP Racing). Připsala si tak všech 19 letošních vítězství: 11 triumfů s mistrem světa Lewisem Hamiltonem, 5 s Nicem Rosbergem a 3 s Danielem Ricciardem.
Kromě toho Brembo získala 81 % všech možných pódiových umístění, 75 % z 2020 dostupných bodů, vozy s jeho brzdami ujely 60 % z letošních 20979 kol, 89 % hattricků (pole-position, nejrychlejší kolo a vítězství), v 95 % uzamkly první řadu, ve vedení odjely 97 % kol z 1134 a připsaly si 95 % nejrychlejších kol.
Od roku 1975 Brembo získalo v F1 20 jezdeckých a 25 konstruktérských titulů: 14 s Ferrari, 4 s Red Bullem, 3 s McLarenem, 2 s Benettonem a po jednom s Brawnem a letos s Mercedesem.
Níže najdete grafiku, která mapuje letošní úspěchy Bremba v F1 i v MotoGP, kde italský výrobce zažil dokonce ještě úspěšnější rok.
Statistika sezóny 2014 z pohledu výrobce brzd (zdroj: Brembo)
Více o brzdách v F1 včetně videa najdete v tomto technickém článku.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.