Italský výrobce brzd Brembo letos v F1 prožil velmi úspěšnou sezónu, když vyhrál všechny velké ceny. Jaké další zajímavé statistické údaje zaznamenal?
Společnost sídlící v italském Stezzanu v sezóně 2014 potvrdila, že patří mezi špičku. Svými výrobky letos zpomalovala monoposty Caterhamu, Ferrari, Force Indie, Mercedesu, Red Bullu, Sauberu a Toro Rosso, tj. 64 % startovního pole (McLaren používá brzdy Akebono; Lotus, Marussia a Williams AP Racing). Připsala si tak všech 19 letošních vítězství: 11 triumfů s mistrem světa Lewisem Hamiltonem, 5 s Nicem Rosbergem a 3 s Danielem Ricciardem.
Kromě toho Brembo získala 81 % všech možných pódiových umístění, 75 % z 2020 dostupných bodů, vozy s jeho brzdami ujely 60 % z letošních 20979 kol, 89 % hattricků (pole-position, nejrychlejší kolo a vítězství), v 95 % uzamkly první řadu, ve vedení odjely 97 % kol z 1134 a připsaly si 95 % nejrychlejších kol.
Od roku 1975 Brembo získalo v F1 20 jezdeckých a 25 konstruktérských titulů: 14 s Ferrari, 4 s Red Bullem, 3 s McLarenem, 2 s Benettonem a po jednom s Brawnem a letos s Mercedesem.
Níže najdete grafiku, která mapuje letošní úspěchy Bremba v F1 i v MotoGP, kde italský výrobce zažil dokonce ještě úspěšnější rok.
Statistika sezóny 2014 z pohledu výrobce brzd (zdroj: Brembo)
Více o brzdách v F1 včetně videa najdete v tomto technickém článku.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.